Otázky a odpovědi z praxe on-line marketingu
Co dělat, když Facebook zablokuje účet
Jestli se vám někdy tato nepříjemnost stala, pak vás potěší tento návod. Blokování ze strany Facebooku je běžná praxe, důvod k blokaci si Facebook vždycky najde a univerzální rada neexistuje. Postup volte podle situace. Obecné doporučení – změňt…
Co je dvoufázové ověření
Dvoufázové ověření (2FA) je zvýšené zabezpečení účtu, aby se do něj nedostala nepovolané osoba. Nejčastěji se používá u mailového účtu (např. na Googlu), Facebookového a Instagramového účtu nebo jiných služeb, které tuto možnost nabízejí. Dobrá z…
Co když bude na moji Google Ads reklamu schválně klikat konkurence
Co když bude na moji Google Ads reklamu schválně klikat konkurence
V Google Ads jsou důležité dlouhodobé statistiky. Je normální, že drtivá většina kliknutí od legitimních uživatelů nepovede ke konverzi a pár kliknutí od konkurentů se v tom ztratí.
…
Co musí obsahovat reklama Google Ads
Reklama Google Ads se skládá ze čtyř částí – dva nadpisy, popis a zobrazená URL.
Dobře napsaná Google Ads reklama by měla obsahovat: V prvním nadpise co nabízíte. Téměř vždy to bude vámi použité klíčové slovo nebo hlavní téma reklamní sestavy.
…
Co znamená “nízký objem vyhledávání” v Google Ads
Nízký objem vyhledávání je jeden ze stavů klíčového slova, který je možné vidět v Google Ads kampani ve vyhledávací síti. Tento stav znamená, že klíčové slovo pravděpodobně nebude spouštět reklamu, protože podle Google statistik jej uživatelé při hledání…
Jak fungují Google Ads kampaně pouze pro volání
Tyto kampaně umožňují, aby kliknutí na reklamu nabídlo uživateli vytočení telefonního čísla, namísto přesměrování uživatele na webovou stránku. Z toho důvodu fungují pouze na zařízeních, ze kterých je možné volat – mobily a některé tablety. Jsou pro…
Jak přidat do Google Ads rozšíření o lokalitu
První krok s Google Ads nijak nesouvisí, je potřeba mít aktivní účet Google Moje firma – ideálně pod stejným emailem, který máte ve svém Google Ads účtu. Registrace je bezplatná, takže není důvod jej nemít, může vám pomoci přivést nové zákazníky. Druhý kro…
Jak se připravit na Seznam Nákupy
Seznam v roce 2022 postupně zavádí sjednocení inzerce ze Zboží a Produktových inzerátů v Skliku pod názvem SEZNAM NÁKUPY. Tato akce proběhne v několika krocích. Některé fáze již proběhly v minulém roce, např. sjednocení konverzní…
Jak se zbavit parametru ‚fbclid‘ v Google Analytics přehledech
S tím, jak Facebook pixel přešel z 3rd party na 1st party cookie, mohl se začít objevovat ‚nepořádek‘ v Google Analytics přehledech. Např. pokud se chci podívat na statistiky ke stránce /asistent, toto mi moc nepomůže: Jednu stránku mám na 60 řád…
Jak se zbavit zobrazení Google Ads reklam v aplikacích
Pokud si tuto oblast neošetříte a máte aktivní kampaně v obsahové síti (vč. remarketingu ), může se jednat o největšího žrouta peněz ve vašich Google Ads kampaních. Google má z takových kliknutí náramnou radost, protože inzerentům přes reklamy v aplikací…
Jak si prohlédnout Facebook reklamy konkurence
Facebook se, i z důvodu zpřísnění podmínek na ochranu soukromí, snaží uživatelům zpřístupnit více informací. Jednou z pozitivních změn z pohledu marketingu je možnost podívat se na reklamy konkurence. Najdete je snadno – přejděte na stránku zvolené f…
Jak v Google Ads přidat vlastní sloupeček pro zisk
Ať už sledujete Google Ads ukazatel „Hodnota konverzí / Cena“, nebo si počítáte podíl nákladů na zisku (PNO), fakt je ten, že nejdůležitějším ukazatelem výkonu kampaní je jejich zisk. Google Ads tento sloupeček standardně nenabízí a ani nemohou, hrani…
Jak v Google Ads upravit nabídky pro jednotlivá zařízení
Někdy se pomocí tohoto nastavení dají během pár minut ušetřit velké peníze, takže je dobré statistiky pro jednotlivá zařízení sledovat. Podívejme se i tady na příklad z praxe, všimněte si rozdílů ve výkonu mezi zařízeními: U první kampaně jsem zaplati…
Jak v Google Analytics reportech sloučit více zdrojů
Například Facebook nebo Heureka jsou v přehledech vidět na více řádcích a trochu to komplikuje orientaci. Facebook má často u návštěv tyto zdroje: facebook.com, l.facebook.com, m.facebook.com a lm.facebook.com. m. je mobilní návštěva, l. a lm. je služ…
Jak vypočítat úpravu nabídek Google Ads a Sklik
Úpravy nabídek se hodí zejména v Google Ads nebo Sklik kampaních, pokud chcete posílit nebo oslabit konkrétní segment. Nejčastěji se použijí pro úpravu nabídek pro jednotlivá zařízení , kampaně se zřídka chovají stejně na počítačích versus na mobilech a pokud…
Jak zprovoznit ruční nabídky za kliknutí v Google Ads
Při zakládání kampaně Google nejčastěji nabízí některou z automatických strategií nabídek . Pro začínající inzerenty mohou být automatické nabídky lepší volbou, leč ruční nabídky umožní lepší kontrolu nad kampaněmi a v mnoha případech i lepší výkon….
