fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Google Ads » Podklady (dříve Rozšíření reklam) Google Ads – proč se bez nich neobejdete?

Podklady (dříve Rozšíření reklam) Google Ads – proč se bez nich neobejdete?

Rozšíření reklam Google Ads

Jak v Google Ads získat víc kliknutí? Udělat větší a lákavější reklamu. Nejen s tím vám pomůže rozšíření reklam. Vedle 3 x 30 znaků pro nadpisy, 2 x 90 znaků pro text reklamy a 2 x 15 znaků pro trasu URL můžete díky rozšíření reklam využít daleko víc prostoru a sdělit uživatelům další informace.

Většina vaší konkurence rozšíření reklam Google Ads naplno nevyužívá, pokud vůbec. Proto je to snadný způsob, jak se odlišit, mít lákavější reklamu, získat víc kliknutí a zákazníků.

Podklady (dříve Rozšíření reklam) Google Ads jsou doplňující údaje, které se mohou zobrazovat u textu reklamy. Nemusí se zobrazit vždy, ve skutečnosti se nikdy nezobrazí všechna naráz. Záleží na hodnocení reklamy a na dalších faktorech. Na konci článku se v rychlosti zmíním i o rozšíření Sklik reklam.

V Google Ads účtu najdete rozšíření reklam v menu Reklamy a podklady pod záložkou Podklady:

Podklady

Dostupná přidružení (dříve rozšíření) Google Ads reklam:

  1. rozšíření o odkazy na podstránky
  2. rozšíření o popisky
  3. rozšíření o strukturované úryvky
  4. rozšíření o volání
  5. rozšíření o zprávu
  6. rozšíření o lokalitu
  7. rozšíření o hodnocení prodejce
  8. rozšíření o propagaci
  9. rozšíření o cenu
  10. rozšíření o aplikaci
  11. automatická rozšíření

Základní pravidla pro rozšíření reklam

Rozšíření má smysl řešit jen ve vyhledávací síti, včetně dynamických reklam ve vyhledávání a reklam pouze pro volání. U kampaně Google Nákupy funguje automatické rozšíření o hodnocení prodejce, které přímo neovlivníte.

Kolik rozšíření stojí? Kliknutí na reklamu s rozšířením a bez něj vás bude stát stejně. Rozšíření zvyšují proklikovost, což je jedna ze složek skóre kvality, takže ve skutečnosti mohou náklady nepatrně snížit.

Kolik typů rozšíření reklam použít? Nejlepší je nastavit všechna použitelná. Nikdy se nezobrazí všechna, ale dáte Google Ads možnost zobrazit ta výkonnější.

Rozšíření lze nastavit na úrovni celého Google Ads účtu, kampaně nebo reklamní sestavy. Přednost dostane vždy rozšíření blíže reklamě – reklamní sestava zvítězí nad kampaní, kampaň nad účtem.

úroveň rozšíření

Dávejte si pozor na správný výběr úrovně. Pokud budete mít 7 rozšíření o podstránky na úrovni kampaně a jedno omylem dáte do reklamní sestavy, bude se zobrazovat jen to jedno, protože bude mít přednost.

Nejlepší – a také nejpracnější – je přidat do každé reklamní sestavy rozšíření na míru.  U rozsáhlejších Google Ads účtů byste s tím strávili několik dnů, takže tam si často vystačíte s rozšířením na úrovni kampaně.

Poznámka: budeme používat stále starší termín rozšíření, je to pochopitelnější :) navíc Google možná v mezičase opět přejmenuje.

1. Rozšíření o odkazy na podstránky

Rozšíření o odkazy na podstránky umožní k reklamě přidat odkazy na další stránky vašeho webu. Můžete přidat odkazy na důležité produkty, akční nabídky, seznam výhod vaší nabídky nebo cokoliv jiného, co může uživatele zaujmout.

I u malého webu je lepší rozšíření o odkazy přidat, i kdybyste tam dali jen odkaz na kontakt a obchodní podmínky. Na samotné odkazy kliká minimum lidí, nicméně i díky modré barvě odkazů samy o sobě reklamu opticky zvýrazní.

odkazy na podstránky příklad

Odkazy na podstránky se nebudou zobrazovat vždycky, bude se lišit i počet zobrazených odkazů. Nejčastěji se zobrazí dva až čtyři, přesto jich přidejte vždy alespoň šest. Google rozhodne, které odkazy jsou pro uživatele nejzajímavější a ty u reklamy zobrazí.

