Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Chytrá kampaň v Nákupech

Chytrá kampaň v Nákupech

Chytré kampaně v Nákupech Google je jeden ze dvou typů kampaně Google Nákupy, druhým typem je Standardní kampaň v Nákupech Google.

Hlavní rozdíl je v tom, že standardní Google Nákupy jsou komplikovanější na nastavení i správu kampaní. Chytré Nákupy vyžadují jen kvalitně nastavené Google Merchant Centrum a samotné založení kampaní je snadné. Navíc nevyžadují (neumožňují) správu.

Zjednodušeně lze říci, že pokud se o kampaně někdo kvalifikovaný stará, standardní Google Nákupy budou mít zpravidla vyšší výkon. Naopak pokud kampaním Nákupy do hloubky nerozumíte nebo nemáte na správu tolik času, jsou vhodnější chytré Nákupy.

Jak fungují Chytré Google Nákupy

U chytré kampaně se Google automaticky snaží při zvoleném rozpočtu dosáhnout co největší hodnoty konverzí, popř. maximalizovat hodnotu konverzí při stanovené hodnotě návratnosti investic (ROAS).

Aby automatické nabídky za kliknutí, které Chytré Nákupy používají, fungovaly dobře, je potřeba mít dostatečný počet konverzí. Google doporučuje dokonce 100 konverzí za měsíc pro každou skupinu produktů.

Reklamy se mohou zobrazovat v Google Nákupech, v obsahové síti, na Youtube nebo jako Gmail reklamy. Jinak řečeno, kombinují v sobě Google Nákupy s dynamickým remarketingem.

Jak založit Chytré kampaně v Nákupech

Podmínkou pro založení kampaně Nákupy je zprovoznění účtu Google Merchant Center. Samotné založení chytrých Nákupů je pak již jednoduché. Stačí založit kampaň, vložit pár textů a obrázků pro grafické reklamy a Google Ads se postarají o tvorbu reklam i o správu kampaně.

Chytré Nákupy mají ve srovnání se standardními Nákupy následující omezení:

  • Nelze upravovat výši nabídek, o vše se stará Google automaticky.
  • Nelze používat vylučující klíčová slova.
  • Nelze zkontrolovat výkon jednotlivých sítí nebo umístění v obsahové síti.
  • Z toho důvodu ani nelze vyloučit konkrétní umístění v obsahové síti, ani zobrazování v aplikacích; je ale možné použít vyloučený obsah z úrovně účtu.
  • Nelze nastavit další věci, jako jsou časový rozvrh, cílení na zařízení, publika atp.

Pokud by se některý produkt nacházel v obou typech kampaní, chytrá kampaň dostane v případě “konfliktu” vždy přednost. I přesto je spolehlivější mít každý produkt jen v jednom typu kampaně.

Pro přechod ze standardních nákupů na chytré Nákupy existují následující doporučení

Jakákoliv umělá inteligence potřebuje dostatek dat. Abyste kampaň mohli založit, potřebujete minimálně 20 konverzí za 45 dnů. Je to skutečně minimum, lepší je mít několik desítek nebo i nějakou tu stovku, aby se měly Google automaty čím řídit.

Pokud chcete chytré Nákupy otestovat, začněte jen s částí produktů a nechte je běžet alespoň dva týdny, než zkontrolujete výsledky. V případě poklesu výkonu je to bezpečnější postup, než dát do chytrých Nákupů všechny produkty a pak přijít o velkou část obratů.

Přestože není možné upravovat nabídky jednotlivých skupin produktů, stejně je lepší v reklamní sestavě segmentaci udělat, aby se snáze odhalily anomálie ve výkonu jednotlivých skupin.

Pokud máte velmi odlišné skupiny produktů které se liší cenou, prodejností nebo marží, je lepší vytvořit více kampaní s různě nastavenými rozpočty nebo hodnotami ROAS.

O standardní si můžete přečíst v článku věnovaném kampani Google Nákupy.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku