1. Nastavení měření konverzí Google Ads
…vám umožní zjistit, co funguje a jestli je Google Ads kampaň zisková. Konverze jsou pro většinu kampaní nejdůležitějším KPI údajem v Google Ads účtu. Jestli je zatím neměříte, je nejvyšší čas. Bez měření konverzí těžko zjistíte, které kampaně, reklamy nebo klíčová slova přináší výsledky a které jsou jen černá díra na peníze.
Pokud máte e-shop, nespokojte se jen s počtem konverzí, začněte v Google Ads měřit i hodnotu konverzí v penězích. Snadno si díky tomu spočtete návratnost investic. Ještě lepší je používat v Google Analytics pokročilé přehledy pro elektronický obchod.
2. Vylepšení struktury Google Ads účtu
…je důležité ze tří důvodů. Prvním důvodem je přehlednost. Když se v reklamním účtu nevyznáte, správa Google kampaní nebude příjemná práce. A protože je jednodušší nepříjemné věci odkládat, často se o nepřehlednou kampaň nebudete starat vůbec.
Druhým důvodem je zlepšení výkonu Google Ads kampaní. U špatně strukturované kampaně máte jistotu, že přicházíte o peníze i o zákazníky. Pokud máte v kampani pořádek, reklamní sestavy obsahují příbuzná klíčová slova a reklamy mohou být víc cílené.
Třetím důvodem je jistota, že ve svém účtu nemáte duplicitní klíčová slova. Mít jedno klíčové slovo v účtu víckrát vás stojí peníze a zhoršuje výkon kampaně.
A čím se u tvorby struktury řídit? Nejsnazší je podívat se na web, který v kampani propagujete, a inspirovat se při tvorbě struktury podle nabízených produktů nebo služeb. U e-shopu je často moudré okopírovat strukturu podle struktury menu na webu.
3. Remarketingová publika ve vyhledávací síti
…zvýší téměř vždy výkon kampaní a umožní použití některých pokročilejších strategií.
Téměř vždy platí, že je potřeba konkrétního uživatele na web přivést vícekrát, než něco objedná nebo koupí. Přitom každá další návštěva pro vás má vyšší hodnotu, protože dotyčný uživatel je statisticky blíže k okamžiku koupě.
Pomocí remarketingových publik ve vyhledávání můžete např. zvýšit nabídky pro vracející se návštěvníky, protože u nich roste pravděpodobnost na dokončení nákupu.
4. Dynamické vkládání klíčových slov
…je úžasná věc, jak zvýšit míru prokliku, skóre kvality a udělat reklamu zajímavější. Místo pevně daného textu se do reklamy automaticky doplňují klíčová slova z reklamní sestavy.
Přestože je vždy lepší napsat reklamu na míru, pokud máte na webu desítky nebo stovky produktů, je dobré si práci trochu usnadnit. Pomocí vkládání klíčových slov zajistíte, že reklama bude stále vysoce relevantní a netrpí ani skóre kvality.
I u vkládání klíčových slov platí základní pravidla Google Ads. Reklama může být zamítnuta, například když nebude dávat smysl, budou v ní gramatické chyby, slova chráněná ochrannou známkou nebo moc velkých písmen. Buďte obzvláště opatrní u konkurenčních klíčových slov a různých překlepů a zkomolenin, aby byla reklama vždy v souladu s gramatikou i se zákony.
5. Připnutí nadpisů v Google Ads reklamě
…zvýší proklikovost zejména u kampaní s menším počtem klinutí. Pokud do responzivní reklamy ve vyhledávání přidáte poctivě třeba 10 nadpisů, musíte počítat s tím, že nadpisy se mohou zobrazovat v libovolném pořadí, které nebude vždy dávat smysl.
Google bude jednotlivé varianty nadpisů testovat na různých pozicích a může mu trvat docela dlouho, než trefí nejvýkonnější kombinaci. Pokud už předem víte, které nadpisy chcete mít na první pozici, je dobré je rovnou připnout.
Vyhnete se díky tomu nic neříkajícím kombinacím nadpisů jako např. v této reklamě:
kdy na první pohled není vůbec poznat, oč v reklamě jde, co propaguje.
6. Podklady (dříve rozšíření reklam) Google Ads
…zvyšují míru prokliku a umožní vám do reklamy zahrnout víc informací. Nejčastěji využijete rozšíření o odkazy na podstránky, rozšíření o lokalitu a rozšíření o volání.
