Pokud si tuto oblast neošetříte a máte aktivní kampaně v obsahové síti (vč. remarketingu), může se jednat o největšího žrouta peněz ve vašich Google Ads kampaních.
Google má z takových kliknutí náramnou radost, protože inzerentům přes reklamy v aplikacích odčerpá spoustu peněz.
Drtivá většina těchto kliknutí je omylem. Uživatel na vaši reklamu kliknout vůbec nechtěl.
Buď ji chtěl zavřít a netrefil se, nebo chtěl ťuknout na něco na displeji a v tom okamžiku se mu pod prstem objevila vaše reklama.
Tvůrci aplikací z reklam žijí, proto věnují hodiny pečlivému testování. Aby zjistili, kde a kdy reklamy zobrazovat, aby z vás měli co nejvíce peněz. Až na velmi vzácné výjimky jsou taková kliknutí nevalné, spíš nulové hodnoty.
Jak se zobrazení reklam v aplikacích zbavit
Jedna možnost je vyloučit aplikace v Google Ads rozhraní. Bohužel to znamená ručně zaklikat všech 100+ kategorií aplikací:
- Přejděte do libovolné kampaně v obsahové síti.
- V levém menu zvolte možnost Umístění.
- Na horní liště klikněte na VYLOUČENO.
- Přes ikonku tužky zvolte Vyloučit umístění.
- Najděte Kategorie aplikací a jednu po druhé přidejte do vyloučení.
- Nezapomeňte vyloučené aplikace uložit.
Existuje i elegantnější možnost, přes Google Ads editor, přes který lze vyloučit všechny kategorie aplikací naráz.
Nebudu ukazovat podrobně, pro méně pokročilé inzerenty může být Google Ads editor příliš složitý.
Stručně pro ty, kteří Google Ads editor používají:
- Přejděte do libovolné kampaně v obsahové síti.
- V levém menu napište do políčka Vyhledat typ entity text Kategorie mobilních aplikací, Vylučující.
- Na prostředním panelu zvolte Přidat vylučující kategorii mobilních aplikací na úrovni kampaně.
- Nechte vybráno All Apps a klikněte na OK.
- Nezapomeňte odeslat změny.
Vedle zobrazování v aplikacích je rizikem obsahové sítě zobrazování vašich reklam na stránkách s negativním obsahem. Vyloučení některého obsahu je proto také potřeba věnovat pozornost.