Google Ads reklamy a klíčová slova

Kampaň jste založili, je čas na vytvoření reklamní sestavy, reklamy a klíčových slov. Logika Google Ads je taková, že každá kampaň může obsahovat libovolný počet reklamních sestav.

Aby se reklama rozjela, Google Ads po vás chtějí jednu reklamní sestavu, jednu reklamu a alespoň jedno klíčové slovo. Ve většině případů si s tím samozřejmě nevystačíte.

Jak napsat Google Ads reklamu

Kolik reklam na jednu reklamní sestavu? Záleží podle počtu kliknutí. U frekventovaných sestav je určitě dobré vytvořit dvě nebo tři reklamy a testovat, která si vede lépe. U tohoto postupu jsou klíčové dvě věci. Nastavit, aby se reklamy střídaly rovnoměrně a hlavně na ně potom nezapomenout. Nevýkonné reklamy je potřeba časem smazat a nahradit novými.

U reklamních sestav, které nemají ani sto kliknutí za měsíc, je to s testováním reklam složitější. Na statisticky relevantní výsledky byste mohli čekat měsíce, proto si často vystačíte jen s jednou reklamou. Navíc čas strávený s testováním reklam se u méně frekventovaných sestav nezaplatí.

jak napsat reklamu

Při psaní reklamy se soustřeďte na nadpisu. Samotný popis moc lidí nečte ani u zajímavé reklamy, tím spíš jej budou lidé ignorovat u reklamy s nudným nadpisem. Přemýšlejte, na co vaši zákazníci slyší. V čem jste nejlepší, jak se lišíte od konkurence. Proč by si ze všech možností měli vybrat zrovna vás?

Pokud nevíte, proč by si zákazníci ze všech možností na trhu měli zvolit zrovna vás, je váš problém daleko větší než jen jak správně nastavit Google Ads kampaň. V tom případě zapomeňte na chvíli na Google Ads a hodně rychle vymyslete nějakou konkurenční výhodu.

Jak je popsáno na obrázku, v první části nadpisu se snažte „vyprsit“. Někdy je to jednodušší než se zdá – nabídnout lidem v první části reklamy přesně to co hledají je často dobrý začátek. Ve druhé části nadpisu lidem řekněte, proč dělat business zrovna s vámi popř. co od nich čekáte.

Nezapomeňte na trasu reklamy (zobrazená URL adresa). Dobrou taktikou je dosadit do trasy klíčové slovo. Lidem tak dáte najevo, že je reklama zavede na správné místo.

Jak vybrat klíčová slova

Klíčová slova slouží ke spuštění vaší reklamy. Pokud uživatel zadá do vyhledávače termín, který se shoduje s některým s vašich klíčových slov, může se mu vaše reklama zobrazit. Jestli se doopravdy zobrazí, na to má vliv konkrétní nastavení vaší kampaně, výše vaší nabídky za jedno kliknutí a další faktory. Proto věnujte výběru klíčových slov zvýšenou pozornost.

Pokud vyberete malý počet klíčových slov, můžete zbytečně přicházet o zákazníky, které by vaše nabídka zajímala. Naopak velký počet klíčových slov nebo hodně obecná slova vás mohou zbytečně stát peníze.

Vždy se v Google Ads snažte tvořit velmi úzce zaměřené reklamní skupiny s menším počtem klíčových slov. Díky tomu můžete napsat cílené reklamy a docílíte výrazně lepší výkonnosti svých kampaní.

Snažte se vybírat klíčová slova tak, aby měla se zobrazovanou reklamou co nejvíc společného. Uživatel, který zadá do vyhledávače vaše klíčové slovo, potom hned pozná, že se ho vaše reklama týká. Jestli chcete mít hodně dobré výsledky, rozdělte klíčová slova do víc reklamních skupin. Každá skupina bude obsahovat jen několik hodně podobných klíčových slov a jim na míru napsanou reklamu.

Pokud pro to nemáte dobrý důvod, vyhněte se používání jednoslovných klíčových slov. Tato slova jsou příliš obecná a vaše reklama se bude často zobrazovat i lidem, kteří hledají něco jiného. Zároveň se nenechte zmást výrazem klíčové slovo – jak vám jistě už došlo, ve skutečnosti to může být i hodně dlouhá fráze.

Ujistěte se, že opravdu rozumíte zápisu klíčových slov. V opačném případě to bude slabé místo vaší kampaně a přijdete zbytečně o peníze.

