Jestli se vám někdy tato nepříjemnost stala, pak vás potěší tento návod. Blokování ze strany Facebooku je běžná praxe, důvod k blokaci si Facebook vždycky najde a univerzální rada neexistuje. Postup volte podle situace.
Obecné doporučení – změňte heslo, nastavte dvoufázové ověření a pokud vás systém pustí do Business Managera, nastavte si dvoufázové ověření i tam.
Dvoufázové ověření
Dvoufázové ověření vám ulehčí do budoucna život. Oceníte zejména při napadení účtu hackerem, kdy Facebook může zablokovat nejen osobní účet, ale také související reklamní účty vč. Business Managera. Není to bohužel nic výjimečného.
Dvoufázové ověření by mělo zabránit samotnému hacknutí nebo ho minimálně ztížit. Pokud by se k němu přece jen došlo, pak výrazně usnadní komunikaci s podporou při odblokování. Více informací najdete zde: https://www.facebook.com/help/148233965247823.
Odsud se můžete prokliknout na Nastavení zabezpečení a přihlášení ve svém profilu: https://www.facebook.com/settings?tab=security.
Zde zvolíte „Dvoufázové ověření“ → tlačítko Upravit a následně zadáte způsob zabezpečení.
V Business Manageru v záložce Centrum zabezpečení můžete nastavit, kdo se musí do Business Manageru přihlásit pomocí dvoufázového ověření. V prostředí Business Managera se dá nastavit ještě na dalším místě: Informace o firmě → Možnosti firmy. Doporučujeme mít nastaveno na obou místech.
Pokud používáte Business Manager, přejděte do záložky Kvalita účtu. Zde se může objevit důvod zablokování účtu a tlačítko Podat odvolání. Můžete vyzkoušet i přes tento odkaz:
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907
Dále by vám „měl“ pomoci tento článek:
https://www.facebook.com/business/help/524424920973484?id=1792465934137726
Prakticky uděláte toto: Najeďte na konec článku a proklikněte link úplně dole „Pokud (…) se domníváte, že váš účet pro reklamu někdo napadl, kontaktujte nás.“
Schválně uvádím „měl“, protože po prokliku se dostanete na naprosto nesouvisející stránku s Dotazem na platby za reklamy:
Napadení osobního účtu
Při řešení napadení osobního účtu a jeho zabezpečení může postupovat podle: https://www.facebook.com/help/203305893040179
Napadení reklamního účtu
Při napadení reklamního účtu se můžete spojit s Podporou:
https://www.facebook.com/business/help/support
Tady upozorňuji – tento odkaz sice funguje, ale nezobrazí se každému:
Jednotlivé kroky
- Nejprve vyberete reklamní účet,
- zvolíte problém „Můj účet pro reklamu byl napaden hackerem“,
- vyplníte kontaktní údaje a popíšete, co se stalo.
Následně můžete zahájit chat. Připravte si ID reklamního účtu, ID Business Manageru a raději i nějaký doklad o tom, že účty jsou vaše (e-mail při založení, faktury…). Chat probíhá v angličtině, obrňte se trpělivostí, ale z naší zkušenosti jediná cesta, jak se spojit s ne-robotem.
Co dělat, pokud nefunguje podpora na chatu
V této situaci můžete nahlásit problém, ale na to vám pravděpodobně nikdo neodpoví. Spíše se jedná o zpětnou vazbu pro Facebook.
V naší praxi se více osvědčil tento postup:
- Přihlaste se do Facebooku ve svém počítači,
- klikněte na účet v pravém horním rohu (ikona šipky),
- vyberte možnost Nápověda a podpora, poté Nahlásit problém a postupujte podle pokynů na obrazovce.
- V případě, že chcete řešit z mobilního telefonu, vyberte vpravo nahoře ikonu hamburgeru (tři čárky pod sebou) a vyberte Nahlásit problém.
Samoobslužné odblokování
Můžete také vyzkoušet samoobslužný odkaz na odblokování účtu: https://www.facebook.com/help/contact/801409666590556