Vyloučení obsahu v obsahové síti Google Ads

vyloučení zobrazení

U reklam v obsahové síti se snadno může stát, že se budou zobrazovat i na stránkách s nevhodným obsahem.

Zobrazovat nabídku dovolené u zpráv o letecké katastrofě? Reklama na mateřskou školku u článku o domácím násilí? To nebude to pravé.

Poradím, jak pomocí vyloučení obsahu ochránit svoji dobrou pověst a zároveň často ušetřit spoustu peněz za zbytečná kliknutí.

Kterých kampaní se vyloučení obsahu týká

Tento článek se týká nastavení obsahové sítě Google Ads včetně remarketing kampaní, video reklam a Gmail reklam.

Kontrola dobré pověsti firmy

Pokud cílíte v obsahové síti na publika, nastavte vyloučení obsahu vždy. Nikdy nevíte, na které stránky uživatelé zavítají a kde se jim vaše reklama může zobrazit. Nemohou tušit, že jsou v remarketingovém nebo jiném publiku a snadno si spojí vaši firmu s negativním obsahem.

Možná jste se také setkali v diskuzích např. pod články na iDnes s uštěpačnými poznámkami, které si dělají legraci s nevhodně umístěné reklamy. Vyloučení obsahu může přesně takovým situacím zabránit.

Ochrana před vyčerpáním kreditu

U ostatních kampaní do značné míry kontrolujete, kde se reklama zobrazuje, protože vybíráte cílení podle témat nebo klíčových slov. Zde je ovšem velké riziko, že se budou reklamy zobrazovat i na stránkách, na kterých utratíte hromadu peněz s nulovým efektem.

Vedle zobrazování reklam v aplikacích se nejčastěji jedná o zaparkované stránky, které mohou sloužit dokonce různým podvodníkům k obohacování se na úkor inzerentů.

Vyloučení obsahu je možné nastavit na úrovni účtu i kampaně. Nejlepší je začít vyloučením na úrovni účtu a potom je v případě potřeby zpřesnit na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy.

Vyloučení obsahu na úrovni Google Ads účtu

Kde tuto volbu najdete: v levém menu zvolte Všechny kampaně, přejděte na Nastavení a vyberte položku Nastavení účtu. Hledejte položky Vyloučený obsah a Vyloučené typy a štítky.

Jak tuto volbu nastavit: u volby Vyloučený obsah doporučuji vybrat všechny možnosti, ledaže na některý typ obsahu chcete záměrně cílit. Reklama na pojištění nemovitosti vedle článku o povodních nemusí být úplně nechtěná.

vyloučený obsah v google rozhraní

Štítky digitálního obsahu nechávám jak jsou. Živý přenos videa spíš vylučuji, lidé sledující videa nemá smysl rušit reklamou.

U vloženého videa jsou reklamy často umístěny tak chytře, aby na ně uživatel musel téměř vždy kliknou. Proto je standardně vylučuji. U zaparkovaných domén jsem se už setkal s případem, kdy byla doména součástí podvodné skupiny na výdělek z reklam, takže určitě vyloučit.

Uvedená doporučení nemusí platit pro každého stejně. Vyloučení umístění nastavte podle toho, jaké produkty nebo služby nabízíte.

Nastavení vyloučení na úrovni kampaně

Vyberte některou kampaň v obsahové síti, přejděte do nastavení. Pokud rozkliknete Další nastavení, zobrazí se vám i volba pro vyloučení obsahu.

vyloučení na úrovni kampaně

Další možnosti vyloučení obsahu

Kategoriemi webů možnosti vyloučení nekončí. Webové stránky, na kterých se vaše reklamy nemají zobrazovat, můžete nastavit podle klíčových slov, publik, témat, zájmů. Můžete zabránit zobrazovaní reklamy na konkrétních vybraných webech nebo nezobrazovat reklamy určité demografické skupině.

Podle toho, co konkrétně chcete vyloučit, vyberte ve své kampani pro obsahovou síť jednu ze záložek a přidejte do ní vybraná vyloučení.

vyloučit umístění

U pohlaví a věku mějte na paměti, že Google je zná jen u části uživatelů.

U vyloučení klíčových slov buďte opatrní, nefungují stejně jako ve vyhledávání. Na rozdíl od vyhledávací sítě, kde se VKS vztahuje k dotazu zadaném uživatelem, vyloučení v obsahové síti se vztahuje k celému obsahu webové stránky, na které by mohla být umístěna vaše reklama. Pokud vyloučíte nějaké běžně používané slovo, může se stát, že se vaše reklamy téměř přestanou zobrazovat.

Při správě již běžící kampaně by vás měla zajímat položka Umístění, protože tady najdete seznam webů, na kterých se vaše reklama v obsahové síti zobrazuje. Díky tomu můžete snadno zakázat zobrazování reklam na konkrétních stránkách. Např. u kampaně na obrázku první umístění vyčerpalo téměř 20.000 Kč bez jediné konverze.

jak vyloučit umístění

Jak se zbavit reklam v aplikacích

Až příliš často se setkávám s tím, že velkou část rozpočtu pro obsahovou síť „vyžerou“ kliknutí na reklamu vloženou do aplikací mobilních telefonů nebo tabletů bez jediné konverze.reklama v aplikacích

Naštěstí to má jednoduché řešení. Nejprve se přesvědčte, že vám aplikace skutečně konverze nepřináší. Troufám si tvrdit, že v 99% případech tomu tak bude, ale viděl jsem už i opak.

Jak se zbavit zobrazení Google Ads reklam v aplikacích je popsáno na této stránce.

Jak identifikovat a vyloučit podvodné weby

Vedle inzerentů se na PPC reklamách snaží přiživit i řada podvodníků. I když Google má mechanismy na vyloučení podvodných kliknutí, žádný systém není dokonalý a podvodníci často bývají o krok napřed. Proto je dobré si u umístění jednou za čas zkontrolovat míru prokliku.

podezřelá umístění

Pokud najdete umístění, která mají míru prokliku podezřele vysokou, je dobré zbystřit a na weby se podívat blíže. S výjimkou Gmail a video reklam bývá v obsahové síti dobrý výsledek CTR kolem 1%. Průměr se pohybuje kolem 0.34%, takže proklikovost v řádech jenotek nebo desítek procent vždy trochu „smrdí“.

Aplikaci Gmail z obrázku bych z podvodu nepodezříval, Gmail reklamy počítají proklikovost jinak – nejedná se o proklik na web. Ty další tři weby z obrázku jsou dost možná vytvořeny jen za cílem výdělku na příjmech z reklamy, stačí se podívat na jejich obsah a máte jasno.

Nejjednodušší formou kontroly je vyfiltrovat všechna umístění, která utratila třeba nad 100Kč za měsíc, nepřinesla konverzi a mají míru prokliku nad 2%, seřadit si je podle útraty a rozhodnout, jestli není lepší je vyloučit.

filtr umístění

Chybějící vyloučení obsahu jsou jednou z velmi častých chyb v Google Ads kampaních. Pokud chcete vědět, jaké další chyby vaše Google Ads kampaň obsahuje, můžete si ji bezplatně zkontrolovat pomocí on-line aplikace. Výsledky do minuty.

Flickr Creative Commons Image via Meena Kadri.