Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní
Požádejte o nezávaznou nabídku
Většina PPC specialistů, ať už se to týká agentur nebo jednotlivců, má podobný způsob vzniku. Člověk pracuje ve velké PPC agentuře a díky nabraným zkušenostem se rozhodne pracovat sám jako nezávislý podnikatel nebo založit novou agenturu. Aby mohl PPC marketing dělat jinak nebo lépe nebo z toho měl více peněz.
MarketingPPC vznikl naopak kvůli nedostatku zkušeností s PPC. Žádný ze spolumajitelů předtím v marketingové agentuře nepracoval. Nikdo z nás do roku 2012 žádnou PPC kampaň nenastavoval.
Proč se tím chlubíme?
Když Filip, jeden ze současných spolumajitelů, skončil v roce 2012 na pozici Marketing manažera v AVG, přemýšlel, co dál. Protože stále neměl dostatek financí na kariéru rentiéra a strávit zbytek života prací pro velkou společnost mu už nevonělo, nabízela se jediná logická alternativa – začít podnikat. Překvapivě to v tomto okamžiku nebylo podnikání v oblasti marketingu; odjel do Vancouveru a založil firmu na sekání trávy.
Následovalo několik měsíců pokusů s různými formami on-line a off-line marketingu, při kterých s překvapením zjistil, že majitelé firmy (on a jeho kamarád) mají na marketing o trochu menší rozpočet, než na který byl zvyklý z práce pro AVG nebo Autodesk. Bylo potřeba otestovat nové formy marketingu.
Volba padla jednoznačně na Google Ads (tehdy ještě AdWords) a Bing Ads. Jak lépe najít nové zákazníky, než pomocí reklamy cílené na lidi, kteří sami projeví zájem o péči o trávník? Navíc nastavení první kampaně bylo neočekávaně jednoduché! Po měsíci přišel účet na 600 dolarů a okamžik pravdy. Přestože tehdy ještě netušil, že by bylo dobré měřit konverze, jak se to dělá nebo co to konverze vůbec je, pomocí jiných nástrojů se mu naštěstí podařilo úspěšnost kampaně do značné míry vyhodnotit. Přesné číslo nových zákazníků sice dodnes nevíme, nicméně zaručeně bylo menší než jedna.
Filipovi to přišlo zvláštní, protože o PPC reklamě slyšel spoustu pozitivních věcí. Šel do sebe, přiznal si, že o marketingu asi ještě úplně všechno neví a další půlrok strávil studiem materiálů od všech možných marketingových guru. A když se potom, vyzbrojen novými znalostmi, začal dívat na Google Ads reklamy některých firem, uvědomil si, že spousta lidí toho o Google Ads neví o nic víc, než kolik on sám věděl na začátku. A že má vlastně co nabídnout!
Tak začal vznikat MarketingPPC. V srpnu 2013 byly napsány první tři články na blog, začátkem září byl web vypuštěn do světa.
Jeho názor na Google Ads dneska? Jak si myslel už na začátku, zvládnout Ads na nejvyšší úrovni je snadné. Zatímco výborným houslistou se člověk stane po desítkách let, na zvládnutí Google Ads stačí rok. Rok, během kterého se jim člověk věnuje 10 – 16 hodin denně včetně víkendů, projde si stovky Google Ads účtů, přečte si každý den průměrně čtyři články o on-line marketingu, podívá se každý týden na tři webináře. A protože se člověk něco nejlíp naučí, pokud to vysvětlí jiným, tak pravidelně píše na blog o Google Ads.
Další kapitola začala v roce 2015, kdy se Filip nad konvičkou čaje bavili s Petrem (druhý ze současných spolumajitelů) o on-line marketingu. Pro Petra, který působil na VUT a zabýval se umělou inteligencí, byl marketing španělskou vesnicí. Naopak umělá inteligence byla pro Filipa srozumitelná asi jako manuál k japonskému videu v originále.
Nicméně když si Filip postěžoval, kolik činností při správě marketingových kampaní se opakuje a kolik rozhodnutí je založeno na historických statistikách, Petr zbystřil a pokusil se Filipovi přiblížit, čím se vlastně na VUT zabývá.
Z toho vznikl nápad, že spousta činností při správě Google Ads, Sklik a Facebook kampaní by šla zautomatizovat. Tím by se ušetřil čas a pravidelná správa kampaní by byla finančně dostupná i pro malé a střední společnosti, protože automat má výrazně menší mzdové náklady než člověk. Nehledě na to, že při interpretaci výsledků kampaní se člověk umělé inteligenci v rychlosti a přesnosti výpočtů nevyrovná.
Proto jsme ze živnosti přešli na s.r.o. a s dalším odborníkem z VUT založili v dubnu 2016 MarketingPPC s.r.o.
Do roku 2021 jsme stále byli jen malá agentura. Soustředili jsme se na pár VIP klientů a k tomu jsme měli několik menších. Protože jsme už od začátku podnikali s filozofií, že osobní schůzky nebo dojíždění na pracoviště je neproduktivní ztráta času, soustředili jsme se výhradně na klientelu, které tento způsob spolupráce vyhovoval.
Rok 2020 ale vše změnil, najednou jsme všichni začali žít daleko intenzivněji on-line. Osobní schůzky se přesunuly na Zoom, zmizela potřeba zdlouhavých prezentací nabídek před vedením potenciálních klientů.
Proto jsme se začátkem roku 2021 domluvili s Michalem, že jej přibereme do firmy výměnou za jeho komunikační schopnosti, abychom společně vybudovali agenturu, která bude schopna nabídnout větší portfolio služeb klientům všech velikostí.
Požádejte o nezávaznou nabídku
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-43570405-1 | 1 minute | No description |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_ga_BLVN9GP0DJ | 2 years | No description |
_gcl_au | 3 months | This cookie is used by Google Analytics to understand user interaction with the website. |
_gid | 1 day | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the website is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages visted in an anonymous form. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | No description |
_hjFirstSeen | 30 minutes | This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions. |
_hjid | 1 year | This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | No description |
_hjTLDTest | session | No description |
AMP_TOKEN | This cookie is set by Google Analytics - This cookie contains a token that can be used to retrieve a Client ID from AMP Client ID service. Other possible values indicate opt-out, inflight request or an error retrieving a Client ID from AMP Client ID service. | |
sid | 1 month | This cookie is very common and is used for session state management. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website. |
AnalyticsSyncHistory | 1 month | No description |
bcookie | 2 years | LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser ID. |
bscookie | 2 years | LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
lang | session | LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting. |
li_gc | 2 years | No description |
lidc | 1 day | LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection. |
NID | 6 months | This cookie is used to a profile based on user's interest and display personalized ads to the users. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
UserMatchHistory | 1 month | LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing. |
Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.