Co je to AMP

Co je to AMP

AMP je zkratka anglického Accelerated Mobile Pages. Jedná se o open-source projekt podporovaný společností Google, jehož primárním cílem je poskytnout uživatelům na mobilech co nejrychlejší web.

Je vhodný zejména pro weby s velkým objemem obsahu, jako jsou zpravodajské weby. Hodí se ale i malým firmám, které mají na webu hodně stránek s obsahem, například ve formě blogu.

Rychlejší načítání AMP stránek je způsobeno použitím pouze nezbytně nutného kódu bez animací a dalších příkras. AMP web tedy často vypadá oproti klasické verzi webu „obyčejněji“, ale načte se díky tomu výrazně rychleji.

Ještě rychleji se AMP stránky zobrazují uživatelům vyhledávače Google, protože Google načítá AMP verze stránek do své paměti; pokud někdo ve výsledcích vyhledávání Google klikne na AMP stránku, obsah mu naservíruje přímo Google rychlostí blesku.

AMP stránky lze v Google vyhledávání poznat podle ikonky blesku (zobrazuje se pouze na mobilech).

AMP a Google Ads

Pokud používáte AMP stránky a máte Google Ads, můžete v rozhraní zkontrolovat některé statistiky, které se týkají výkonu kampaní.

Stačí se v kampani podívat na přehled vstupních stránek, najdete tam statistiky týkající se rychlosti stránek i výkonu na mobilech, včetně míry AMP prokliku.

amp statistiky v google

Pokud stejně jako na obrázku máte místo některých hodnot pomlčky, znamená to, že pro zobrazení dotyčné statistiky není dostatek dat.

Na jednu stranu nemá smysl AMP stránky zřizovat jen proto, aby byl Google spokojený, pro řadu webů to ani není rozumní. Na druhou stranu je potřeba pamatovat na to, že většina webů má více než polovinu návštěv z mobilních zařízení.

Pokud má web špatné hodnoty Skóre rychlosti na mobilním zařízení nebo nízké procento prokliků optimalizovaných pro mobily, je určitě dobré to co nejrychleji vyřešit. Ať neplatíte zbytečně za reklamy, které přivedou uživatele mobilů na web, který je může odradit pomalým načítáním nebo neexistujícím designem pro mobily.