fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Otázky a odpovědi z praxe v on-line marketingu » Vyloučení platebních bran v Google Analytics 4

Vyloučení platebních bran v Google Analytics 4

Opomenutí této úpravy často nepříjemně zkresluje data hlavně u e-shopů. Někdy se mezi transakcemi objeví zdroje návštěv s podezřele vysokým konverzním poměrem:

platebni brana v GA prehledech

Jestli je konverzní poměr e-shopu většinou jedno až dvě procenta, tak 62.71% je příliš dobré na to, aby to byla pravda.

Nejčastěji lze takový zázrak vysvětlit snadno – uživatel přejde z nákupního košíku na platební bránu (která je mimo váš web). Provede on-line platbu a platební brána jej vrátí na váš web na stránku s poděkováním za nákup.

Protože uživatel web opustil a vrátil se na něj z jiného zdroje než původně, Google Analytics mu přidělí novou session a jako zdroj návštěvy je uvedena platební brána. Nám ale takový řádek udělá v přehledech pěknou paseku, protože se nedozvíme, kdo je za uskutečněnou transakci skutečně zodpovědný.

Mám navýšit nebo snížit výdaje na Google Ads? A co Facebook reklamy? Poslat více newsletterů? Těžko říct, pokud je třetina obratů přiřazena platební bráně.

Jak vyloučit platební brány v Google Analytics (GA4)

Řešením je drobná úprava v nastavení Google Analytics: Administrátor -> Datové streamy -> kliknout na stream -> Konfigurace nastavení značky -> Zobrazit vše -> Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů.

Přidejte domény všech platebních bran nebo bankovních institucí, které v nákupním procesu používáte. Díky tomu se přestanou v přehledech objevovat.

Video návod najdete na Youtube.

Seznam nejčastějších platebních bran pro vyloučení

Toto jsou nejčastější platební brány pro vyloučení; abyste je nemuseli vypisovat jednu po druhé, můžete použít následující regulární výraz:

(.+mbank\..+)|(.+kb\..+)|(.+moneta\..+)|(.+rb\..+)|(.+fio\..+)|(.+payu\..+)|(.+paypal\..+)|(.+platba24\..+)|(.+csob\..+)|(.+comgate\..+)|(.+gopay\..+)|(.+thepay\..+)|(.+gpwebpay\..+)

Vysvětlím na příkladu mbank:

  • .+ znamená, že před ‚mbank‘ může být jeden až nekonečno znaků (tedy např. https://)
  • \. tady to lomítko před tečkou říká, že tečka (která jinak má sama o sobě význam libovolného znaku), tu není jako součást regulárního výrazu, ale je třeba ji brát doslova (tedy že musí být mbank. a nikoliv třeba mbanka)
  • .+ za tečkou opět znamená jeden až nekonečno znaků

Smyslem tohoto výrazu je, aby doména zahrnovala variantu s www i bez www a všechny domény, protože některé platební brány jsou na .cz, .com, .eu….

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50