fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Google Ads » Vyloučení obsahu v obsahové síti Google Ads

Vyloučení obsahu v obsahové síti Google Ads

článek o vyloučení obsahu v obsahové síti

U reklam v obsahové síti se snadno může stát, že se budou zobrazovat i na stránkách s nevhodným obsahem.

Zobrazovat nabídku dovolené u zpráv o letecké katastrofě? Reklama na mateřskou školku u článku o domácím násilí? To nebude to pravé.

Poradím, jak pomocí vyloučení obsahu ochránit svoji dobrou pověst a zároveň často ušetřit spoustu peněz za zbytečná kliknutí.

Kterých kampaní se vyloučení obsahu týká

Tento článek se týká nastavení obsahové sítě Google Ads včetně remarketing kampaní, video reklam a Gmail reklam.

Na úrovni reklamního účtu se týká i Maximálně výkonné kampaně (Performance Max).

Kontrola dobré pověsti firmy

Pokud cílíte v obsahové síti na publika, nastavte vyloučení obsahu vždy. Nikdy nevíte, na které stránky uživatelé zavítají a kde se jim vaše reklama může zobrazit. Nemohou tušit, že jsou v remarketingovém nebo jiném publiku a snadno si spojí vaši firmu s negativním obsahem.

Možná jste se také setkali v diskuzích např. pod články na iDnes s uštěpačnými poznámkami, které si dělají legraci s nevhodně umístěné reklamy. Vyloučení obsahu může přesně takovým situacím zabránit.

Ochrana před vyčerpáním kreditu

U ostatních kampaní do značné míry kontrolujete, kde se reklama zobrazuje, protože vybíráte cílení podle témat nebo klíčových slov. Zde je ovšem velké riziko, že se budou reklamy zobrazovat i na stránkách, na kterých utratíte hromadu peněz s nulovým efektem.

Vedle zobrazování reklam v aplikacích se nejčastěji jedná o zaparkované stránky, které mohou sloužit dokonce různým podvodníkům k obohacování se na úkor inzerentů.

Vyloučení obsahu je možné nastavit na úrovni účtu i kampaně. Nejlepší je začít vyloučením na úrovni účtu a potom je v případě potřeby zpřesnit na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy.

U kampaně Performance Max bohužel není vyloučení na úrovní kampaně možné, tam se musíme spokojit s těmi málo možnostmi, které máme na úrovni účtu.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Vyloučení obsahu na úrovni Google Ads účtu

Kde tuto volbu najdete: v hlavním menu zvolte Nástroje a nastavení, ve sloupečku Nastavení vyberte položku Vhodnost obsahu.

Jak tuto volbu nastavit?

Typ inventáře

U volby inventář důrazně nedoporučuji možnost nic nezvolit nebo zvolit Rozšířený inventář, ledaže propagujete nějaký obsah pouze pro dospělé.

Osobně se nebojím možnosti Omezený inventář, obsahová síť obsahuje dostatek webů na to, abych nemusel reklamy ukazovat byť u lehkých neslušností.

Vyloučení citlivého obsahu

U volby Vyloučení citlivého obsah doporučuji vybrat všechny možnosti, ledaže na některý typ obsahu chcete záměrně cílit. Reklama na pojištění nemovitosti vedle článku o povodních nemusí být úplně nechtěná.

Vyloučené typy a štítky

Štítky digitálního obsahu nechávám jak jsou. Živý přenos videa spíš vylučuji, lidé sledující videa nemá smysl rušit reklamou.

U vloženého videa jsou reklamy někdy umístěny tak chytře, aby na ně uživatel musel téměř vždy kliknou. Proto je standardně vylučuji. U zaparkovaných domén není co řešit, určitě vyloučit.

Uvedená doporučení nemusí platit pro každého stejně. Vyloučení umístění nastavte podle toho, jaké produkty nebo služby nabízíte.

Vyloučená umístění

V tomto kroku můžete zvolit konkrétní webové adresy, na kterých nechcete své reklamy zobrazovat. Např. pokud chcete po vzoru Skliku (kde tuto možnost můžete zvolit v nastavení kampaně) vyloučit weby, které se vyskytují na seznamu Konšpirátori.sk nebo Nelež.cz, můžete dotyčné weby nahrát na tomto místě a tím je vyloučit pro všechny kampaně v účtu.

Osobně bych doporučil zvážení vyloučení všech kategorií aplikací, protože podle mých zkušeností z těchto umístění bývají kliknutí velmi nízké hodnoty.

Nastavení vyloučení obsahu na úrovni kampaně

Pokud vyloučení provedete na úrovni účtu, propíše se do všech kampaní. Někdy se ale může stát, že chcete vyloučení obsahu nastavit jen pro některou kampaň. Nebo můžete na úrovni kampaně vyloučit další věci, jako publika, lidi podle věku atp.

