Jak v Google Ads upravit nabídky pro jednotlivá zařízení

Jak v Google Ads upravit nabídky pro jednotlivá zařízení

Někdy se pomocí tohoto nastavení dají během pár minut ušetřit velké peníze, takže je dobré statistiky pro jednotlivá zařízení sledovat.

Podívejme se i tady na příklad z praxe, všimněte si rozdílů ve výkonu mezi zařízeními:

google ads uprava nabidek dle zarizeni

U první kampaně jsem zaplatil za kliknutí z mobilů více než z počítačů, ale obrat byl menší. U druhé kampaně byl provoz z mobilů také dražší, ale tam přinesl výrazně větší obrat. A nejlépe si vedly tablety.

Podle čeho určit hodnotu úpravy nabídek

Jak rychle poznat, které zařízení si vedlo nejlépe? Nejlepší je podívat se na poslední sloupeček, který je poměr hodnoty konverzí a ceny (v základním nastavení je schovaný, musíte si jej přidat).

Řekněme, že cílím na hodnotu kolem 10 (aby mi každá koruna vložená do reklamy přinesla 10 Kč). Pak hned vidím, že první kampaň vydělává (1 Kč přinesla 10,38 Kč), ale je prodělečná na mobilech (za jednu korunu dostanu jen 8,06 Kč). Druhou kampaň (prodělečnou, za korunu jen 8,88 Kč) táhnou dolů počítače (tady dostanu za jednu korunu jen 4,15 Kč).

Mimochodem, jak jsem se k rozdělení podle zařízení dostal: v segmentech stačí kliknout na položku Zařízení:

google segment

Zpět k příkladu – v této situaci má smysl u první kampaně snížit cenu za kliknutí pro mobily a ve druhé pro počítače. Samozřejmě je možné to udělat naopak a zvýšit nabídky u výkonnějšího zařízení; anebo některá zařízení snížit, jiná zvýšit.

Poslední verze je nejpřesnější – v ideálním případě bych každý týden (nebo den) měl upravit nabídky všech zařízení tak, aby reflektovaly aktuální statistiky. V praxi si často vystačím s tím, že jednou za měsíc upravím nabídky u zařízení s nejhorším výkonem. Pokud některé zařízení chcete vypnout, můžete mu dát nabídku -100%.

Zejména pokud řeším menší kampaně, volím co nejjednodušší řešení. Důvod je prostý, pokud strávím u kampaně denně hodinu a vylepším ji o 2%, u malé kampaně se investovaný čas nikdy nevrátí. Naopak u velké kampaně má smysl nabídky měnit každou hodinu, takže tam nechám pracovat automat.

Nabídky upravím přes volbu Zařízení. Dávejte si pozor na to, že nabídky lze upravit pro celou kampaň i pro jednotlivé reklamní sestavy. Pokud bych použil úpravu nabídek pro kampaň i pro reklamní sestavu, čísla zadaná pro reklamní sestavu dostanou přednost.

uprava nabidek

A o kolik procent nabídky snížit/zvýšit? U menší kampaně to dělám od oka. Totiž pokud mám pár konverzí za měsíc, statistický vzorek je tak malý, že můj přesně stanovený výpočet by za pár dnů už nemusel být pravda. U větší kampaně je možné použít vzoreček pro přesný výpočet.

Proč mají reklamy na mobilech často horší výkon

Proč jsou na prvním obrázku mobily méně výkonné? Možností je více, obvyklí podezřelí jsou tři:

  1. Váš web je na mobilech pomalý nebo se špatně zobrazuje. V tom případě může být rozdíl ve statistikách daleko větší.
  2. Lidé se na mobilech a PC chovají jinak. Na mobilech často začnou obecným průzkumem trhu. Jakmile si udělají lepší představu o tom, co přesně chtějí, pro detailnější porovnání produktů se přesunou na větší obrazovku, kde i dokončí nákup.
  3. V obsahové síti (vč. remarketingu) je na mobilech až polovina kliknutí na reklamu omylem. Někdy se chcete dotknout prvku na obrazovce a mezitím se nad ním objeví reklama. Jindy reklamu chcete zavřít a netrefíte se. Však to určitě znáte z vlastní zkušenosti.

Co s tím udělat?

  1. Ujistit se, že je váš web přizpůsoben pro mobily. Nestačí uspokojit se pohledem na hlavní stránku webu. Projděte celý nákupní proces až po dokončení objednávky a ujistěte se, že po cestě nečíhají na návštěvníky z mobilů žádné nástrahy.
  2. I tady je potřeba mít splněn bod jedna – rychlý web, který lze dobře používat i na mobilech. Dalším krokem je snížení nabídek pro mobily. Pokud jsou hledání z mobilů spíše obecnější, budou mít nižší konverzní poměr a nezaslouží si stejně vysoké nabídky, jako konkrétnější vyhledávání z PC.
  3. Občas zkontrolujte výkon reklam v obsahové síti podle zařízení. Často se setkávám s tím, že přestože kampaň plní stanovené cíle, na mobilech je zoufale prodělečná. Potom je důvod výrazně snížit nabídky pro mobily nebo kampaně na mobilech vypnout úplně.

Jako ostatně nic v Google Ads, ani snížení nabídek u očividně prodělečného zařízení není tak jednoduché, buďte proto se změnami opatrní a kampaně sledujte. Může se totiž stát, že snížíte nabídky prodělečných mobilů a najednou se propadnou obraty i z PC.

Sezónnost? Nový konkurent na trhu? Nevhodné změny v kampaních? Anebo za to může snížení nabídek na mobilech? Možná se vaši zákazníci chovají tak, že vás nejprve najdou na mobilech, vaše nabídka je zaujme leč dokončí nákupní proces na PC.