3 důvody, proč si založit Firemní profil na Google (dříve Google Moje firma)
- je to reklama zadarmo – Firemní profil (dříve Google Moje firma nebo Moje firma na Googlu) je bezplatný nástroj především pro lokální firmy,
- řada firem o něm neví nebo nevyužívá naplno – vaše konkurenční výhoda,
- vhodný zejména pro lokální firmy (e-shopy i weby), zejména pokud vás klienti navštěvují ve vaší prodejně nebo kanceláři.
Pokud jste veterinář, instalatér, zámečník nebo restaurace, určitě si profil udělejte. Snad jen e-shopy bez kamenné prodejny nebudou mít ze služby Moje firma příliš velký užitek, pro ně je daleko lepší soustředit se na srovnávače zboží.
Jak založit službu Firemní profil na Google
Pokud tuto službu zatím nevyužíváte, stačí jít na stránku https://www.google.com/intl/cs_cz/business/ a založit si bezplatný profil. Pokud profil již máte, doporučuji se do něj přihlásit a zkontrolovat, že máte vše vyplněno a údaje jsou aktuální. Nespokojte se jen s adresou, vyplňte maximum položek. Čím úplnější profil, tím větší šance, že vaši firmu bude Google zobrazovat.
Jak z Firemního profilu Google dostat co nejvíce
- Vždy vyplňte kategorii firmy, zvýšíte šanci zobrazit se i u dotazů obecnějšího typu. Nezapomeňte ani na krátký popis a pokud to jde, můžete využít i kolonky pro seznam nabízených služeb nebo produktů.
- Pokud to má u vaší firmy smysl, přidejte do profilu fotografite nebo videa, váš firemní profil se stane zajímavější. I kdybyste nenabízeli žádné fotogenické produkty, i fotografie obchodu, sídla nebo týmu zaměstnanců je lepší než nic.
- Málo využívaná funkce je možnost tvorby příspěvků, které se mohou u firemního zápisu objevovat. Vyzkoušejte pár příspěvků zveřejnit. U zveřejněných příspěvků uvidíte, kolika lidem se zobrazily, takže se můžete rozhodnout, jestli to mělo smysl.
- Poproste spokojené zákazníky, aby vám napsali na Google recenzi. Abyste jim to usnadnili, můžete jim rovnou posílat odkaz. Stačí v profilu Moje firma přejít na stránku Domů a hledat tlačítko s nápisem Sdílet recenzi. Pod ním se skrývá odkaz, který můžete spokojeným klientům poslat se žádostí o ohodnocení.
- Co s negativními recenzemi? Pokud je chyba na vaší straně, v odpovědi na recenzi se omluvte a navrhněte nápravu. Z nespokojeného zákazníka můžete udělat vašeho věrného příznivce. Pokud je recenze od potížisty, se kterým se nelze rozumně bavit, je dobré v odpovědi uvést skutečný stav věcí. Negativních recenzí se nebojte. Mít 10 pětihvězdičkových recenzí působí daleko méně důvěryhodně, než mít 9 pozitivních a jednu negativní.
- Udržujte profil aktivní, zejména nezapomínejte na otevírací dobu. Uživatelé Google počítají s tím, že nabízení informace jsou pravdivé. Pokud máte v některý svátek zavřeno a Váš profil bude tvrdit opak, můžete se zbytečně dočkat negativních recenzí od lidí, kteří se ocitnou před zavřenými dveřmi.
- Minimálně jednou za měsíc se na svůj profil Moje firma podívejte. Vedle recenzí je možné přes profil klást i dotazy, menší zádrhel je v tom, že na takový dotaz může odpovědět kdokoliv, tedy i zlomyslná konkurence. Zároveň se vždy ujistěte, že jsou všechny informace stále aktuální.
- Pokud si nevíte rady s nastavením profilu, pomůžeme vám.