Jak napsat Google Ads reklamu, která přesvědčí každého

jak napsat adwords reklamu

Vytvoření úžasné Google Ads reklamy, na kterou máte jen 300 znaků, se může zdát jako nadlidský úkol. Proto vás provedeme postupem při vytváření Google Ads reklamy; po přečtení článku budete určitě schopni vytvořit daleko lepší reklamu, než jakou má většina vaší konkurence.

1. Při psaní reklamy nemyslete jen na reklamu

Při vytváření reklamy je dobré myslet na to, že se nejedná o izolovanou záležitost. Reklama úzce souvisí s podobou stránky, na kterou odkazuje, a se seznamem klíčových slov, která jsou ve stejné reklamní sestavě. Nejprve se tedy ujistěte, že máte správně zvolena klíčová slova a vybrali jste na svém webu stránku, která jim co nejvíc odpovídá. Napovím, že často to nebude hlavní stránka webu.

Při psaní reklamy se musíte vžít do svého zákazníka. Pravdivě si řekněte, jestli by vás vaše reklama zaujala. Je jasné, co nabízíte? Jsou z ní zřejmé výhody oproti konkurenci? Zkuste si sami zadat do Google některé z vašich klíčových slov a podívejte se, co v reklamě nabízí konkurence. Bude vaše reklama vyčnívat?

tři prvky adwords reklam

Nejjednodušší a často velmi účinná praxe je ta, že do reklamy začleníte tři složky:

  1. Jakou službu nebo produkt nabízíte – velmi často bude reklama obsahovat nejdůležitější klíčové slovo z reklamní sestavy.
  2. Konkrétní přínos pro zákazníka – co získá tím, že si produkt nebo službu objedná zrovna od vás.
  3. Výzvu k akci – např. výzvu, aby vás zákazník kontaktoval pro bezplatnou cenovou nabídku.

2. Nezapomínejte, že u reklamy se budou zobrazovat rozšíření reklam

Využijte naplno rozšíření reklam. Ale ne k tomu, abyste jednu věc zopakovali třikrát. I včetně rozšíření nebudete mít nikdy dost znaků na to, abyste zákazníkovi sdělili vše podstatné.

Opakovat v rozšíření reklam stejnou věc, kterou máte v textu reklamy, je příliš velký luxus.

opakování textů

U rozšíření reklam netušíte, které konkretně se zobrazí a jestli vůbec. Nejdůležitější věc proto napište raději do textu reklamy, rozšíření si nechte na doplňkové informace.

3. Využijte naplno URL trasu

URL je i kvůli odlišné barvě dobře viditelná část reklamy a řada inzerentů jím zbytečně plýtvá. Stránka URL, která u reklamy zobrazí, se může lišit od stránky, na kterou reklama uživatele pošle. Často se lišit dokonce musí, protože pro trasu máte jen 2 x 15 znaků, cílová URL může být výrazně delší.

adwords url trasa

Minimálně jednu z tras URL je dobré využít, dáváte tak lidem najevo, že je posíláte na správnou stránku a nebudou muset ztrácet čas hledáním konkrétního produktu na vašem webu.

4. Nadpis je nejdůležitější, na popise až tak nesejde

Nadpis musí umět „prodat“ sám o sobě. Jestli na první pohled nezaujme, nikdo nebude ztrácet čas čtením zbytku reklamy. Ignorujte zbytek reklam a porovnejte svůj nadpis s tím, co má v reklamách konkurence.

nadpis adwords reklamy

Je z nadpisu jasné, co nabízíte? Odpovídá klíčovým slovům, které reklamu spouští? Dokáže vás nadpis sám o sobě přesvědčit, abyste na reklamu kliknuli?

5. Reklama odpovídající záměru uživatele

Reklama musí na první pohled dát jasně najevo, že nabízíte přesně to, co uživatel na Google hledá. Máte ve svých klíčových slovech tenisová raketa a vaše reklama nabízí obchod s vybavením na tenis?

shoda reklamy a výrazu

Zbytečně snižujete šanci, že někdo na vaši reklamu klikne. Pravděpodobně si vybere reklamu vašeho konkurenta, který nabídne tenisové rakety přímo v reklamě.