V tom případě vyberte některou kampaň v obsahové síti, přejděte do nastavení. Pokud rozkliknete Další nastavení, zobrazí se vám i volba pro vyloučení obsahu.

vyloučení na úrovni kampaně

Další možnosti vyloučení obsahu

Webové stránky, na kterých se vaše reklamy nemají zobrazovat, můžete nastavit podle klíčových slov, publik, témat, zájmů. Můžete zabránit zobrazovaní reklamy na konkrétních vybraných webech nebo nezobrazovat reklamy určité demografické skupině.

Podle toho, co konkrétně chcete vyloučit, vyberte ve své kampani pro obsahovou síť jednu ze záložek a přidejte do ní vybraná vyloučení.

Pokud chcete vyloučit konkrétní uživatele podle pohlaví nebo věku, mějte na paměti, že Google je zná jen u části uživatelů.

Vyloučení klíčových slov v obsahové síti

U vyloučení klíčových slov buďte opatrní, nefungují stejně jako ve vyhledávání. Na rozdíl od vyhledávací sítě, kde se VKS vztahuje k dotazu zadaném uživatelem, vyloučení v obsahové síti se vztahuje k celému obsahu webové stránky, na které by mohla být umístěna vaše reklama.

Pokud vyloučíte nějaké běžně používané slovo, může se stát, že se vaše reklamy téměř přestanou zobrazovat.

Kde se reklamy zobrazují

Při správě již běžící kampaně by vás měla zajímat položka Obsah – Kde se reklamy zobrazily, protože tady najdete seznam webů, na kterých se vaše reklama v obsahové síti zobrazuje.

Díky tomu můžete snadno zakázat zobrazování reklam na konkrétních stránkách, které vyčerpaly příliš velkou částku bez konverzí nebo se vám z nějakého důvodu nezdají.

Jak se zbavit zobrazování reklam v aplikacích

reklama v aplikacích

Až příliš často se setkávám s tím, že velkou část rozpočtu pro obsahovou síť „vyžerou“ kliknutí na reklamu vloženou do aplikací mobilních telefonů nebo tabletů bez jediné konverze.

Naštěstí to má jednoduché řešení. Nejprve se přesvědčte, že vám aplikace skutečně konverze nepřináší. Troufám si tvrdit, že v 95% případech tomu tak bude, ale viděl jsem už i opak.

S výjimkou kampaní typu Performance Max se můžete zbavit všech aplikací tak, že jako vyloučené umístění použijete URL mobileappcategory::69500. Případně můžete všechny kategorie vyloučit snadno i přes Google Ads Editor: Jak se zbavit zobrazení Google Ads reklam v aplikacích.

Jak identifikovat a vyloučit podvodné weby

Vedle inzerentů se na PPC reklamách snaží přiživit i řada podvodníků. I když Google má mechanismy na vyloučení podvodných kliknutí, žádný systém není dokonalý a podvodníci často bývají o krok napřed. Proto je dobré si u umístění jednou za čas zkontrolovat míru prokliku.

podezřelá umístění

Pokud najdete umístění, která mají míru prokliku podezřele vysokou, je dobré zbystřit a na weby se podívat blíže. S výjimkou Gmail a video reklam bývá v obsahové síti dobrý výsledek CTR kolem 1%. Průměr se pohybuje kolem 0.34%, takže proklikovost v řádech jenotek nebo desítek procent vždy trochu „smrdí“.

Aplikaci Gmail z obrázku bych z podvodu nepodezříval, Gmail reklamy počítají proklikovost jinak – nejedná se o proklik na web. Ty další tři weby z obrázku jsou dost možná vytvořeny jen za cílem výdělku na příjmech z reklamy, stačí se podívat na jejich obsah a máte jasno.

Nejjednodušší formou kontroly je vyfiltrovat všechna umístění, která utratila třeba nad 100Kč za měsíc, nepřinesla konverzi a mají míru prokliku nad 2%, seřadit si je podle útraty a rozhodnout, jestli není lepší je vyloučit.

filtr umístění

Chybějící vyloučení obsahu jsou jednou z velmi častých chyb v Google Ads kampaních. Pokud chcete vědět, jaké další chyby vaše Google Ads kampaň obsahuje, požádejte nás o bezplatnou kontrolu Google Ads kampaní.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Flickr Creative Commons Image via Meena Kadri.

Článek napsal/a Filip Hvízdal

Filip se on-line marketingu začal věnovat v roce 2012, kdy vyzkoušel své první Google Ads kampaně za vlastní peníze. V současné době aktivně spravuje kampaně našich VIP klientů s měsíční útratou přes 4.300.000 Kč.
LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50