Responzivní reklamy ve vyhledávání (nebo také RSA – Responsive Search Ads) Google představil již v roce 2018 jako alternativu ke klasickým textovým reklamám. Ve vyhledávání vypadají podobně jako klasické textové reklamy:
RSA se vytváří pomocí až 15 nadpisů (po 30 ti znacích) a 4 popisů (po 90 ti znacích), které se libovolně obměňují při každé aukci ve vyhledávání. Google dynamicky střídá různé nadpisy a popisy tak, aby co nejlépe odpovídaly konkrétnímu dotazu uživatele.
U nadpisů máte možnost přišpendlení nadpisu s tím, že si tak zafixujete jeho pozici. V opačném případě hrozí, že Google rotuje nadpisy podle sebe a mohou tak vznikat nesmysly.
Před spuštěním reklamy doporučujeme proklikat všechny kombinace v náhledu:
Poznámka
Od 30. června 2022 Google Ads pozastavil rozšířené textové reklamy. Z toho vyplývá, že pravděpodobně od tohoto data budete moci nastavit pouze tyto responzivní reklamy ve vyhledávání.
Stávající rozšířené textové reklamy se podle informace Google budou nadále zobrazovat a nepřijdete ani o jejich přehledy výkonu. Pro rozšířené textové reklamy stále platí možnost pozastavení, obnovení či odstranění.