Domů » Srovnávače zboží » Jak funguje Idealo

Jak funguje Idealo

jak funguje idealo článek hero image

Co je Idealo

Idealo vzniklo v Německu již před více než dvaceti lety a v současné době patří mezi top srovnávače v Rakousku a Německu. Jedná se o klasický Marketplace (obdobu naší Heureky), který nyní působí v celé Evropě, zejména pak mimo již zmíněných německých trhů také ve Francii, Španělsku, Itálii a Velké Británii. 

Mezi nejčastěji nabízené produkty patří elektronika, auto moto příslušenství, móda nebo vše pro domácí mazlíčky. Nutno dodat, že v rámci německého a rakouského trhu používá Idealo značná část kupujících, důvěra v tento srovnávač je tedy vysoká. 

Logo

Výhody Idealo

Největší výhodou Idealo je jeho situování na německém a rakouském trhu. Pokud plánujete expanzi na tyto trhy, Idealo vám umožní zjistit dopředu, jak jsou na tom vaše produkty cenově ve srovnání s konkurencí a zda je o ně zájem. 

Bonusem je také vlastní Key Account Manager, který vám pomůže s produkty a jejich nastavením. Kromě toho, že dobře poradí se skutečně snaží pomoc, abyste co nejdříve mohli na Idealo začít.

Nesporným plusem je fakt, že na Idealo mají všichni stejné podmínky. O úspěchu rozhoduje cena, hodnocení e-shopu a dostupnost zboží. Nefunguje zde placený bidding neboli placení za proklik na přední pozice jako známe u Heureky. Místo toho je na Idealo zavedená stejná cena za proklik pro všechny, kdo nabízí své zboží: https://partner.idealo.com/uk/pricing.

Nevýhody Idealo

Za nepříliš zdařilý považujeme způsob párování produktů, který lze pouze skrze API nebo produktový feed. Ten musí splňovat určitě podmínky a každý produkt by měl obsahovat EAN kód. Viz specifikace: 

https://connect.idealo.de/import/en/csv/.

EAN je podstatný, protože bez něj se vaše produkty nedostanou do online produktového katalogu, ale pouze do tzv. “open catalogue”. Zde se nachází všechny nespárované produkty na jednom místě a jsou seřazeny jen podle základních kategorií. Jako prodejce určitě chcete mít spárované produkty – není třeba je složitě vyhledávat, jsou totiž vidět hned.

Jak začít s Idealo

Nejprve si zaregistrujte svůj e-shop na Idealo, odkaz naleznete v patičce:

Registrace e-shopu

Vyplníte základní údaje o firmě, o e-shopu a zadáte zdroj dat produktů (viz výše).

Jakmile máte hotovo, ozve se vám Key Account Manager a řekne vám (německy nebo anglicky), co je ještě potřeba udělat nebo v čem jsou chyby. Ověřování produktových a firemních dat trvá nějakou dobu (v řádu dnů).  

Po úspěšném napárování produktů se vám zpřístupní statistiky prokliků a také souhrn, kolik produktů je spárováno v produktovém katalogu a kolik zůstalo nezařazeno v open katalogu. Produkty si můžete prohlédnout a také se podívat, zda jste konkurenceschopní.

Pokud chcete své produkty nabízet v cizí zemi, je samozřejmě nezbytné mít e-shop lokalizovaný na daný jazyk podle konkrétní země. Stejná situace nastává v okamžiku, kdy míříte na trhy více zemí. Vždy je potřeba e-shop v dané zemi znovu zaregistrovat a projít procesem schválení produktů.  

Idealo za vás nebude dělat fakturaci nebo rovnou prodávat jako třeba na Heureka (možnost “koupit na Heurece”).

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Článek napsal/a Petra

Péťa ráda – a dobře – komunikuje, proto ji pravděpodobně potkáte na úvodním callu. Srdeční záležitost jsou statistiky v Data Studiu. Vaše kampaně pod její taktovkou poběží jako na drátkách.