fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Konverzní poměr

Konverzní poměr

Konverzní poměr (angl. Conversion Rate) je procento návštěvníků webu, kteří provedli požadovanou akci, například nákup nebo vyplnění formuláře. Vypočítá se jako podíl počtu konverzí a celkového počtu návštěvníků, vyjádřený v procentech. Konverzní poměr je podstatným ukazatelem efektivity vaší webové stránky nebo marketingové kampaně.

Konverze představuje cíl, v případě e-shopu dokončení objednávky. Pokud nabízíme službu, konverzi může představovat vyplnění poptávkového formuláře nebo kliknutí na telefon.

Výpočet konverzního poměru

Konverzní poměr = Počet konverzíPočet návštěvníků webu * 100

Například: pokud na váš web zavítá celkem 1000 návštěvníků a 20 z nich objedná, konverzní poměr činí 2 %.

Jaký je správný konverzní poměr

Ideální konverzní poměr neexistuje. Číslo samo o sobě nic moc neřekne, můžete však použít pro srovnání výkonu webu s předchozím obdobím, se stejným obdobím loni nebo srovnání napříč různými zdroji návštěv. Pokud poměr narůstá, je to známka dobře fungujícího webu i plnění cílů.

U e-shopů se setkáte nejčastěji s konverzním poměrem mezi 1 – 5 %. Jinak řečeno – ze 100 návštěv bývá jeden až pět nákupů. Jedná se ale o průměr, velmi záleží na podobě webu a na tom, co prodáváte.

Např. náš konverzní poměr 0.16 % neznamená, že je s naším webem něco „špatně“. Je to dáno jednak typem služeb, které nabízíme a také rozsáhlým blogem o marketingu, kde hledá spousta lidí informace, bez aktuálního zájmu o naše služby.

Využití konverzního poměru v praxi

Znalost konverzního poměru umožňuje optimalizovat váš web tak, aby plnil stanovené cíle KPI. Pokud konverzní poměr dlouhodobě vykazuje sestupný trend, je třeba analyzovat příčinu, nejčastěji s využitím Google Analyticscs 4.

Například: Zjistíte, že konverzní poměr na určitých stránkách vašeho webu je nižší než jinde. Zkoumejte důvody tohoto poklesu. Může se jednat o nejasné výzvy k akci (Call to Action), složité formuláře nebo nekvalitní obsah. Úpravou těchto prvků můžete zvýšit míru konverzí.

Konverzní poměr je také užitečný při hodnocení úspěšnosti různých marketingových kanálů, jako jsou placené reklamy, e-mailové kampaně nebo sociální média. Porovnáním konverzního poměru napříč těmito kanály můžete identifikovat, které z nich jsou nejefektivnější, a následně přesměrovat své investice tam, kde přinášejí nejvyšší návratnost.

V praxi tedy konverzní poměr poskytuje hodnotný přehled o tom, jak efektivně váš web nebo marketingová strategie fungují. Současně nabízí konkrétní oblasti pro zlepšení, které mohou mít přímý dopad na váš zisk.

Jak často sledovat konverzní poměr

Konverzní poměr se doporučuje sledovat v měsíčním intervalu, častěji nemá smysl. Nedokáže predikovat vývoj do budoucna, vždy odráží minulý stav s přihlédnutím k sezonním výkyvům.

Pokud vás zajímá, jak vylepšit konverzní poměr, doporučuji článek o optimalizaci konverzního poměru.

Faktory ovlivňující konverzní poměr

Kvalita nabídky

Největší vliv na konverzní poměr webu bude mít to, co nabízíte a jak nabídku komunikujete. Pokud nabízíte kvalitní produkty nebo služby, přirozeně to povede k vyššímu konverznímu poměru.

Tuto na první pohled samozřejmost zdůrazňuji proto, že někteří začínající podnikatelé jsou natolik přesvědčeni o kvalitě svých produktů, že nedokáží pochopit, proč je nikdo nekupuje :-)

Vedle kvalitní nabídky je potřeba ji dobře uchopit i z marketingového pohledu a zdůraznit, co uživatelé získají, pokud u vás koupí nebo něco poptají.

Kvalita návštěv

Správné zacílení reklamy má větší šanci přilákat uživatele, kteří provedou konverzi. Znamená to mít co nejpřesněji zvolená klíčová slova u reklam ve vyhledávání nebo vhodně zvolené publikum u obsahových reklam a na sociálních sítích.

UX a UI webové stránky

Uživatelská přívětivost (UX) a design (UI) webu mají velký vliv na to, jak se zákazníci na vašem webu cítí. Přehledný web a vizuálně přitažlivý design mohou pozitivně ovlivnit uživatelskou zkušenost a přispět k lepšímu konverznímu poměru.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 10. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.