Stručné představení Sklik a Facebook kampaní

Vedle Google Ads jsou Sklik a Facebook kampaně nejrozšířenější PPC systémy v ČR.

Představení Sklik reklam

Sklik je hodně podobný Google Ads, nabízí i podobné typy kampaní. Reklamy ve vyhledávání se zobrazují v prohlížeči Seznam. Přestože Seznam používá přibližně polovina uživatelů ve srovnáním s vyhledávačem Google, nedá se říci, že v podobném poměru fungují i reklamní systémy.

Google Ads nabízejí některé funkce, které Sklik postrádá. Navíc se hodně liší demografické složení uživatelů Google vs. Seznam. Pokud prodáváte zboží primárně pro mladší technicky zaměřené uživatele, Google reklama bude patrně fungovat daleko lépe. Naopak produkty pro seniory mohou dobře fungovat v Sklik reklamách. Nejlepší je vždy otestovat oba systémy a podle výsledků mezi ně rozdělit rozpočet.

Ve vyhledávání Sklik nabízí klasické textové reklamy a produktové inzeráty. Jedná se o obdobu kampaně Google Nákupy. Po propojení se zboží.cz Sklik ze zdroje dat automaticky vytváří reklamy s názvem produktu, obrázkem produktu a cenou.

sklik reklamy ve vyhledávání

Obsahové reklamy se zobrazují na kterémkoliv webu, který Skliku nabízí svůj inzertní prostor. Sklik obsahové síť funguje v rámci ČR někdy lépe než Google Ads, protože Sklik zobrazuje reklamy na některých hodně zajímavých webech. Vedle Seznamu jsou to weby Novinky, iDnes, Deník, Sport atp. I s Sklik reklamou můžete cílit na uživatele, kteří v minulosti váš web navštívili. Sklik tomu říká retargeting a nabízí jak klasický retargeting, tak dynamický retargeting, kdy uživatelům automaticky zobrazuje reklamu na produkty, které si na webu prohlíželi.

Představení Facebook reklam

Facebook reklamy jsou ze všech tří zmíněných PPC systémů asi nejsložitější. Jednak je to dáno tím, že jsou velmi dynamické a z dobře fungující kampaně se během pár dnů stane sama od sebe kampaň nefungující. Za druhé ve Facebook kampaní uživatelům nabízíte něco, co drtivá většina z nich nepotřebuje nebo nechce, takže je potřeba mít propracovanou marketingovou strategii a realistická očekávání.

Facebook reklamy lze přirovnat k obsahové síti Google nebo Seznam. Vždy cílíte na publikum, které nedalo žádným způsobem najevo zájem o vaše služby nebo produkty (s výjimkou remarketingu). Pokud někdo jde na Google nebo Seznam a napíše „PPC agentura“, mám téměř jistotu, že mu máme co nabídnout. S Facebook reklamou sice mohu cílit na lidi se zájmem o PPC marketing, ale a) cílení podle zájmů je vždy do jisté míry nepřesné b) zájem ještě neznamená, že naše služby bude někdy potřebovat c) i kdyby je někdy potřeboval, je málo pravděpodobné, že zrovna teď.

Facebook reklama proto jen zřídka něco rovnou prodá. Kdy tedy funguje? Určitě funguje jako vhodný doplněk celkové online strategie. Čím víc míst, kde se uživatelé mohou setkat na internetu s vaší firmou, tím větší šance, že u vás něco koupí nebo poptají. Funguje dobře k propagaci ne-prodejního obsahu. Mám tím na mysli propagaci článků z blogu, bezplatných e-booků, reportů, průvodců apod.

Samozřejmě trochu stranou stojí Facebook remarketing, který podobně jako jakákoliv remarketing dokáže často nabídnout zajímavou návratnost investic. U Facebook remarketingu je to umocněno tím, že Facebook reklama u většiny formátů zabírá velkou plochu a nelze ji tak snadno přehlédnout, jako Google nebo Sklik banner.

Pokud máte zájem o více informací k Facebook reklamě, můžete si přečíst tento článek.