V Google Ads se nejčastěji platí za kliknutí, o konkrétní ceně za kliknutí rozhoduje aukce reklam. K této aukci dochází při každém zobrazení reklamy, proto se cena za kliknutí v čase často liší.
Do aukce vstupují nejen nabídky za kliknutí od jednotlivých inzerentů, ale i kvalita jejich reklam. Aukci tedy nemusí vyhrát inzerent s nejvyšší nabídkou. Vítěz aukce navíc platí za kliknutí vždy jen tolik, aby mu to stačilo na přeskočení druhého inzerenta v pořadí.
Google se pomocí tohoto mechanismu snaží zajistit, aby reklamy na předních pozicích měly hledajícím co nabídnout. Naopak méně užitečné reklamy se zobrazují níže nebo vůbec a to i tehdy, pokud jejich nabídky za kliknutí jsou výrazně vyšší.
V závislosti na odvětví a typu kampaně se cena za kliknutí může pohybovat od desítek haléřů až po desítky korun, výjimečně i nad sto korun u velmi konkurenčních a drahých produktů nebo služeb (pojištění, vzdělávací programy atp.).
O maximální měsíční útratě za Google Ads rozhoduje inzerent sám. Pomocí nastavení denního rozpočtu na úrovni kampaně. Přestože v některých dnech může Google utratit až dvojnásobek této částky, v rámci 30 dnů by celková útrata kampaně neměla překročit třicetinásobek denního rozpočtu.
V případě ruční strategie nabídek může inzerent ovlivnit i maximální útratu za jedno kliknutí pomocí nastavení MaxCPC.
Více si o mechanismu aukce reklam můžete přečíst v tomto článku.
Cena za správu Google Ads kampaní
Někteří inzerenti si nechávají Google Ads spravovat agenturami, které se na tuto službu specializují. Buď protože Google Ads nerozumí, nemají na správu kampaní čas nebo svůj čas raději věnují jiným firemním aktivitám a správu reklam nechají na jiných.
V případě správy od specializované agentury se zpravidla platí zvlášť poplatky za kliknutí, které si strhává Google, a zvlášť odměna agentuře za její práci. Agentury nabízejí různé cenové modely, nejčastější bývá měsíční paušál nebo platba za hodinovou sazbu.
Kdy se Google Ads vyplatí?
Bohužel podobně, jako nelze předem stanovit přesnou cenu za Google Ads, nelze většinou předpovědět, jestli se Google Ads vyplatí.
Ve hře je příliš mnoho neznámých: počet konkurentů, cenová politika, skladová dostupnost, oblíbenost mezi zákazníky atp. V marketingu neexistují spolehlivé předpovědi, většinu věcí lze naštěstí otestovat.
To platí i o návratnost investic v Google Ads. Většina firem dokáže při investici pár tisíc nebo desítek tisíc získat představu o tom, jestli pro ně mají Google Ads smysl.