Co je to Sklik

Co je to Sklik

Sklik je reklamní systém společnosti Seznam. Jedná se o jeden z PPC systémů, kdy inzerent platí zpravidla za kliknutí na reklamu (i když existují i možnosti platby za zobrazení reklamy).

Reklama Sklik se může zobrazovat ve vyhledávání Seznam.cz a také na několika tisících webů ve formě textové nebo grafické reklamy.

Sklik je velmi podobný reklamnímu systému Google Ads. Jeho výhodou je jednodušší nastavení, nevýhodou je často menší zásah zobrazované reklamy. Je to dáno zejména tím, kolik lidí oba vyhledávače používá. Google používají přibližně tři čtvrtiny uživatelů, Seznam asi čtvrtina.

Typy Sklik kampaní

Sklik nabízí několik typů kampaní:

  • Vyhledávací kampaň – umožňuje zobrazovat uživatelům vyhledávače Seznam.cz textové reklamy, které se spouští na základě výběru klíčových slov.
  • Obsahová kampaň – umí zobrazovat reklamu ve formě bannerové inzerce na několika tisících webů českého internetu. Zahrnuje i kampaně typu retargeting.
  • Videokampaň – slouží zejména ke zvýšení povědomí o značce. Vhodná spíš pro větší firmy.
  • Produktová kampaň – nabízí tři podtypy kampaní, které jsou vhodné pouze pro e-shopy:
    • Produktové inzeráty zobrazují ve vyhledávači Seznam.cz reklamy na konkrétní produkty s obrázkem produktu, názvem a cenou.
    • Dynamický retargeting zobrazuje reklamu na konkrétní produkty, které si návštěvníci e-shopu v minulosti prohlíželi.
    • Dynamický banner  je podobný předchozímu podtypu kampaně. Rozdíl je v tom, že dynamický banner necílí na minulé návštěvníky webu, ale snaží se zaujmout zcela nové uživatele.