Zkušenosti klientů s MarketingPPC
Většina PPC specialistů, ať už se to týká agentur nebo jednotlivců, má podobný způsob vzniku. Člověk pracuje ve velké PPC agentuře a díky nabraným zkušenostem se rozhodne pracovat sám jako nezávislý podnikatel nebo založit novou agenturu. Aby mohl PPC marketing dělat jinak nebo lépe nebo z toho měl více peněz.
MarketingPPC vznikl naopak kvůli nedostatku zkušeností s PPC. Žádný ze spolumajitelů předtím v marketingové agentuře nepracoval. Nikdo z nás do roku 2012 žádnou PPC kampaň nenastavoval.
Proč se tím chlubíme?
- Protože jsme byli v úplně stejné situaci, jako jste teď Vy.
- Díky tomu přesně víme, jak je on-line marketing pro vás jako živnostníka nebo majitele firmy náročný. Že na něj nemáte čas a štve vás, jak je všechno složité a spousta věcí nefunguje jak byste chtěli.
- Protože jsme taky prošli a procházíme tím, že musíme značně omezené prostředky na propagaci investovat co nejefektivněji.
- Protože aby si naše ceny mohl dovolit skoro každý, musíme neustále přemýšlet, jak zefektivnit naše pracovní postupy.
- Protože když jiná agentura, zvyklá na správu velkých kampaní, chce od klienta přes 60.000 Kč, my uděláme úplně stejnou věc za 21.000 Kč (skutečný příklad).
Jak to všechno začalo
Když Filip, jeden ze současných spolumajitelů, skončil v roce 2012 na pozici Marketing manažera v AVG, přemýšlel, co dál. Protože stále neměl dostatek financí na kariéru rentiéra a strávit zbytek života prací pro velkou společnost mu už nevonělo, nabízela se jediná logická alternativa – začít podnikat. Překvapivě to v tomto okamžiku nebylo podnikání v oblasti marketingu; odjel do Vancouveru a založil firmu na sekání trávy.
Následovalo několik měsíců pokusů s různými formami on-line a off-line marketingu, při kterých s překvapením zjistil, že majitelé firmy (on a jeho kamarád) mají na marketing o trochu menší rozpočet, než na který byl zvyklý z práce pro AVG nebo Autodesk. Bylo potřeba otestovat nové formy marketingu.
Volba padla jednoznačně na Google Ads (tehdy ještě AdWords) a Bing Ads. Jak lépe najít nové zákazníky, než pomocí reklamy cílené na lidi, kteří sami projeví zájem o péči o trávník? Navíc nastavení první kampaně bylo neočekávaně jednoduché! Po měsíci přišel účet na 600 dolarů a okamžik pravdy. Přestože tehdy ještě netušil, že by bylo dobré měřit konverze, jak se to dělá nebo co to konverze vůbec je, pomocí jiných nástrojů se mu naštěstí podařilo úspěšnost kampaně do značné míry vyhodnotit. Přesné číslo nových zákazníků sice dodnes nevíme, nicméně zaručeně bylo menší než jedna.
Filipovi to přišlo zvláštní, protože o PPC reklamě slyšel spoustu pozitivních věcí. Šel do sebe, přiznal si, že o marketingu asi ještě úplně všechno neví a další půlrok strávil studiem materiálů od všech možných marketingových guru. A když se potom, vyzbrojen novými znalostmi, začal dívat na Google Ads reklamy některých firem, uvědomil si, že spousta lidí toho o Google Ads neví o nic víc, než kolik on sám věděl na začátku. A že má vlastně co nabídnout!
Tak začal vznikat MarketingPPC. V srpnu 2013 byly napsány první tři články na blog, začátkem září byl web vypuštěn do světa.
Jeho názor na Google Ads dneska? Jak si myslel už na začátku, zvládnout Ads na nejvyšší úrovni je snadné. Zatímco výborným houslistou se člověk stane po desítkách let, na zvládnutí Google Ads stačí rok. Rok, během kterého se jim člověk věnuje 10 – 16 hodin denně včetně víkendů, projde si stovky Google Ads účtů, přečte si každý den průměrně čtyři články o on-line marketingu, podívá se každý týden na tři webináře. A protože se člověk něco nejlíp naučí, pokud to vysvětlí jiným, tak pravidelně píše na blog o Google Ads.
Jak to všechno pokračuje
Další kapitola začala v roce 2015, kdy se Filip nad konvičkou čaje bavili s Petrem (druhý ze současných spolumajitelů) o on-line marketingu. Pro Petra, který působil na VUT a zabýval se umělou inteligencí, byl marketing španělskou vesnicí. Naopak umělá inteligence byla pro Filipa srozumitelná asi jako manuál k japonskému videu v originále.
Nicméně když si Filip postěžoval, kolik činností při správě marketingových kampaní se opakuje a kolik rozhodnutí je založeno na historických statistikách, Petr zbystřil a pokusil se Filipovi přiblížit, čím se vlastně na VUT zabývá.
Z toho vznikl nápad, že spousta činností při správě Google Ads, Sklik a Facebook kampaní by šla zautomatizovat. Tím by se ušetřil čas a pravidelná správa kampaní by byla finančně dostupná i pro malé a střední společnosti, protože automat má výrazně menší mzdové náklady než člověk. Nehledě na to, že při interpretaci výsledků kampaní se člověk umělé inteligenci v rychlosti a přesnosti výpočtů nevyrovná.
Proto jsme ze živnosti přešli na s.r.o. a s dalším odborníkem z VUT založili v dubnu 2016 MarketingPPC s.r.o.
Cesta k větší agentuře
Do roku 2021 jsme stále byli jen malá agentura. Soustředili jsme se na pár VIP klientů a k tomu jsme měli několik menších. Protože jsme už od začátku podnikali s filozofií, že osobní schůzky nebo dojíždění na pracoviště je neproduktivní ztráta času, soustředili jsme se výhradně na klientelu, které tento způsob spolupráce vyhovoval.
Rok 2020 ale vše změnil, najednou jsme všichni začali žít daleko intenzivněji on-line. Osobní schůzky se přesunuly na Zoom, zmizela potřeba zdlouhavých prezentací nabídek před vedením potenciálních klientů.
Proto jsme se začátkem roku 2021 domluvili s Michalem, že jej přibereme do firmy výměnou za jeho komunikační schopnosti, abychom společně vybudovali agenturu, která bude schopna nabídnout větší portfolio služeb klientům všech velikostí.
Čtyři priority MarketingPPC
- Inovace a kontinuální vzdělávání V PPC vítězí ti, kteří se neustále učí a přizpůsobují. To, co fungovalo včera, dnes nemusí. Držíme krok s novinkami a inovacemi, abychom našim klientům vždy poskytovali ty nejlepší strategie.
- Vzdělávání a sdílení znalostí Nabízíme kvalitní bezplatný obsah, který pomáhá našim klientům. Pokud si klient může něco udělat sám, umožňuje nám to zaměřit se na složitější úkoly s vyšší přidanou hodnotou.
- Specializace na ověřené služby Soustředíme se pouze na služby, kterým dokonale rozumíme. Naším cílem je poskytovat špičkové služby, aniž bychom se rozptylovali příliš širokým portfoliem.
- Maximální využití umělé inteligence Automatizace nám umožňuje efektivně spravovat kampaně a snižovat náklady. Využíváme pokročilé nástroje a vlastní řešení, abychom našim klientům poskytovali nejlepší výsledky rychleji a efektivněji.