fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Dropshipping

Dropshipping

Dropshipping je obchodní model, který umožňuje majiteli e-shopu prodávat zboží bez nutnosti mít ho na skladě a přímo ho vlastnit. Prodejce spolupracuje s dodavatelem, který zboží skladem má. 

Je vhodný pro začínající podnikatele, kteří nemají dostatek prostředků na nákup zboží a jeho následné uskladnění.

Jak funguje dropshipping

Dodavatel (jiný e-shop) vám umožní import svých produktů do vašeho obchodu, většinou skrze XML feed. 

Zákazník si provede objednávku, prodejce ji předá smluvnímu dodavateli, který následně objednané zboží odešle koncovému zákazníkovi.

Výhody

  • Nízké počáteční náklady – umožní vám snadný vstup na trh bez nutnosti velké investice.
  • Zisk jako prodejce platíte pouze za zboží, které si zákazník objednal. Tudíž jen za to, z čeho vám plyne zisk.
  • Široký sortiment – díky tomu, že nemáte zboží skladem, se můžete rychle přizpůsobit poptávce na trhu a nabídnout potenciálním zákazníkům to, co je zrovna populární. A ušetříte si starosti se zásobami na skladě.
  • Spolupráce s více dodavateli ta vám umožní nabízet širokou škálu produktů bez nutnosti investice.

Nevýhody

  • Reklamace a vrácení zboží – zde to může být pro prodejce náročnější proces. Zákazník reklamuje zboží u prodejce a prodejce následně musí komunikovat s dodavatelem. 
  • Omezená kontrola nad kvalitou a zásobou zboží – pokud dodavatel posílá poškozené zboží nebo jiné produkty, než jsou uvedeny v objednávce, tak prodejci může poškodit jeho jméno a pověst. Prodávající tuto situaci nemůže dopředu ovlivnit.
  • Nízké marže – vysoká konkurence na trhu s dropshippingem vám může snížit zisk z objednávek.  A proto pokud jste v roli prodejce, věnujte velkou pozornost nákladům a cenám.
  • Konkurenceschopnost – ve většině případů nebudete jediný prodejce, který prodává zboží od stejného dodavatele. Bude pro vás složité se odlišit od konkurence.
  • Závislost na dodavatelích – jelikož se jedná o spolupráci dvou subjektů, úspěch je závislý hlavně na spolehlivosti dodavatele. Pokud se dodavatel ocitne v problémech, tak to na prodejce může mít špatný dopad. 

Dropshipping může být odrazovým můstkem zejména pro začínající podnikatele. Nicméně nelze se spoléhat jen na něj. Pokud se chcete posouvat vpřed a vybudovat si své jméno na trhu, je třeba přijít s unikátní nabídkou, která bude vaše produkty odlišovat od konkurence

I v případě dropshippingového modelu je třeba věnovat čas marketingové strategii, ať už placené nebo neplacené. Nemusíte být na ni sami. S marketingem pomáháme již více než 10 let a rádi pomůžeme i vám.   

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.