Přeskočit na obsah


Angl. Homepage neboli domovská stránka (dále HP) je označení pro úvodní webovou stránku, která slouží pro navigaci při procházení webu a představení firmy. Je ústředním bodem pro získání a udržení pozornosti návštěvníků, stejně tak jako je klíčová uživatelská přívětivost celého webu. Dobře zpracovaná homepage je jen střípek z celé mozaiky kvalitně zpracovaného webu.

Náležitosti kvalitní HP

Názory na dobrou a správnou HP se logicky liší. Je to dáno mnoha úhly pohledu, skrz které hodnotíme – UX, SEO, uživatelská přívětivost, hodnocení vyhledávačů apod. Existuje několik prvků, které by kvalitní HP měla obsahovat. Jedná se zejména o:

  • Titulek. Jasný a stručný, měl by sdělit účel webové stránky a zaujmout návštěvníka. Stačí dvě, tři věty, víc času vám stejně čtenář nedá :).
  • Navigace. Intuitivní menu. Nesnažte se měnit zaběhlé zvyklosti a dávat např. košík nalevo. Jen zbytečně zákazníky popletete. Dbejte na to, aby zákazníci našli, co hledají ideálně na tři kliknutí.
  • Responzivita. Dnes již nutnost. HP optimalizujte na různá zařízení, zvažte použití dark mode režimu.
  • Obrázky a grafika. Kvalitní a profesionální. Videa jsou také skvělá volba, jen často zpomalují načítání stránky.
  • Logo. Slouží k identifikaci vaší značky, proto jeho tvorbu nepodceňte.
  • Výzva k akci. Neboli CTA tlačítko. HP je prostor, kde byste měli vést uživatele k požadované akci – nákupu, registraci či kontaktu.
  • Obsah. Dbejte na čtivé a logické uspořádání obsahu. Krátké věty, odstavce – lidé nečtou, ale skenují.
  • Rychlost načítání. Souvisí s obsahem a grafikou. Pokud se vaše HP nenačte do 3 sec, pravděpodobně dojde k opuštění stránky.
  • Důležité informace jako kontakt, dodací nebo platební podmínky – nenechte uživatele hádat a naservírujte jim tyto podstatné údaje viditelně.
  • Recenze. Sbíráte kladné reference? Pochlubte se. Urychlíte tím rozhodovací proces a posílíte pozitivní vnímání vaší značky.
  • Funkce vyhledávání. Zabijete hned dvě mouchy jednou ranou: zjednodušíte uživatelům hledání a navíc díky statistikám víte, co u vás lidé hledají (a můžete např. rozšířit sortiment).
  • Patička. Málokdo doscrolluje až do patičky, proto zde uvádějte méně podstatné informace typu GDPR, obchodní podmínky nebo sitemap.
  • Zápatí. Znovu uveďte kontakty, odkazy do kategorií webu a linky na sociální sítě.
  • Živý chat. Zvažte, jestli dokážete být dostupní prakticky nonstop. Lidé očekávají vaši reakci ihned, proč byste jinak chat nabízeli?

Příklad HP č. 1: na první pohled je zřejmé, že e-shop nabízí kosmetiku. Vidíme kontaktní údaje, nabídku i hlavní informaci, že doručí do Vánoc (což je 14. prosince informace k nezaplacení :) ):

Příklad HP č. 2: na první pohled vidíme pouze to, že se jedná o chlubílky :). Ne vážně – půjčují automobily, ale proč mám kliknout na „Děkujeme vám za důvěru?“. Nebo v menu Zóna znalostí – chci si půjčit auto, nepřišla jsem si dělat test. Ale možná jsem jen žensky zaujatá a pánové by měli jiný názor. Klidně mi napište.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Podívám se na váš Google Ads účet (osobně, zdarma)

Neděláme automatické audity. Podívám se na váš účet sám. Strávím 30-45 minut nad vašimi kampaněmi a najdu konkrétní problémy.

Filip Hvízdal, zakladatel MarketingPPC

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.