fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Mergado Bidding Fox a jak funguje

Mergado Bidding Fox a jak funguje

V tomto článku vám představíme nástroj Bidding Fox. Ukážeme, jak funguje biddování (nastavování max ceny za proklik) ve srovnávačích jako je Heureka.cz.

Co je Bidding Fox

Bidding Fox je rozšíření do Mergada, které umožňuje nastavovat a hlídat ceny za proklik v rámci zbožových srovnávačů jako je Heureka.cz a Zboží.cz. 

Bidding Fox pravidelně hlídá ceny ostatních konkurentů v rámci daného produktu a podle nastavených hodnot nastavuje ceny za proklik, aby se váš e-shop dostal na co nejlepší pozici. Tím zvýší šanci na proklik a úspěšný nákup.

Co ovlivňuje cenu za proklik a proč bychom něco takového měli řešit?

Nejprve si pojďme připomenout, jak vlastně funguje Heureka a co je bidding v rámci Heureky.

Na Heurece najdeme spoustu produktů od elektra po krmivo. Každý produkt zahrnuje parametry jako barva, váha, velikost atd. Samozřejmě také popis a to nejdůležitější – cenu, dostupnost a jaké obchody produkty prodávají. 

Právě srovnání cen od nejlevnější po nejdražší je hlavním principem Heureky jako zbožového srovnávače. Zákazník má možnost srovnat cenu za daný produkt a podle toho se rozhodnout, u koho nakoupit. Kromě ceny pomáhají k rozhodnutí také hodnocení obchodu a recenze, pro zákazníka mnohdy ještě důležitější než samotná cena.  

Určitě se všimnete, že u některých produktů předchází výpisu podle nejnižší ceny ještě výpis nazvaný “Doporučené nabídky”. 

Doporučené nabídky na Heurece

Tyto doporučené nabídky jsou placené pozice a o umístění rozhoduje nabídnutá cena za proklik tedy právě bidding.

Co je bidding

Bidding je stanovení ceny za proklik, kde funguje aukční princip. Jednoduše – kdo nabídne víc, je na přední pozici. Z kreditu se strhne částka odpovídající nejbližší konkurenci. 

Například: 3 inzerenti, první nabízí za proklik 5 Kč, druhý 7 Kč a třetí 10 Kč. Výsledné pořadí a cena za proklik by mohlo vypadat takto:

  1. místo – číslo 3 (7 Kč)
  2. místo – číslo 2 (6 Kč)
  3. místo – číslo 1 (5 Kč)

Určitě si dovedete představit situaci, kdy zrovna váš produkt nabízí například 15 dalších obchodů. Víte, že nejste nejlevnější, ale máte dobré hodnocení. 

Pokud nebudete biddovat, pravděpodobně se stane, že v takovém velkém počtu si vaši nabídku nikdo neprohlédne, protože bude třeba až na desáté pozici. Většina návštěvníků Heureky se dívá na několik prvních pozic a samozřejmě jako první uvidí onen výpis doporučené nabídky. Díky biddingu se do tohoto seznamu dostanete – a tím zvýšíte šanci prokliku na vaše produkty.

Nastavení biddingu

Abyste mohli začít nastavovat bidding u Heureky, je potřeba nejdříve zkontrolovat, zda máte:

Rozdíl je především v časové náročnosti a výsledném efektu. Pokud začínáte, je možné používat nastavení cen za proklik v samotné administraci Heureky. Nevýhodou je, že lze nastavovat ceny za proklik pouze na úrovni kategorií produktů. Na druhou stranu velká výhoda – Heureka vám zobrazí minimální ceny, které je potřeba nabídnout, aby se produkty zobrazily v doporučených nabídkách.

Další možností je administrace e-shopu. Výhoda je, že můžete nastavovat individuální cenu za proklik na jednotlivé produkty. Ovšem nastavení nemusí být vždy dobře dohledatelné a navíc neuvidíte minimální ceny za proklik. Může se stát, že nabídnete příliš nízkou cenu a vaše produkty se nebudou zobrazovat. Rovněž budete pravděpodobně muset vždy nastavovat jednotlivé produkty a nebude možné je nastavovat v rámci skupin (např. produkty určité značky).

Posledním způsobem je využití externích nástrojů jako je Mergado nebo biddingové automaty (Bidding Fox). Samozřejmostí je možnost seskupovat produkty a podle toho také nastavovat ceny za prokliky. V Mergadu však neuvidíte, kolik nabízí konkurence, respektive pozice, na kterých se vaše produkty zobrazily. Musíte tedy vše poctivě hlídat. 

Oproti tomu biddingové automaty jako Bidding Fox cenu hlídají za vás. Vy si nastavíte pouze požadované ceny za proklik, kolik je maximální cena, kterou chcete nabídnout a případně PNO, které chcete udržet. 

Výhody automatických aplikací 

Automatické aplikace a nástroje (např. Bidding Fox) v konečném výsledku udělají to, že propíší cenu za proklik do elementu heureka_cpc, který je součástí produktového feedu. Tento feed Heureka vyžaduje pro zobrazování produktů.

Vidíte, že bidding je velmi účinný a efektivní způsob, jak využít zbožové srovnávače a Heureku. Pokud chcete s biddingem začít, doporučujeme začít s produkty, které jsou pro vás důležité a zvolená minimální cena za proklik vás nezruinuje. Nezapomeňte také získat certifikát Ověřeno zákazníky na Heurece, bez něj totiž biddovat nelze.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.