Reklama je díky rozšíření opticky výraznější a dává uživatelům víc důvodů, proč na ni kliknout. Navíc rozšíření reklam může pozitivně ovlivnit, na kterém místě se reklama zobrazí.
S ohledem na uvedené výhody a s tím, že přidání podkladů zabere pár desítek minut, není jediný důvod je nevyužívat.
7. Partnerské weby ve vyhledávací síti
…mají často výrazně nižší výkonnost než vyhledávání na webu Google. Přestože se v ČR podílí na návštěvnosti zpravidla pouze nižšími jednotkami procent, často mívají vyšší cenu za kliknutí CPC a horší výkon.
Pokud jste nastavení sami nezměnili, reklama se automaticky zobrazuje i v jiných vyhledávačích než Google. Podívejte se na výkonnost reklamy na partnerských webech. Jestli za moc nestojí, upravte nastavení kampaně a zobrazování na partnerských webech vypněte.
Výkonnost zvlášť pro vyhledávání Google a pro partnerské weby najdete pod menu Segment – Síť.
8. Volba správné strategie nabídek
…může potenciálně ziskovou kampaň přivést do ztráty a naopak. Nabídky, které jsou od Google přednastaveny nebo se objevují v doporučeních, totiž nejsou pro většinu inzerentů vhodné.
Jaké strategie nabídek v Google Ads jsou správné? Pokud chcete mít nad kampaní úplnou kontrolu, můžete nabídky nastavovat ručně. V takovém případě se ale musíte o kampaně starat a nabídky alespoň jednou za měsíc zkontrolovat, změnit.
Pokud chcete využít Googlem nabízené automatické nabídky za kliknutí, u e-shopu zacilte na hodnotu konverze a nezapomeňte nastavit cílovou hodnotu ROAS, abyste měli pod kontrolou návratnost investic.
V případě, že měříte jen počty konverzí, zaměřte se na konverze a ideálně nastavte cílovou CPA.
9. Správný výběr zobrazené a cílové URL
…má velký vliv na úspěch kampaně. Neposílejte uživatele automaticky na hlavní stránku webu nebo na obecné stránky kategorií.
Lepší je reklamu nasměrovat vždy na tu stránku, která co nejvíce odpovídá použitému klíčovému slovu a textu reklamy. Někdy to může znamenat, že budete reklamě muset vytvořit úplně novou landing page na míru.
Stejně tak nezapomínejte u zobrazované cesty URL využít všech 2 x 15 znaků. Místo www.marketingppc.cz mohu napsat třeba www.marketingppc.cz/prehled-sluzeb/ppc aby bylo na první pohled jasné, čeho se cílová stránka týká.
10. Vylučující klíčová slova
…jsou nejjednodušší způsob, jak ušetřit u kampaní ve vyhledávání desítky procent. Pomocí vylučujících klíčových slov Google Ads nastavíte, kdy se reklama nemá zobrazovat.
Prodáváte nové zboží? Určitě nechcete reklamu zobrazovat lidem, kteří zadají název zboží a přidají k němu slova jako použitý nebo bazar. Řešení je jednoduché, slova použitý a bazar dáte do seznamu vylučujících klíčových slov.
Máte v účtu hodně kampaní a reklamních sestav? Vytvořte ve Sdílené knihovně seznam vylučujících klíčových slov, který chcete použít ve víc kampaních. Seznam pak jen přiřadíte k vybraným kampaním a máte hotovo.
11. Klíčová slova a jejich shoda
…ovlivňují, kdy a komu se vaše reklama ukáže. Správný výběr a nastavení klíčových slov jsou základem úspěšné Google Ads kampaně ve vyhledávání.
Např. až na výjimky platí, že klíčová slova ve volné shodě nebo příliš obecná klíčová slova bývají velkým žroutem peněz, který zřídka přinese výsledky.
Pokud nevíte, co je to shoda klíčových slov a jak ji používat, doporučuji si to nastudovat, protože se jedná o jednu z nejčastějších chyb v kampaních ve vyhledávání a spoustu inzerentů stojí peníze navíc.
12. Vstupní stránka
…na které uživatel skončí po kliknutí na Google reklamu, je místo, kde se rozhoduje o vítězích a poražených. K čemu vám budou stovky návštěvníků, když všichni odejdou, protože je na webu nezaujmete.
Podívejte se na základní pravidla dobrého webu pro Google Ads kampaň a v případě e-shopu na tipy, jak by měl vypadat dokonalý e-shop.