12 fungujících tipů, které zaručeně vylepší vaši Google Ads kampaň

vylepseni google kampani

1. Nastavení měření konverzí Google Ads

…vám umožní zjistit, co funguje a jestli je Google Ads kampaň zisková. Konverze jsou pro většinu kampaní nejdůležitějším údajem v Google Ads účtu. Jestli je zatím neměříte, je nejvyšší čas. Bez měření konverzí těžko zjistíte, které kampaně, reklamy nebo klíčová slova přináší výsledky a které jsou jen černá díra na peníze.

Pokud máte e-shop, nespokojte se jen s počtem konverzí, začněte v Google Ads měřit i hodnotu konverzí v penězích. Snadno si díky tomu spočtete návratnost investic. Ještě lepší je používat v Google Analytics pokročilé přehledy pro elektronický obchod.

2. Vylepšení struktury Google Ads účtu

…je důležité ze tří důvodů. Prvním důvodem je přehlednost. Když se v účtu nevyznáte, správa Google kampaní nebude příjemná práce. A protože je jednodušší nepříjemné věci odkládat, často se o nepřehlednou kampaň nebudete starat vůbec.

Druhým důvodem je zlepšení výkonu kampaní. U špatně strukturované kampaně máte jistotu, že přicházíte o peníze i o zákazníky. Pokud máte v kampani pořádek, reklamní sestavy obsahují příbuzná klíčová slova a reklamy mohou být víc cílené.

Třetím důvodem je jistota, že ve svém účtu nemáte duplicitní klíčová slova. Mít jedno klíčové slovo v účtu víckrát vás stojí peníze a zhoršuje výkon kampaně.

A čím se u tvorby struktury řídit? Nejsnazší je podávat na web, který v kampani propagujete, a inspirovat se při tvorbě struktury podle nabízených produktů nebo služeb. U e-shopu je často moudré okopírovat strukturu podle struktury menu na webu.

3. Remarketingová publika ve vyhledávací síti

…zvýší téměř vždy výkon kampaní a umožní použití některých pokročilejších strategií. Téměř vždy platí, že je potřeba konkrétního uživatele na web přivést vícekrát, než něco objedná nebo koupí. Přitom každá další návštěva pro vás má vyšší hodnotu, protože dotyčný uživatel je statisticky blíže k okamžiku koupě.

Proto má smysl se na vracející uživatele zaměřit pomocí remarketingu ve vyhledávání.

4. Dynamické vkládání klíčových slov

…je úžasná věc, jak zvýšit míru prokliku, skóre kvality a udělat reklamu zajímavější. Místo pevně daného textu se do reklamy automaticky doplňují klíčová slova z reklamní sestavy.

Přestože je vždy lepší napsat reklamu na míru, pokud máte na webu desítky nebo stovky produktů, je dobré si práci trochu usnadnit. Pomocí vkládání klíčových slov zajistíte, že reklama bude stále vysoce relevantní a netrpí ani skóre kvality.

I u vkládání klíčových slov platí základní pravidla Google Ads. Reklama může být zamítnuta, například když nebude dávat smysl, budou v ní gramatické chyby, slova chráněná ochrannou známkou nebo moc velkých písmen. Buďte obzvláště opatrní u konkurenčních klíčových slov a různých překlepů a zkomolenin, aby byla reklama vždy v souladu s gramatikou i se zákony.

5. Grafická reklama Google Ads

…je stále jednodušší na použití a nikdo se už nemůže vymlouvat, že nedokáže vytvořit pohledné bannery. Minimálně remarketing stojí za to otestovat u každé kampaně, při tvorbě reklamy se obejdeme bez grafických podkladů, protože přímo při tvorbě reklamy nám Google nabídne řadu bezplatných obrázků z fotobanky.

Stačí tedy vybrat obrázek, přidat do reklamy logo, pár nadpisů a popisů a grafická reklama je připravena. Bude se zobrazovat na všech zařízeních a sama se dokáže přizpůsobit reklamnímu prostoru.

