Reklamy ve vyhledávací síti se zobrazují na google.cz, případně okrajově na dalších partnerských prohlížečích, které využívají Google technologie. Tady se jedná o takzvané “Partnerské weby”.
Reklamy ve vyhledávání jsou klasické textové reklamy, které se zobrazují na základě vyhledávacích dotazů, které souvisejí s vybranými klíčovými slovy. Součástí těchto reklam může být velké množství různých rozšíření, díky kterým lze reklamu zvýraznit a tím i zvýšit konkurenceschopnost.
Reklamy v obsahové síti se mohou zobrazovat na různých webech patřící pod Google (např. Youtube, Gmail) nebo na kterémkoliv webu, který se rozhodl poskytnout Google reklamní prostor. Reklamy se zobrazují ve formě bannerů, i když někdy mohou obsahovat jen text, jindy kombinaci obrázku a textu a jindy se může jednat o klasický grafický banner. Pokud nemá inzerent po ruce grafika, může přímo v Google Ads rozhraní snadno vytvořit responzivní reklamy. Tyto reklamy obsahují obrázek s textem a jsou schopné se přizpůsobit velikosti reklamního prostoru. O tom, na kterém webu se reklama zobrazí, rozhoduje do jisté míry inzerent výběrem cílení. Reklamy je možné cílit na základě klíčových slov, tématických okruhů, podle demografických nebo jiných vlastností uživatelů.
Popsaný princip je velmi podobný i u Sklik reklam společnosti Seznam.
V účtu Google Ads je možné vytvořit i kombinovanou reklamu, která zahrnuje vyhledávací i obsahovou síť v jednom. Přestože na první pohled se jedná o zjednodušení práce pro inzerenty, ve skutečnosti je tato kampaň pro většinu inzerentů nevhodná. Každá ze sítí totiž funguje na trošku jiném principu a vyžaduje odlišná nastavení i optimalizaci, proto není dobré mít je pohromadě.
Více informací naleznete v článku o typech Google Ads kampaní.