Co je to Chytrá kampaň v Nákupech

Co je to Chytrá kampaň v Nákupech

Jedná se o jeden ze dvou typů kampaně Google Nákupy, druhým typem je Standardní kampaň v Nákupech Google.

U chytré kampaně se Google automaticky snaží při zvoleném rozpočtu dosáhnout co největší hodnoty konverzí, popř. maximalizovat hodnotu konverzí při stanovené hodnotě návratnosti investic (ROAS).

Reklamy se mohou zobrazovat v Google Nákupech, v obsahové síti, na Youtube nebo jako Gmail reklamy. Jinak řečeno, kombinují v sobě Google Nákupy s dynamickým remarketingem.

Tyto kampaně nevyžadují (neumožňují) správu.

Podmínkou pro založení kampaně Nákupy je zprovoznění účtu Google Merchant Center. Samotné založení chytrých Nákupů je pak již celkem jednoduché. Stačí založit kampaň, vložit pár textů a obrázků pro grafické reklamy a Google Ads se postarají o tvorbu reklam i o správu kampaně.

Chytré Nákupy mají ve srovnání se standardními Nákupy následující omezení:

  • Nelze upravovat výši nabídek, o vše se stará Google automaticky.
  • Nelze používat vylučující klíčová slova.
  • Nelze zkontrolovat výkon jednotlivých sítí nebo umístění v obsahové síti.
  • Z toho důvodu ani nelze vyloučit konkrétní umístění v obsahové síti, ani zobrazování v aplikacích; je ale možné použít vyloučený obsah z úrovně účtu.
  • Nelze nastavit další věci, jako jsou časový rozvrh, cílení na zařízení, publika atp.

Pokud by se některý produkt nacházel v obou typech kampaní, chytrá kampaň dostane v případě “konfliktu” vždy přednost. I přesto je spolehlivější mít každý produkt jen v jednom typu kampaně.

Pro přechod ze standardních nákupů na chytré Nákupy existují následující doporučení

Jakákoliv umělá inteligence potřebuje dostatek dat. Abyste kampaň mohli založit, potřebujete minimálně 20 konverzí za 45 dnů. Je to skutečně minimum, lepší je mít několik desítek nebo i nějakou tu stovku, aby se měly Google automaty čím řídit.

Pokud chcete chytré Nákupy otestovat, začněte jen s částí produktů a nechte je běžet alespoň dva týdny, než zkontrolujete výsledky. V případě poklesu výkonu je to bezpečnější postup, než dát do chytrých Nákupů všechny produkty a pak přijít o velkou část obratů.

Přestože není možné upravovat nabídky jednotlivých skupin produktů, stejně je lepší v reklamní sestavě segmentaci udělat, aby se snáze odhalily anomálie ve výkonu jednotlivých skupin.

Pokud máte velmi odlišné skupiny produktů které se liší cenou, prodejností nebo marží, je lepší vytvořit více kampaní s různě nastavenými rozpočty nebo hodnotami ROAS.

O standardní si můžete přečíst v článku věnovaném kampani Google Nákupy.