fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Otázky a odpovědi z praxe v on-line marketingu » Co je dvoufázové ověření

Co je dvoufázové ověření

Dvoufázové ověření (2FA) je zvýšené zabezpečení účtu, aby se do něj nedostala nepovolané osoba. Nejčastěji se používá u mailového účtu (např. na Googlu), Facebookového a Instagramového účtu nebo jiných služeb, které tuto možnost nabízejí.

Dobrá zpráva je, že většina systémů možnost lepšího zabezpečení vašeho účtu nabízí pravidelně při přihlašování, takže bude stačit výzvu neignorovat.

Proč používat dvoufázové ověření

Dvoufázové ověření snižuje riziko nabourání do účtu. Funguje na principu přidání druhého kroku (typicky telefonního čísla). Zde vám po přihlášení heslem přijde formou SMS kód, který systém vyžaduje v rámci ověření vašeho účtu zadat. Teprve poté jste puštěni do účtu.

Kdokoliv cizí by tedy musel nejenom znát heslo, ale mít i přístup k vašim SMS zprávám (nebo do Google Authenticatoru, pokud používáte tento způsob). V tomto případě promyslete i nějaké záložní řešení pro případ ztráty mobilního telefonu. 

V poslední době se množí případy ukradených Instagram účtů, kdy se útočníci nabourají do účtu, změní uživatelské jméno a heslo a poté mohou účet svévolně zneužít.

Naše doporučení

Doporučujeme dvoufázové ověření nastavit na profilech na sociálních sítích, a především na e-mailovém účtu. Už jen z toho důvodu, že na e-mail dostáváte zapomenutá hesla do nejrůznějších služeb. Proto se vyplatí chránit svůj e-mail nejen dobrým (a unikátním) heslem, ale právě přidáním druhého kroku ověření.

U Facebooku jsme se několikrát setkali s hacknutím reklamního účtu, kdy tam pachatelé pustili cizí reklamy za peníze poškozeného. Je rovněž dobré uložit si záložní kódy pro případ ztráty mobilního telefonu. Nepřijdete tak o přístup k reklamnímu účtu. Více informací se dozvíte přímo na FB nápovědě: https://www.facebook.com/help/148233965247823

Kde se dá 2FA nastavit v Google účtu

V Nastavení účtu najdete pod přehledem – viz screen rozhraní Google účtu:

Rozhraní Google účtu

Zde vyberete Dvoufázové ověření – vše je relativně intuitivní, systém vás sám navede.

Dvoufázové ověření

Po zadání telefonního čísla už stačí pouze ZAPNOUT.

Zapnutí

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.