2. Rozšíření o popisky

Rozšíření o popisky umožňuje u reklamy zdůraznit další výhody, které se do textu reklamy nevešly. Jak je vidět na obrázku, mohou přinést jeden a půl řádku textu navíc.

Nenechte se zmást, těch šest větiček je šest odlišných popisek. Může se jich zobrazit méně, mohou být v libovolném pořadí a vždy je za nimi tečka, takže souvislé sdělení z nich nevytvoříte. Jsou určeny pro heslovité zdůraznění hlavních výhod vaší nabídky.

rozšíření o popisky

Snad jediné doporučení – snažte se zbytečně neopakovat sdělení, které už používáte v textu reklamy. Nabízet v reklamě dopravu zdarma a znovu to zopakovat v rozšíření o popisky bude vypadat divně.

Popisek přidejte minimálně šest, klidně i deset, aby se mohly trochu prostřídat.

3. Rozšíření o strukturované úryvky

Strukturované úryvky umožní k reklamě přidat seznam nabízených služeb, značek, nebo typů produktů. Hotely mohou uvést nabízené vybavení pokojů. Jazykové školy mohou uvést seznam nabízených kurzů. Navíc u něj nemáte úplnou volnost, musíte si vybrat ze seznamu poskytnutého Googlem, i když většina firem si vhodnou kategorii snadno najde.

rozšíření o úryvky

Toto rozšíření není vidět tak často, většinou dostanou přednost jiná rozšíření, přesto minimálně jedno rozšíření o strukturované úryvky do účtu přidejte.

4. Rozšíření o volání

Rozšíření o volání je zajímavé hlavně u reklam, které se zobrazují uživatelům na mobilech. Dáváte jim možnost se s vámi okamžitě po zhlédnutí reklamy snadno spojit pomocí ikonky telefonu. Přímý telefonát do firmy je pro vás většinou daleko cennější, než návštěva webu.

rozšíření o volání

Rozšíření o volání můžete používat i u reklam na PC. Zvýší procento prokliků o pár procent a posílíte v lidech dojem, že jste fungující společnost. U rozšíření o volání je dobré omezit, aby se zobrazovalo jen ve dnech a hodinách, kdy je někdo skutečně připraven zvednout telefon.

5. Rozšíření o zprávu

Pomocí rozšíření o zprávu můžete do reklamy přidat odkaz na poslání SMS zprávy. Když na něj uživatel klikne, zobrazí se mu vámi přednastavená zpráva a jedním dotykem vás může kontaktovat.

rozšíření o zprávu

Toto rozšíření najde uplatnění jen na mobilech. Zobrazuje se méně často a ani uživatelé jej moc nevyužívají.

6. Rozšíření o lokalitu

Rozšíření o lokalitu umožňuje u reklamy zobrazit i adresu firmy nebo pobočky. Adresa se načítá ze služby Google moje firma, musíte ji mít aktivní a propojit ji s Google Ads.

Rozšíření je výborné pro firmy, které cílí na zákazníky z okolí prodejny nebo provozovny. Pokud se reklama s rozšířením o lokalitu zobrazí uživateli na mobilu, snadno k vám najde cestu pomocí navigace.

Co když máte víc poboček? Můžete v Google moje firma zadat adresy všech poboček a lidé v místě pobočky u reklamy uvidí její adresu. Rozšíření o lokalitu se vždy zobrazí jen lidem, kteří se vyskytují poblíž. Takže uživatel v Ostravě nikdy neuvidí u reklamy pražskou adresu.

Někdy se u lokality mohou zobrazit ještě další užitečné informace, na obrázku vidíte telefonní číslo a otevírací dobu. I tyto informace si Google bere ze služby Google moje firma.

rozšíření o lokalitu

Nenavštěvují vás zákazníci v sídle firmy? I tak si rozšíření přidejte. Velká část lidí totiž dá přednost lokální firmě, přestože vás nikdy nemusí navštívit.