Jaká je správná míra prokliku (CTR) Google Ads reklam
Správná míra CTR neexistuje. Záleží na odvětví, konkurenci, typu klíčového slova a zejména na pozici reklamy. Pokud máme uvést aspoň nějaké číslo pro základní představu, na první pozici se průměry CTR pohybují kolem 5 – 10%, od páté pozice zřídka pře…
Jaký je ideální počet kampaní v Google Ads
Ideální počet tak úplně neexistuje. Do značné míry to záleží na osobní preferenci konkrétního uživatele. Cílem je, aby se vám v Google Ads dobře orientovalo. Kdy je nezbytně nutné potřeba udělat víc kampaní: Pokud chcete použít více typů kampaní. Samozř…
Jaký je minimální měsíční rozpočet na kliknutí pro PPC kampaň
Pro malou kampaň počítejte pro začátek s rozsahem 2000 – 5000 Kč měsíčně. Kampaň je sice možné provozovat i při rozpočtu několika set korun za měsíc, pokud ale připočtete čas strávený s přípravou a správou kampaně, většinou to nedává smysl. Zároveň poku…
Jaký je rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí
Reklamy ve vyhledávací síti se zobrazují na google.cz, případně okrajově na dalších partnerských prohlížečích, které využívají Google technologie. Tady se jedná o takzvané “Partnerské weby”. Reklamy ve vyhledávání jsou klasické textové reklamy, které se zobr…
Kde najdu faktury za Google Ads kliknutí
Ve svém Google Ads účtu kliknete na ikonku klíče vpravo nahoře a vyberete možnost Fakturace , kde najdete vše týkající se útrat za kliknutí, fakturace a platební metody. Nová faktura se v rozhraní zobrazí vždy do pěti pracovních dní po skončení měsíce. …
Kolik stojí Google Ads
V Google Ads se nejčastěji platí za kliknutí, o konkrétní ceně za kliknutí rozhoduje aukce reklam. K této aukci dochází při každém zobrazení reklamy, proto se cena za kliknutí v čase často liší. Do aukce vstupují nejen nabídky za kliknutí od jednot…
Proč Facebook reklama nefunguje
Nejčastěji proto, že od ní očekáváte něco víc, než dokáže poskytnout.
Podle mých zkušeností Facebook reklama: až na výjimky
jako přímý prodejní kanál
sama o sobě,
z krátkodobého pohledu
nefunguje se ziskem.
1) Kdy Facebook reklama fun…
Proč nemohu vytvořit Google Ads reklamu s určitou značkou v textu
Někdy se stane, že se nedaří uložit reklamu se zdůvodněním, že obsahuje ochrannou známku v textu. Některé firmy si chrání své ochranné známky, aby je ostatní nemohli v reklamách používat. Někdy to svým prodejcům na žádost povolí, jindy nechtějí mít v rekla…
Proč nesouhlasí počty konverzí v Google Ads s Analytics
Nejčastěji bývá důvodem nesrovnalosti fakt, že oba systémy používají jinou logiku pro přiřazení konverze. Jednak mohou oba systémy jednu konverzi připsat k jinému datu, za druhé používají odlišný atribuční model. Řekněme, že uživatel dnes klikne na reklamu a kon…
Proč nevidím své vlastní Google Ads reklamy
Proč nevidím své vlastní Google Ads reklamy
V prvé řadě chodit na google.cz a snažit se zobrazit svoje reklamy není dobrý nápad. Patrně neplánujete na svoje reklamy klikat a každé zobrazení bez kliknutí dává Google najevo, že o reklamy není zájem. S tím m…
Proč platím tolik peněz za Google Ads kliknutí
Prvním důvodem může být fakt, že inzerujete ve vysoce konkurenčním prostředí a tolik peněz platí i ostatní inzerenti ve vašem oboru. Druhý důvod, který je podle našich zkušeností daleko častější, je špatně strukturovaná nebo špatně nastavená kampaň. V…
Remarketing Google Ads vs. Google Analytics
U remarketingu v Google Ads máte dvě možnosti – použít remarketing přímo z Google Ads účtu anebo zapojit Google Analytics. Takže který remarketing zvolit? Výsledek je v konečném důsledku stejný, budete zobrazovat reklamy lidem, kteří v minulosti…
Rozdíl mezi SEO a PPC
V digitálním věku, kdy konkurence na internetu je nekonečná, jsou dvě základní strategie, které podniky používají k získání online viditelnosti: SEO (Search Engine Optimization) a PPC (Pay-Per-Click) reklamy . Každý z těchto přístupů má své jedinečné cha…
Vyloučení platebních bran v Google Analytics 4
Opomenutí této úpravy často nepříjemně zkresluje data hlavně u e-shopů. Někdy se mezi transakcemi objeví zdroje návštěv s podezřele vysokým konverzním poměrem: Jestli je konverzní poměr e-shopu většinou jedno až dvě procenta, tak 62.71% je příliš do…