fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Otázky a odpovědi z praxe v on-line marketingu » Jaký je rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí

Jaký je rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí

Reklamy ve vyhledávací síti se zobrazují na google.cz, případně okrajově na dalších partnerských prohlížečích, které využívají Google technologie. Tady se jedná o takzvané “Partnerské weby”.

Reklamy ve vyhledávání jsou klasické textové reklamy, které se zobrazují na základě vyhledávacích dotazů, které souvisejí s vybranými klíčovými slovy. Součástí těchto reklam může být velké množství různých rozšíření, díky kterým lze reklamu zvýraznit a tím i zvýšit konkurenceschopnost.

Reklamy v obsahové síti se mohou zobrazovat na různých webech patřící pod Google (např. Youtube, Gmail) nebo na kterémkoliv webu, který se rozhodl poskytnout Google reklamní prostor. Reklamy se zobrazují ve formě bannerů, i když někdy mohou obsahovat jen text, jindy kombinaci obrázku a textu a jindy se může jednat o klasický grafický banner. Pokud nemá inzerent po ruce grafika, může přímo v Google Ads rozhraní snadno vytvořit responzivní reklamy. Tyto reklamy obsahují obrázek s textem a jsou schopné se přizpůsobit velikosti reklamního prostoru. O tom, na kterém webu se reklama zobrazí, rozhoduje do jisté míry inzerent výběrem cílení. Reklamy je možné cílit na základě klíčových slov, tématických okruhů, podle demografických nebo jiných vlastností uživatelů.

Popsaný princip je velmi podobný i u Sklik reklam společnosti Seznam.

V účtu Google Ads je možné vytvořit i kombinovanou reklamu, která zahrnuje vyhledávací i obsahovou síť v jednom. Přestože na první pohled se jedná o zjednodušení práce pro inzerenty, ve skutečnosti je tato kampaň pro většinu inzerentů nevhodná. Každá ze sítí totiž funguje na trošku jiném principu a vyžaduje odlišná nastavení i optimalizaci, proto není dobré mít je pohromadě.

Více informací naleznete v článku o typech Google Ads kampaní.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50