Domů » Slovníček pojmů v PPC marketingu » Co je to Facebook Pixel a jak jej nastavit

Co je to Facebook Pixel a jak jej nastavit

Co je to Facebook pixel

Facebook pixel je kód, který se umístí na webové stránky. Tento kód umí shromažďovat a posílat do Správce Facebook reklam údaje o návštěvnících webu.

Díky informacím z Facebook pixelu je možné ve správci reklam sledovat údaje o výkonu Facebook a Instagram kampaní. Dále umožňuje vytvářet publika pro zacílení reklam formou Facebook/Instagram remarketingu a zdrojová publika pro vytváření podobných okruhů uživatelů.

Po vložení Facebook pixelu na webu získají Facebook algoritmy podrobnější statistiky o výkonu kampaní, díky tomu může Facebook lépe optimalizovat zacílení reklam.

Proč je Facebook pixel nezbytný

Bez Facebook pixelu nelze vytvořit remarketingové kampaně, které umí zobrazovat reklamu jen minulým návštěvníkům webu. Tento typ kampaně patří zpravidla mezi nejkvalitnější z pohledu návratnosti investic.

Druhou výhodou pixelu je výrazně lepší výkon reklam a nižší náklady. Díky pixelu totiž Facebook získá daleko lepší představu o tom, jací lidé na reklamy reagují a jaký je profil lidí, kteří provedli konverzi.

Třetí výhodou jsou podrobnější analytické informace o kampaních, díky kterým lze vyhodnotit úspěšnost kampaně a použít pokročilejší marketingové techniky jako je testování reklam.

Jak vložit Facebook pixel na web

Pixel se v reklamním účtu Facebook ukrývá pod volbou Správce událostí. V Business Manageru hledejte v menu Nástroje pro firmy – Správa firmy – Správce událostí.

kde najít facebook pixel

Při prvním nastavení je potřeba pixel vytvořit přes volbu Připojit zdroj dat pro web. Jakmile máte pixel vytvořený, je potřeba jej vložit na web.

Pokud používáte hotové řešení, jako např. Shoptet, podívejte se do administrace e-shopu. Často tam najdete rovnou kolonku pro vložení ID Facebook pixelu. V tom případě stačí vložit ID svého Facebook pixelu a máte hotovo. ID najdete v oddíle Správce událostí v záložce Nastavení nebo se můžete podívat rovnou do kódu.

Bezplatná řešení, jako je WordPress nebo PrestaShop, mívají k dispozici pluginy, přes které je možné pixel na web přidat.

Pokud budete pixel na web dávat ručně a trochu se v tom vyznáte, je lepší přidat Facebook pixel prostřednictvím Správce značek Google.

Kde najít kód Facebook pixelu

Facebook má neuvěřitelnou schopnost věci v rozhraní schovat natolik, že je člověk už nikdy nenajde. Samotný kód snadno najdete při vytvoření pixelu, kdy vám jej Facebook rovnou nabídne.

Pokud později měníte web nebo potřebujete pixel někam znovu vložit, kód se skrývá ve Správci událostí v záložce Přehled, pod volbou Přidat události – Z nové webové stránky – Nainstalovat kód ručně.

kde najít kód facebook pixel

Nastavení událostí Facebook Pixelu

Pro měření konverzí a dalších akcí na webu budete zpravidla potřebovat zprovoznit události. Tyto události pomáhají do Facebook rozhraní posílat údaje o jednotlivých stádiích nákupního procesu u e-shopů (tedy prohlédnutí produktu, přidání produktu do košíku, dokončení nákupu atp.) nebo o jiných typech akcí pro ostatní weby (kliknutí na tlačítko, vyplnění formuláře atp.).

Nastavit posílání událostí lze udělat ručně, přímo zásahem do kódu webu, nebo pomocí Nástroje pro nastavení událostí přímo ve Facebook rozhraní v nastavení pixelu.

Pokud je to jen trochu možné, je lepší události nechat nastavit ručně správce webu nebo je nastavit pomocí Google Tag Manageru. Facebook nástroj sice má výhodu, že není potřeba nasazovat žádné dodatečné kódy, ale může být nespolehlivý a pro měření e-shopů často nedostačující.

Podrobnosti k nastavení událostí uvádí Facebook v angličtině v dokumentaci pro vývojáře.