Domů » Slovníček pojmů v PPC marketingu » Co je to konverzní poměr

Co je to konverzní poměr

Konverzní poměr (anglicky Conversion Rate) neboli míra konverze je procentuální vyjádření, kolik lidí z celkového počtu návštěvníků vašeho webu provedlo požadovanou akci (konverzi). Konverze představuje cíl, v případě e-shopu dokončení objednávky. Pokud nabízíme službu, konverzi může představovat vyplnění poptávkového formuláře nebo kliknutí na telefon.

Výpočet konverzního poměru

Počet konverzí  / Počet návštěvníků webu * 100

Například: pokud na váš web zavítá celkem 1000 návštěvníků a 20 z nich objedná, konverzní poměr činí 2%.

Jaký je správný konverzní poměr

Ideální konverzní poměr neexistuje. Číslo samo o sobě nic moc neřekne, můžete však použít pro srovnání výkonu webu s předchozím obdobím, se stejným období loni nebo srovnání napříč různými zdroji návštěv. Pokud se zvyšuje, je to známka dobře fungujícího webu i plnění cílů.

V praxi se setkáte nejčastěji s konverzním poměrem mezi 2 – 5%. Jinak řečeno – ze 100 návštěvníků dva až pět nakoupí. Uvedené procento ale neplatí univerzálně – pokud prodáváte produkty v hodnotě několika desítek tisíc, konverzní poměr bude spíše v desetinách nebo i setinách procent.

Využití konverzního poměru v praxi

Znalost konverzního poměru umožňuje optimalizovat váš web tak, aby plnil stanovené cíle. Pokud konverzní poměr dlouhodobě vykazuje sestupný trend, je třeba analyzovat příčinu. Nejčastěji s využitím Google Analytics, kde si nadefinujete cíle a díky tomu odhalíte, kde své zákazníky ztrácíte. Proč ani toto měření není všemocné se dočtete v článku Jak propagovat e-shop/měření.

Čím podrobněji celý nákupní proces obsáhnete (tj. změříte všechny kroky), tím přesnější výsledky dostanete. Dozvíte se například, že nejčastějším místem opuštění košíku je okamžik rekapitulace s uvedenou cenou za dopravu. A s tímto vědomím dále pracujte. Motivujte bonusem k nákupu, dopravou zdarma nebo dárkem.

Jak často sledovat konverzní poměr

Konverzní poměr se doporučuje sledovat v měsíčním intervalu, častěji nemá smysl. Nedokáže predikovat vývoj do budoucna, vždy odráží minulý stav s přihlédnutím k sezonním výkyvům.

Pokud vás zajímá, jak vylepšit konverzní poměr, doporučuji tento článek o optimalizaci konverzního poměru.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku