fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Google Ads » Jak napsat Google Ads reklamu, která přesvědčí každého

Jak napsat Google Ads reklamu, která přesvědčí každého

Vytvoření úžasné Google Ads reklamy, na kterou máte jen 150 – 300 znaků (podle počtu zobrazených nadpisů/popisů), se může zdát jako nadlidský úkol.

Proto vás provedeme postupem při vytváření Google Ads reklamy; po přečtení článku budete určitě schopni vytvořit daleko lepší Google Ads reklamu, než jakou má většina vaší konkurence.

1. Při psaní Google Ads reklamy nemyslete jen na reklamu

Při vytváření reklamy je dobré myslet na to, že se nejedná o izolovanou záležitost. Reklama úzce souvisí s podobou stránky, na kterou odkazuje, a se seznamem klíčových slov, která jsou ve stejné reklamní sestavě

Nejprve se tedy ujistěte, že máte správně zvolená klíčová slova a že jste vybrali na svém webu stránku nebo jste nachystali landing page, která jim co nejvíc odpovídá. Napovím, že často to nebude hlavní stránka webu.

Při psaní reklamy se musíte vžít do svého zákazníka. Pravdivě si řekněte, jestli by vás vaše reklama zaujala. Je jasné, co nabízíte? Jsou z ní zřejmé výhody oproti konkurenci, vaše jedinečná nabídka USP?

Zkuste si sami zadat do Google některé z vašich klíčových slov a podívejte se, co v reklamě nabízí konkurence. Bude vaše reklama vyčnívat?

tři prvky adwords reklam

Nejjednodušší a často velmi účinná praxe je ta, že do reklamy začleníte tři složky:

  1. Jakou službu nebo produkt nabízíte – velmi často bude reklama obsahovat nejdůležitější klíčové slovo z reklamní sestavy.
  2. Konkrétní přínos pro zákazníka – co získá tím, že si produkt nebo službu objedná zrovna u vás.
  3. Výzvu k akci – např. výzvu, aby vás zákazník kontaktoval pro bezplatnou cenovou nabídku.

2. Nezapomínejte, že u Google Ads reklamy se budou zobrazovat rozšíření reklam

Využijte naplno rozšíření reklam (nově podklady). Ale ne k tomu, abyste jednu věc zopakovali třikrát. Ani včetně rozšíření nebudete mít dost znaků na to, abyste zákazníkovi sdělili vše podstatné.

Opakovat v rozšíření reklam stejnou věc, kterou máte v textu reklamy, je příliš velký luxus. A vypadá to divně.

opakování textů

U rozšíření reklam netušíte, které se konkrétně zobrazí a jestli vůbec. Nejdůležitější věc proto napište raději do textu reklamy, rozšíření si nechte na doplňkové informace.

3. Využijte naplno zobrazovanou cestu URL

Zobrazená URL je i kvůli odlišné barvě dobře viditelná část reklamy a řada inzerentů toto místo nevyužívá. Stránka URL, která se u reklamy zobrazí, se může lišit od stránky, na kterou reklama uživatele pošle. Často se lišit dokonce musí, protože pro trasu máte jen 2 x 15 znaků, cílová URL může být výrazně delší.

adwords url trasa

Minimálně jedno políčko zobrazované cesty URL je dobré využít, dáváte tak lidem najevo, že je posíláte na správnou stránku a oni nebudou muset ztrácet čas hledáním konkrétního produktu na vašem webu.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

4. Nadpis je nejdůležitější, na popisu až tak nesejde

Nadpis musí umět „prodat“ sám o sobě. Jestli na první pohled nezaujme, nikdo nebude ztrácet čas čtením zbytku reklamy. Ignorujte zbytek reklam a porovnejte svůj nadpis s tím, co má v reklamách konkurence.

nadpis adwords reklamy

Je z nadpisu jasné, co nabízíte? Odpovídá klíčovým slovům, která reklamu spouští? Dokáže vás nadpis sám o sobě přesvědčit, abyste na reklamu kliknuli?

5. Reklama odpovídající záměru uživatele

Reklama musí na první pohled dát jasně najevo, že nabízíte přesně to, co uživatel na Google hledá. Máte ve svých klíčových slovech tenisová raketa a vaše reklama nabízí obchod s vybavením na tenis?

shoda reklamy a výrazu

Zbytečně snižujete šanci, že někdo na vaši reklamu klikne. Pravděpodobně si vybere reklamu vašeho konkurenta, který nabídne tenisové rakety přímo v reklamě.

6. Klíčové slovo v textu reklamy

Pokud se vám klíčové slovo nehodí do nadpisu reklamy, určitě je použijte alespoň v popisu reklamy. Jednak uživatel pozná, že se ho reklama týká, a za druhé bude klíčové slovo zvýrazněno v textu reklamy.

ks v textu reklamy

Podstatným důvodem, proč mít minimálně jednou v reklamě klíčové slovo, je pozitivní vliv na skóre kvality v Google Ads. Stručně přeloženo – získáte víc kliknutí za méně peněz.

7. Důrazná výzva k akci

Akční slova zpravidla zlepšují účinnost reklamy.

výzva k akci

Pokud se to hodí, zkuste použít fráze, které vyzývají k akci. Ještě lépe, zkombinujte výzvu k akci s nějakou nabídkou:

  • Zjistěte, jak můžete ušetřit.
  • Volejte non-stop.
  • Požádejte o nezávaznou nabídku zdarma.
  • Prohlédněte si dostupné velikosti.
  • Objednejte se ještě dnes, jsme tu pro vás i o víkendu.

8. Pečlivě vyberte stránku, na kterou reklama uživatele pošle

Je s podivem, kolik inzerentů posílá zákazníky na hlavní stránku webu. Když se v supermarketu zeptáte prodavače, kde najdete pánské boty do hor, kam čekáte, že vás pošle?

spravna cilova url

Na počítači vám lidé dají šanci – pár vteřin budou hledat, ale pokud rychle nenajdou to, co jim reklama slibovala, přijdete o ně. Na mobilu vám nedají ani těch pár vteřin.

Když věnujete úsilí tomu, abyste přivedli na svůj web potenciální zákazníky, vždy je pošlete na správnou stránku. Špatně zvolená stránka se nebude líbit ani Google, i tady vás potrestá nižším skóre kvality.

9. Nezapomeňte na připnutí nadpisu a popis

Responzivní reklamy ve vyhledávání nám umožní použít až 15 nadpisů a 4 popisy. Nejčastěji se ale zobrazí jen dva nadpisy a jeden popis (záleží na zařízení a počtu použitých znaků).

V praxi to tedy znamená, že pokud využijete všech 15 nadpisů, máte celkem 210 variant kombinací. Google je bude jednu po druhé testovat, než zjistí, které varianty jsou statisticky nejúspěšnější. A do té doby budete ukazovat lidem i zcela nesmyslné reklamy, např.

nesmyslná kombinace nadpisů v responzivní reklamě

Zabránit tomu můžete tak, že jeden či více nejdůležitějších nadpisů připnete na první pozici. Budete mít jistotu, že uživatelé z reklamy vždy pochopí, co jim nabízíte. Nenechte se znervóznět tím, že se vás Google bude od této praxe odradit (ohlásí nižší sílu reklamy).

V praxi je pro vás podstatné, aby uživatelé z reklamy pochopili vaši nabídku a na reklamu klikali, nikoliv často nesmyslná doporučení od Google.

10. Zpátky do práce

Tímto vaše práce s Google Ads reklamou nekončí. Jestli chcete mít ziskovou Google Ads kampaň, budete se neustále soustředit na testování a vylepšování Google Ads reklam.

Bonus: Příklady strategií pro texty Google Ads reklam

Mějte vždy na paměti, že vaše sliby musí být pravdivé, ať vás místo návštěv zákazníků nečeká návštěva právníka. Uvedené příklady jsou spíš pro inspiraci, doporučuji je neopisovat:-)

  • Slibte okamžitou úlevu: S námi přiberete do pěti dnů. Garantováno.
  • Stručně a přesně popište přínos, který váš produkt nebo služba nabízí: Zvýšíme spotřebu vašeho auta o 10%.
  • Slibte řešení problému, který uživatele tíží: Nudíte se? Kupte si u nás medvídka mývala.
  • Nabídněte něco, co konkurence nenabízí: K výměně oleje masáž jazyka zdarma!
  • Zaútočte na city: Pokud si od nás nekoupíte štěně ještě dnes, budeme je muset utopit.
  • Zmiňte známého zákazníka, který vám dodá na prestiži: Alkohol u nás kupuje i pan prezident.
  • Poskytněte konkrétní údaj, kolik u vás zákazník ušetří: Nákupem u nás ušetříte korunu, možná i korunu deset.
  • Poukažte na zkušenosti zákazníků: Devět z deseti našich zákazníků shodilo více tuku, než kolik ho původně mělo.
  • Použijte v nadpise otázku: Chcete ušetřit víc, než o kolik vás okrademe?
  • Zkuste bulvární styl reklamy: Nová čokoláda, která spaluje tuky. České ženy panikaří!
  • Použijte akční slova jako Zdarma, Objevte, Tajný, Výsledky, Garantováno, Rychle, Objednejte si, Vyzkoušejte.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Článek napsal/a Filip Hvízdal

Filip se on-line marketingu začal věnovat v roce 2012, kdy vyzkoušel své první Google Ads kampaně za vlastní peníze. V současné době aktivně spravuje kampaně našich VIP klientů s měsíční útratou přes 4.300.000 Kč.
LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50