fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » CTA (Call to Action) – co to je a jak ji napsat

CTA (Call to Action) – co to je a jak ji napsat

Zkratka CTA pochází z anglického Call to action – výzva k akci. CTA je výzva, která návštěvníka webu vybízí, aby provedl nějakou požadovanou akci.

Kvalitní výzva k akci navíc popisuje, jak přesně danou akci provést a zejména uživatelům nabízí nějaký benefit, proč by ji měli provést.

Nejčastěji najdeme CTA na webech jako tlačítko nebo text s odkazem. Například i na konci tohoto článku najdete výzvu, která vybízí k přihlášení se k odběru newsletteru.

Nezbytnost kvalitní CTA

Představte si, že navštívíte stránku e-shopu, najdete lákavý produkt a chcete jej koupit. V tu chvíli výzvu k akci ve formě tlačítka „Vložit do košíku“ očekáváte. Naopak byste byli nepříjemně překvapeni, pokud by takové tlačítko chybělo.

Zatímco u e-shopu samozřejmost, u webů nabízejících služby se výzva k akci často opomene. Přitom by stačilo na stránku s představením služeb přidat poptávkový formulář nebo kontaktní e-mail s výzvou k akci „Napište si o nezávaznou nabídku“.

Z pohledu majitele webu je CTA velmi důležitý prvek, protože pomáhá splnit jeho cíl – získat více objednávek, telefonátů, prodat více. CTA je užitečná i pro návštěvníky webu, protože pokud je nabídka zaujme, potřebují vědět, co mají udělat v dalším kroku.

Jak má kvalitní CTA vypadat

Kvalitní výzva se nespokojí s obecnými výrazy typu odeslat nebo přihlásit. Měla by obsahovat akčně zaměřené sloveso v rozkazovacím způsobu: získejte, přihlaste se, objednejte, objevte atp.

Pokud to místo umožňuje, výzva k akci by měla přesně popisovat, co může návštěvník webu po provedení akce očekávat. Zároveň by měla být doplněna nějakou motivací, proč by uživatelé danou akci měli provést.

Například náš formulář na konci stránky, který má jako výzvu přihlášení se k odběru newsletteru, nabízí jako motivaci kvalitní informace z oblasti online marketingu.

Z grafického pohledu by CTA měla být nejvýraznější prvek na stránce. Zároveň platí, že pokud nemáte dobrý důvod toto pravidlo porušit, měla by na jedné stránce být jen jedna výzva k akci.

Každé pravidlo má své výjimky, např. na stránkách blogu často můžete lidi lákat na odběr novinek, představit jim svoji hlavní službu nebo produkt a navíc vybízet k návštěvě stránky s cenami.

Naopak na důležitých stránkách, jako je stránka s formulářem pro odeslání poptávky, v žádném případě nechcete návštěvníky rozptylovat větším počtem výzev k akci. Pokud je odeslání poptávky z pohledu webu jeho hlavní cíl, nemá smysl na stránce ještě lákat na nejnovější webinář.

CTA má své využití i v reklamách. Např. Facebook reklama umožňuje přidání tlačítka s textem výzvy k akci. U textové Google Ads nebo Sklik reklamy je dobré výzvu k akci přidat do textu reklamy.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

1 komentář na “CTA (Call to Action) – co to je a jak ji napsat”

  1. Pingback: Co je CTA? - Converso.cz

Komentáře jsou uzavřeny.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.