Když přijde uživatel na váš web, Google Analytics se snaží zjistit, odkud přišel.
V prvé řadě prověří přítomnost automatických značek z Google Ads, UTM parametrů a HTTP refereru. Pokud se nezdaří najít ani jednu z těchto informací, návštěvník bude zařazen do kolonky (direct) / (none).
Jinak řečeno, jedná se o skupinu návštěvníků, u kterých Google Analytics netuší, odkud na váš web přišli. Mohli mít váš web v oblíbených, mohli napsat do prohlížeče vaši URL, stejně tak mohli přijít z nějakého off-line dokumentu, kliknout na odkaz ve Skype nebo v jiném software, přijít ze zabezpečeného webu na nezabezpečený web atp.
V žádném případě se tedy nedá říct, že se jedná o přímá kliknutí na web (i když výraz direct k tomu často svádí). Jistě jsou v této kolonce zahrnuty i přímé návštěvy, ale jejich podíl může být cokoliv mezi 0% a 100%.
Pokud chcete mít co nejpřesnější Google Ads statistiky, je potřeba, aby Google Analytics u všech vašich marketingový aktivit měly informaci o zdroji návštěvy. U Google Ads kampaní toho dosáhnete propojením účtů Google Ads a Google Analytics. U všech ostatních kampaní, včetně odkazů v e-mailu nebo v PDF souborech, je potřeba důsledně používat UTM parametry.