fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Konverzní poměr

Konverzní poměr

Konverzní poměr (anglicky Conversion Rate) neboli míra konverze je procentuální vyjádření, kolik lidí z celkového počtu návštěvníků vašeho webu provedlo požadovanou akci (konverzi). Konverze představuje cíl, v případě e-shopu dokončení objednávky. Pokud nabízíme službu, konverzi může představovat vyplnění poptávkového formuláře nebo kliknutí na telefon.

Výpočet konverzního poměru

Počet konverzí  / Počet návštěvníků webu * 100

Například: pokud na váš web zavítá celkem 1000 návštěvníků a 20 z nich objedná, konverzní poměr činí 2%.

Jaký je správný konverzní poměr

Ideální konverzní poměr neexistuje. Číslo samo o sobě nic moc neřekne, můžete však použít pro srovnání výkonu webu s předchozím obdobím, se stejným období loni nebo srovnání napříč různými zdroji návštěv. Pokud se zvyšuje, je to známka dobře fungujícího webu i plnění cílů.

V praxi se setkáte nejčastěji s konverzním poměrem mezi 2 – 5%. Jinak řečeno – ze 100 návštěvníků dva až pět nakoupí. Uvedené procento ale neplatí univerzálně – pokud prodáváte produkty v hodnotě několika desítek tisíc, konverzní poměr bude spíše v desetinách nebo i setinách procent.

Využití konverzního poměru v praxi

Znalost konverzního poměru umožňuje optimalizovat váš web tak, aby plnil stanovené cíle. Pokud konverzní poměr dlouhodobě vykazuje sestupný trend, je třeba analyzovat příčinu. Nejčastěji s využitím Google Analytics, kde si nadefinujete cíle a díky tomu odhalíte, kde své zákazníky ztrácíte. Proč ani toto měření není všemocné se dočtete v článku Jak propagovat e-shop/měření.

Čím podrobněji celý nákupní proces obsáhnete (tj. změříte všechny kroky), tím přesnější výsledky dostanete. Dozvíte se například, že nejčastějším místem opuštění košíku je okamžik rekapitulace s uvedenou cenou za dopravu. A s tímto vědomím dále pracujte. Motivujte bonusem k nákupu, dopravou zdarma nebo dárkem.

Jak často sledovat konverzní poměr

Konverzní poměr se doporučuje sledovat v měsíčním intervalu, častěji nemá smysl. Nedokáže predikovat vývoj do budoucna, vždy odráží minulý stav s přihlédnutím k sezonním výkyvům.

Pokud vás zajímá, jak vylepšit konverzní poměr, doporučuji tento článek o optimalizaci konverzního poměru.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50