fbpx
Přeskočit na obsah


Angl. Homepage neboli domovská stránka (dále HP) je označení pro úvodní webovou stránku, která slouží pro navigaci při procházení webu a představení firmy. Je ústředním bodem pro získání a udržení pozornosti návštěvníků, stejně tak jako je klíčová uživatelská přívětivost celého webu. Dobře zpracovaná homepage je jen střípek z celé mozaiky kvalitně zpracovaného webu.

Náležitosti kvalitní HP

Názory na dobrou a správnou HP se logicky liší. Je to dáno mnoha úhly pohledu, skrz které hodnotíme – UX, SEO, uživatelská přívětivost, hodnocení vyhledávačů apod. Existuje několik prvků, které by kvalitní HP měla obsahovat. Jedná se zejména o:

  • Titulek. Jasný a stručný, měl by sdělit účel webové stránky a zaujmout návštěvníka. Stačí dvě, tři věty, víc času vám stejně čtenář nedá :).
  • Navigace. Intuitivní menu. Nesnažte se měnit zaběhlé zvyklosti a dávat např. košík nalevo. Jen zbytečně zákazníky popletete. Dbejte na to, aby zákazníci našli, co hledají ideálně na tři kliknutí.
  • Responzivita. Dnes již nutnost. HP optimalizujte na různá zařízení, zvažte použití dark mode režimu.
  • Obrázky a grafika. Kvalitní a profesionální. Videa jsou také skvělá volba, jen často zpomalují načítání stránky.
  • Logo. Slouží k identifikaci vaší značky, proto jeho tvorbu nepodceňte.
  • Výzva k akci. Neboli CTA tlačítko. HP je prostor, kde byste měli vést uživatele k požadované akci – nákupu, registraci či kontaktu.
  • Obsah. Dbejte na čtivé a logické uspořádání obsahu. Krátké věty, odstavce – lidé nečtou, ale skenují.
  • Rychlost načítání. Souvisí s obsahem a grafikou. Pokud se vaše HP nenačte do 3 sec, pravděpodobně dojde k opuštění stránky.
  • Důležité informace jako kontakt, dodací nebo platební podmínky – nenechte uživatele hádat a naservírujte jim tyto podstatné údaje viditelně.
  • Recenze. Sbíráte kladné reference? Pochlubte se. Urychlíte tím rozhodovací proces a posílíte pozitivní vnímání vaší značky.
  • Funkce vyhledávání. Zabijete hned dvě mouchy jednou ranou: zjednodušíte uživatelům hledání a navíc díky statistikám víte, co u vás lidé hledají (a můžete např. rozšířit sortiment).
  • Patička. Málokdo doscrolluje až do patičky, proto zde uvádějte méně podstatné informace typu GDPR, obchodní podmínky nebo sitemap.
  • Zápatí. Znovu uveďte kontakty, odkazy do kategorií webu a linky na sociální sítě.
  • Živý chat. Zvažte, jestli dokážete být dostupní prakticky nonstop. Lidé očekávají vaši reakci ihned, proč byste jinak chat nabízeli?

Příklad HP č. 1: na první pohled je zřejmé, že e-shop nabízí kosmetiku. Vidíme kontaktní údaje, nabídku i hlavní informaci, že doručí do Vánoc (což je 14. prosince informace k nezaplacení :) ):

Příklad HP č. 2: na první pohled vidíme pouze to, že se jedná o chlubílky :). Ne vážně – půjčují automobily, ale proč mám kliknout na „Děkujeme vám za důvěru?“. Nebo v menu Zóna znalostí – chci si půjčit auto, nepřišla jsem si dělat test. Ale možná jsem jen žensky zaujatá a pánové by měli jiný názor. Klidně mi napište.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50