fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » direct / (none) v Google Analytics reportech

direct / (none) v Google Analytics reportech

Když přijde uživatel na váš web, Google Analytics se snaží zjistit, odkud přišel.

V prvé řadě prověří přítomnost automatických značek z Google Ads, UTM parametrů a HTTP refereru. Pokud se nezdaří najít ani jednu z těchto informací, návštěvník bude zařazen do kolonky (direct) / (none).

Jinak řečeno, jedná se o skupinu návštěvníků, u kterých Google Analytics netuší, odkud na váš web přišli. Mohli mít váš web v oblíbených, mohli napsat do prohlížeče vaši URL, stejně tak mohli přijít z nějakého off-line dokumentu, kliknout na odkaz ve Skype nebo v jiném software, přijít ze zabezpečeného webu na nezabezpečený web atp.

V žádném případě se tedy nedá říct, že se jedná o přímá kliknutí na web (i když výraz direct k tomu často svádí). Jistě jsou v této kolonce zahrnuty i přímé návštěvy, ale jejich podíl může být cokoliv mezi 0% a 100%.

Pokud chcete mít co nejpřesnější Google Ads statistiky, je potřeba, aby Google Analytics u všech vašich marketingový aktivit měly informaci o zdroji návštěvy. U Google Ads kampaní toho dosáhnete propojením účtů Google Ads a Google Analytics. U všech ostatních kampaní, včetně odkazů v e-mailu nebo v PDF souborech, je potřeba důsledně používat UTM parametry.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 12.11. ve 14:00: Google Tag Manager

Tento bezplatný webinář není jen suchý přehled funkcí, ale návod na použití GTM pro konkrétní potřeby vašeho podnikání včetně praktických ukázek.

Nepropásněte bezplatný webinář 12. 11. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.