7. Rozšíření o hodnocení prodejce

Výborné rozšíření pro e-shopy. Pro jeho zobrazení nemusíte udělat vůbec nic, jen mít dostatek kvalitních doporučení z portálu Heureka.

rozšíření o hodnocení

Pokud máte e-shop a toto rozšíření se u vaší reklamy nezobrazuje, můžete si důvod nezobrazení ověřit na této adrese https://www.google.com/shopping/seller?q=vasedomena.cz (namísto vasedomena.cz přirozeně vložíte svoji doménu). Většinou nebudete mít dostatek recenzí nebo máte příliš nízké hodnocení.

8. Rozšíření o propagaci

Pokud využíváte krátkodobé slevové akce anebo máte na webu sekci „výprodej“, hodí se vám rozšíření o propagaci.

rozšíření o propagaci

Má hodně možností: můžete zobrazit slevu v procentech nebo v korunách. Můžete uvést přesnou slevu nebo maximální slevu „až“. Můžete slevu podmínit minimální výší objednávky nebo v reklamě zobrazit slevový kód.

U slevových akcí vám přijde vhod možnost doplnit do textu rozšíření i datum trvání akce. Navíc můžete u tohoto rozšíření přidat datum zapnutí a vypnutí, takže kampaně si můžete nachystat s předstihem a rozšíření automaticky poběží jen po dobu akce.

9. Rozšíření o cenu

Jen ve stručnosti, protože je dostupné jen v několika jazycích mimo češtinu. Umožňuje k reklamě přidat ceny vybraných produktů nebo služeb.

rozšíření o cenu

Pokud s reklamami cílíte na zahraniční trhy, tak na toto rozšíření nezapomínejte. Z nám nejbližších zemí je dostupné pro Polsko či pro německy mluvící země.

10. Rozšíření o aplikaci

Rozšíření o aplikaci umožňuje k reklamě přidat odkaz na aplikaci pro mobilní telefony nebo tablety. Uživatelé si vaši aplikaci mohou stáhnout přímo kliknutím na ikonku v reklamě.

rozšíření-o-aplikaci

Automatická rozšíření reklam

Protože spousta lidí rozšíření využívá jen částečně nebo vůbec, Google zavedl některá automatická rozšíření:

  • Automatická rozšíření o volání
  • Automatická rozšíření o zprávy
  • Rozšíření o dynamické odkazy na podstránky
  • Rozšíření o dynamicky strukturované úryvky
  • Rozšíření o dynamické popisky

Pokud některá rozšíření nepřidáte ručně, Google je může na základě obsahu vašeho webu doplnit sám. Nespoléhejte na to, že Google do reklamy přidá správné informace, přidejte si všechna rozšíření raději sami.

Vliv rozšíření reklam na aukci reklam a skóre kvality

Kdo nepoužívá rozšíření reklam, neunikne trestu. Trestem je méně kliknutí a vyšší náklady.

Počet pozic na stránce google.cz je omezený a každý by chtěl být první. Reklamy se proto zúčastní aukce, která rozhodne o vítězích, o pořadí reklam a o ceně za kliknutí. Na výsledky aukce má vliv nabídka za kliknutí, skóre kvality a očekávaný vliv rozšíření reklam. Pokud rozšíření reklam nepoužíváte, sami se v této fázi poškozujete.

Dalším negativem při nepoužívání rozšíření reklam je negativní vliv na skóre kvality. Jednou ze složek skóre kvality je očekávaná míra prokliku a reklamy bez rozšíření mají prokazatelně nižší proklikovost, protože jsou menší a méně zajímavé.

Rozšíření Sklik reklam

Některá rozšíření reklam nabízí i Sklik reklamy. V nastavení kampaně můžete přidat telefonní číslo a rozšíření o adresu. Telefonní číslo vložíte přímo, pro přiřazení adresy je potřeba mít firemní profil na webu firmy.cz, který můžete s kampaní spárovat.

sklik rozšíření

Třetím rozšířením v Sklik reklamách je rozšíření o odkazy. Fungují úplně stejně, jako v Google Ads odkazy na podstránky je možné je do Sklik z Google Ads naimportovat.

Článek napsal/a Filip Hvízdal

Filip se on-line marketingu začal věnovat v roce 2012, kdy vyzkoušel své první Google Ads kampaně za vlastní peníze. V současné době aktivně spravuje kampaně našich VIP klientů s měsíční útratou přes 4.300.000 Kč.

Máte k článku dotaz nebo připomínku? Napište mi na LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.