6. Rozšíření reklam Google Ads

…zvyšuje míru prokliku a umožní vám do reklamy zahrnout víc informací. Nejčastěji využijete rozšíření o odkazy na podstránky, rozšíření o lokalitu a rozšíření o volání.

Reklama je díky rozšíření opticky výraznější a dává uživatelům víc důvodů, proč na ni kliknout. Navíc rozšíření reklam může pozitivně ovlivnit, na kterém místě se reklama zobrazí.

7. PARTNERSKÉ WEBY VE VYHLEDÁVACÍ SÍTI

…mají často výrazně nižší výkonnost, než vyhledávání na webu Google. Pokud jste nastavení sami nezměnili, reklama se automaticky zobrazuje i v jiných vyhledávačích než Google. Podívejte se na výkonnost reklamy na partnerských webech. Jestli za moc nestojí, upravte nastavení kampaně a zobrazování na partnerských webech vypněte.

Výkonnost zvlášť pro vyhledávání Google a pro partnerské weby najdete pod menu Segment – Síť.

8. STRATEGIE PRO UŽIVATELE MOBILŮ

…je jednou z nejzanedbávanějších oblastí AdWords. Přitom množství vyhledávání přes mobily roste raketovým tempem. Základem dobré strategie pro mobily je web, který je pro zobrazení na mobilech přizpůsoben. Pokud máte splněno, můžete v AdWords využít strategie pro reklamu na mobilních telefonech.

V každém případě sledujte v AdWords zvlášť výkonnost reklam na PC a na mobilech – menu Segment – Zařízení. Jestli se reklamě na mobilech nedaří, snižte nabídku za kliknutí nebo zobrazování na mobilech vypněte.

9. SPRÁVNÝ VÝBĚR ZOBRAZENÉ A CÍLOVÉ URL

…má obrovský vliv na úspěch kampaně. Pokud posíláte uživatele ze všech reklam automaticky na hlavní stránku, často se připravujete o zákazníky. Lepší je reklamu nasměrovat do konkrétní kategorie nebo přímo na produkt, který reklama propaguje.

Stejně tak můžete u zobrazené URL využít všech 35 znaků. Místo www.marketingppc.cz napsat třeba www.marketingppc.cz/adwords-blog

10. VYLUČUJÍCÍ KLÍČOVÁ SLOVA

…jsou nejjednodušším způsobem, jak ušetřit průměrně až 30%. Pomocí vylučujících klíčových slov AdWords nastavíte, kdy se reklama nemá zobrazovat.

Prodáváte nové zboží? Určitě nechcete reklamu zobrazovat lidem, kteří zadají název zboží a přidají k němu slova jako použitý nebo bazar. Řešení je jednoduché, slova použitý a bazar dáte do seznamu vylučujících klíčových slov.

Máte v účtu hodně kampaní a reklamních sestav? Vytvořte ve Sdílené knihovně seznam vylučujících klíčových slov, která chcete použít ve víc kampaních. Seznam pak jen přiřadíte k vybraným kampaním a máte hotovo.

11. KLÍČOVÁ SLOVA A JEJICH SHODA

…ovlivňují, kdy a komu se vaše reklama ukáže. Správný výběr a nastavení klíčových slov jsou základem úspěšné AdWords kampaně. Pokud nevíte, co je to shoda klíčových slov a jak ji používat, hodně rychle si to nastudujte.

12. VSTUPNÍ STRÁNKA

…je místo, kde se rozhoduje o vítězích a poražených v AdWords. K čemu vám budou stovky návštěvníků, když všichni odejdou, protože je nezaujmete. Podívejte se na základní pravidla vstupní stránky pro AdWords kampaň a na tipy, jak vytěžit maximum z AdWords kampaně pro e-shop na naší Google+ stránce.