fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » direct / (none) v Google Analytics reportech

direct / (none) v Google Analytics reportech

Když přijde uživatel na váš web, Google Analytics se snaží zjistit, odkud přišel.

V prvé řadě prověří přítomnost automatických značek z Google Ads, UTM parametrů a HTTP refereru. Pokud se nezdaří najít ani jednu z těchto informací, návštěvník bude zařazen do kolonky (direct) / (none).

Jinak řečeno, jedná se o skupinu návštěvníků, u kterých Google Analytics netuší, odkud na váš web přišli. Mohli mít váš web v oblíbených, mohli napsat do prohlížeče vaši URL, stejně tak mohli přijít z nějakého off-line dokumentu, kliknout na odkaz ve Skype nebo v jiném software, přijít ze zabezpečeného webu na nezabezpečený web atp.

V žádném případě se tedy nedá říct, že se jedná o přímá kliknutí na web (i když výraz direct k tomu často svádí). Jistě jsou v této kolonce zahrnuty i přímé návštěvy, ale jejich podíl může být cokoliv mezi 0% a 100%.

Pokud chcete mít co nejpřesnější Google Ads statistiky, je potřeba, aby Google Analytics u všech vašich marketingový aktivit měly informaci o zdroji návštěvy. U Google Ads kampaní toho dosáhnete propojením účtů Google Ads a Google Analytics. U všech ostatních kampaní, včetně odkazů v e-mailu nebo v PDF souborech, je potřeba důsledně používat UTM parametry.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.