Formy zápisu klíčových slov

Klíčová slova mají několik možností zápsiu – Google tomu říká shoda klíčových slov. Myslí se tím, jak moc se vaše klíčové slovo shoduje s výrazem, který uživatel napsal do vyhledávače.

Podle toho, jakou shodu nastavíte, se vaše reklama může zobrazovat každému, kdo napíše výraz i jen trochu odpovídající vašemu klíčovému slovu. Anebo naopak ji uvidí jen uživatelé, kteří se do klíčového slova trefí přesně. Shodě klíčových slov věnujte velkou pozornost. Zobrazovat reklamu lidem, kteří o ni nemají zájem, vás připravuje o peníze. Neukazovat ji těm, které by zajímat mohla, vás připravuje o zákazníky – tedy taky o peníze. Správné nastavení klíčových slov je prostě klíčové.

Volná shoda

Zadání klíčového slova ve formátu Google Ads reklama je nejvolnější typ shody.

Jak moc musí být klíčové slovo podobné vyhledávacímu dotazu:

  • Záleží na pořadí slov: NE
  • Může vyhledávací dotaz obsahovat další slova: ANO, před, za i uprostřed
  • Zahrnuje i synonyma: ANO
  • Zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo: ANO
  • Rozlišuje se diakritika: NE

U volné shody máte nad svou kampaní nejmenší kontrolu. Dopředu přesně nevíte, které dotazy uživatelů mohou reklamu spustit Asi se zobrazí i v případě zadání Google Ads inzerce, ale možná i při zadání google reklama.

Pokud pro to nemáte dobrý důvod a nedáte si práci s vytvořením seznamu vylučujících klíčových slov, používání prosté volné shody se raději vyhněte. Zacílíte sice na nejširší okruh uživatelů, ale vaše reklama se bude až moc často zobrazovat i lidem, kteří o ni nebudou mít zájem. Daleko lepší je využít modifikovanou volnou shodu.

Modifikovaná volná shoda

Pokud chcete cílit na široký počet vyhledávacích výrazů, daleko lepší než volná shoda je použít modifikovanou volnou shodu: +Google Ads +reklama. Stačí před jedno nebo více slov přidat znaménko plus. Na pořadí slov nezáleží.

Jak moc musí být klíčové slovo podobné vyhledávacímu dotazu:

  • Záleží na pořadí slov: NE
  • Může vyhledávací dotaz obsahovat další slova: ANO, před, za i uprostřed
  • Zahrnuje i synonyma: NE
  • Zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo: ANO
  • Rozlišuje se diakritika: NE

Vyhledávací výraz v tomto případě musí obsahovat slovo Google Ads a slovo reklama. Slova mohou být v libovolném pořadí a výraz může obsahovat i jakákoliv další slova. Použití modifikované volné shody je rozumný kompromis. Na jednu stranu přehnaně neomezíte počet uživatelů, kterým se vaše reklama bude zobrazovat. Na druhou stranu zajistíte, že se nebude tak často zobrazovat lidem, kteří hledají něco s reklamou naprosto nesouvisejícího. Ani tady nezapomínejte na vylučující klíčová slova.

Frázová shoda

Pokud dáte klíčové slovo do uvozovek, máte frázovou shodu „Google Ads reklama“.

Jak moc musí být klíčové slovo podobné vyhledávacímu dotazu:

  • Záleží na pořadí slov: ANO
  • Může vyhledávací dotaz obsahovat další slova: ANO, pouze před a za
  • Zahrnuje i synonyma: NE
  • Zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo: ANO
  • Rozlišuje se diakritika: NE

Přesná shoda

Dokonalé shody klíčového slova a vyhledávaného výrazu docílíte použitím přesné shody [Google Ads reklama]. Slovo nebo frázi dáte do hranatých závorek (na české klávesnici buď AltGr + F a AltGr + G nebo levý Alt + 91 a levý Alt + 93; čísla píšete na numerické klávesnici se zapnutým Num Lock).

Jak moc musí být klíčové slovo podobné vyhledávacímu dotazu:

Záleží na pořadí slov: většinou ANO –  neplatí, pokud odlišné pořadí zachová stejný význam
Může vyhledávací dotaz obsahovat další slova: omezeně – pouze spojky, předložky apod.
Zahrnuje i synonyma: NE
Zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo: ANO
Rozlišuje se diakritika: NE

Založení první Google Ads kampaně

Google Ads reklamy a klíčová slova

Optimalizace Google Ads kampaně

Pokročilejší Google Ads postupy (připravujeme)