Co je to Facebook pixel

Co je to Facebook pixel

Facebook pixel je kód, který se umístí na webové stránky. Tento kód umí shromažďovat a posílat do Správce Facebook reklam údaje o návštěvnících webu.

Díky informacím z Facebook pixelu dokážete ve správci reklam sledovat údaje o výkonu vašich reklam. Dále můžete vytvářet publika pro zacílení reklam formou Facebook remarketingu a zdrojová publika pro vytváření podobných okruhů uživatelů.

Díky Facebook pixelu na vašem webu mají Facebook algoritmy podrobné statistiky o výkonu vašich kampaní, díky tomu může Facebook lépe optimalizovat zacílení vašich reklam.

Proč se bez Facebook pixelu neobejdete

V praxi to znamená, že lze díky použití Facebook pixelu vytvářet remarketingové kampaně, které zobrazují cíleně reklamu jen minulým návštěvníkům webu.

Druhou výhodou je zpravidla vyšší výkon reklam a nižší nákladů, protože Facebook má díky pixelu více údajů o návštěvnících a zákaznících webu.

Třetí výhodou jsou podrobnější analytické informace o kampaních, díky kterým lze vyhodnotit úspěšnost kampaně a použít pokročilejší marketingové techniky jako je testování reklam.

Více se o zmíněných funkcích dozvíte v článku k nastavení Facebook reklamy.

Kde najít Facebook pixel

Pixel najdete ve svém reklamním účtu Facebook pod volbou Správce událostí, je potřeba jej vložit na všechny stránky webu do záhlaví.

Pokud používáte hotové řešení, jako např. Shoptet, podívejte se do administrace e-shopu. Často tam najdete rovnou kolonku pro vložení ID Facebook pixelu. V tom případě stačí vložit ID svého Facebook pixelu a máte hotovo. ID najdete také v oddíle Správce událostí nebo se můžete podívat rovnou do kódu.

Výhoda připravené kolonky pro ID je ta, že – když zůstaneme u příkladu Shoptetu – za vás dokáže rovnou generovat události pro měření Facebook konverzí, včetně měření hodnoty transakcí. V opačném případě bude většinou potřeba požádat o spolupráci správce webu.

Pokud budete pixel na web dávat ručně a trochu se v tom vyznáte, je vhodné jej přidat prostřednictvím Správce značek Google.