Proč nepoužívat volnou shodu u klíčových slov v Google Ads

Proč nepoužívat volnou shodu u klíčových slov v Google Ads

V prvé řadě je potřeba rozlišit prostou volnou shodu (bez plusek) od modifikované volné shody (s pluskami):

prostá volná shoda

+modifikovaná +volná +shoda

Zatímco modifikovaná volná shoda je v pořádku a má svoje místo téměř ve všech kampaních, prostá volná shoda je většinou k ničemu, často nebezpečná a obvykle velmi drahá.

Proč je prostá volná shoda takové zlo, předvedu na příkladu z praxe. Vlevo vidíte vyhledávací dotaz, vpravo klíčové slovo:

volna klicova shoda
Pro klíčové slovo kurzy masáží brno ukáže Google moji reklamu na dotaz kurz numerologie brno. Souvisí to nějak? Troufám si tvrdit, že ani trochu a že kliknutí, za která jsem zaplatil, jsou naprosto k ničemu.

Pojďme dál: mezi shiatsu brno a kurzy masáží brno sice je jistá souvislost, ale a) hledající patrně vůbec nehledá kurz, b) nehledá ledajakou masáž, ale shiatsu masáž. Pokud jej chci reklamou uspokojit, musím mu v reklamě nabídnout shiatsu masáž.

Jak funguje prostá volná shoda

Zadání klíčového slova v prosté volné shodě znamená, že reklamu spustí i synonyma, příbuzná slova, související vyhledávací dotazy a další relevantní varianty.

Jak vyplývá z velmi široké definice, u volné shody máte nejmenší kontrolu nad tím, kdy se reklama zobrazí. Dopředu nikdy neodhadnete, co všechno Google považuje za související vyhledávací dotazy a další relevantní varianty. Jak jsme si ukázali na obrázku, Google algoritmus si relevantní varianty vykládá velmi široce.

Takže pokud pro to nemáte dobrý důvod, používání prosté volné shody se raději vyhněte, taková klíčová slova bývají častým žroutem peněz.

Více informací o typech shody a použití klíčových slov se dozvíte v článku o klíčových slovech Google Ads.