6. Klíčové slovo v textu reklamy

Pokud se vám klíčové slovo nehodí do nadpisu reklamy, určitě je použijte alespoň v popisu reklamy. Jednak uživatel pozná, že se ho reklama týká, za druhé klíčová slovo v textu reklamy bude zvýrazněno.

ks v textu reklamy

Podstatným důvodem, proč mít minimálně jednou v reklamě klíčové slovo, je pozitivní vliv na skóre kvality v Google Ads. Stručně přeloženo – získáte víc kliknutí za méně peněz.

7. Důrazná výzva k akci

Akční slova zpravidla zlepšují účinnost reklamy.

výzva k akci

Pokud se to hodí, zkuste použít fráze, které vyzývají k akci. Ještě lépe, zkombinujte výzvu k akci s nějakou nabídkou:

  • Zjistěte, jak můžete ušetřit.
  • Volejte non-stop.
  • Požádejte o nezávaznou nabídku zdarma.
  • Prohlédněte si dostupné velikosti.
  • Objednejte se ještě dnes, jsme tu pro vás i o víkendu.

8. Pečlivě vyberte stránku, na kterou reklama uživatele pošle

Je s podivem, kolik inzerentů posílá zákazníky na hlavní stránku webu. Když se v supermarketu zeptáte prodavače, kde najdete pánské boty do hor, kam čekáte že vás pošle?

spravna cilova url

Na počítači vám lidé dají šanci – pár vteřin budou hledat, ale pokud rychle nenajdou to, co jim reklama slibovala, přijdete o ně. Na mobilu vám nedají ani těch pár vteřin.

Když věnujete úsilí tomu, abyste přivedli na svůj web potenciální zákazníky, vždy je pošlete na správnou stránku. Špatně zvolená stránka se nebude líbit ani Google, i tady vás potrestá nižším skóre kvality.

9. Nezapomeňte na třetí nadpis a druhý popis

Třetí nadpis a druhý řádek pro popis jsou nepovinné, proto je snadné na ně zapomenout. Zejména pokud máte v účtu starší reklamy, vůbec si nemusíte všimnout, že tam tyto řádky chybí. Což je škoda, pokud je konkurence používá, bude mít výraznější reklamu než vy.

rozsirene reklamy

Dávejte si ale pozor na to, co na tyto nepovinné řádky napíšete. Třetí nadpis a druhý popis se totiž zobrazují jen někdy, takže pokud do nich uvedete nějakou podstatnou informaci, riskujete, že ji část uživatelů neuvidí.

10. Zpátky do práce

Tímto vaše práce s Google Ads reklamou nekončí. Jestli chcete mít ziskovou Google Ads kampaň, budete se neustále soustředit na testování a vylepšování Google Ads reklam.

Bonus: Příklady strategií pro texty Google Ads reklam

Mějte vždy na paměti, že vaše sliby musí být pravdivé, ať vás místo návštěv zákazníků nečeká návštěva právníka. Uvedené příklady jsou spíš pro inspiraci, doporučuji je neopisovat:-)

  • Slibte okamžitou úlevu: S námi přiberete do pěti dnů. Garantováno.
  • Stručně a přesně popište přínos, který váš produkt nebo služba nabízí: Zvýšíme spotřebu vašeho auta o 10%.
  • Slibte řešení problému, který uživatele tíží: Nudíte se? Kupte si u nás medvídka mývala.
  • Nabídněte něco, co konkurence nenabízí: K výměně oleje masáž jazyka zdarma!
  • Zaútočte na city: Pokud si od nás nekoupíte štěně ještě dnes, budeme je muset utopit.
  • Zmiňte známého zákazníka, který vám dodá na prestiži: Alkohol u nás kupuje i pan prezident.
  • Poskytněte konkrétní údaj, kolik u vás zákazník ušetří: Nákupem u nás ušetříte korunu, možná i korunu deset.
  • Poukažte na zkušenosti zákazníků: Devět z deseti našich zákazníků shodilo více tuku, než kolik jej původně mělo.
  • Použijte v nadpise otázku: Chcete ušetřit víc, než o kolik vás okradem?
  • Zkuste bulvární styl reklamy: Nová čokoláda, která spaluje tuky. České ženy panikaří!
  • Použijte akční slova jako Zdarma, Objevte, Tajný, Výsledky, Garantováno, Rychle, Objednejte si, Vyzkoušejte.

Pokud si na vytváření Google Ads reklam sami netroufáte, samozřejmě je ještě možnost požádat nás o nezávaznou nabídku zdarma ještě dnes.