Lead Magnet je neodolatelná nabídka, která přitáhne pozornost vaší cílové skupiny. Doslovný překlad z angličtiny se v tomto případě nepoužívá, tento pojem se zažil i u nás. Lead Magnet je něco, co nabízíte svým potenciálním zákazníkům výměnou za kontaktní údaje.
Komu je určen
V prvé řadě musíte zjistit, kdo je vaše cílová skupina zákazníků. Co řeší, co momentálně i dlouhodobě chtějí. S tímto vědomím potom vytvořte magnet na míru jejich potřebám tak, aby je oslovil.
Například: cílová skupina naší firmy MarketingPPC je poměrně široká, od freelancerů přes drobné podnikatele po středně velké firmy. Magnet se musí přizpůsobit konkrétní cílové skupině.
Zacílím na drobné podnikatele. Ti si nastavují marketing většinou sami, protože si odborníka nemohou finančně dovolit. Oslovím je tedy vzděláváním, konkrétně bezplatnými webináři ( = magnet), kde probíráme témata právě spojená s online propagací.
Cíle magnetu
Cílem lead magnetu je získání kontaktu, nejčastěji jména, příjmení a e-mailové adresy. V některých případech si můžete říct o více údajů, např. korespondenční adresy a telefonního čísla. Zde mějte na paměti, že musíte nabídnout opravdu kvalitní protihodnotu, aby vám uživatelé tyto informace sdělili.
Nejčastější typy magnetů:
- Přihlášení k odběru newsletteru
- Webinář
- Stáhnutí e-booku
- Článek z blogu
- Checklist
- Průvodce
- Videonávod
- Přihlášení k odběru podcastu
- E-learningový kurz
- Vzorová šablona …
Záleží jen na vaší fantazii a možnostech, co jako magnet nabídnete. Jedno však mají všechny magnety společné – poskytujete je výměnou za kontakt.
Co promyslet
Při tvorbě magnetu často podceňovaná oblast– konverzní cesta. Určuje, jak se z návštěvníků webu stávají potenciální zákazníci. Abyste uživatelům (a sobě) usnadnili proces získání kontaktu, stanovte si základní prvky:
1. Tlačítko C-T-A
Tlačítko s výzvou k akci (ang. Call-To-Action). Nezapomeňte do magnetu vložit informaci, co chcete, aby uživatel udělal (stáhnutí, přihlášení, další informace‚ registrace…). Současně je důležité nastavení tohoto proklikového tlačítka tak, aby se uživatel dostal ke slibovanému magnetu.
2. Vstupní stránka
(angl. Landing Page) je právě ta stránka, kam se návštěvník proklikne. Zde vyplní kontaktní formulář s požadovanými údaji (nejčastěji jméno, příjmení, e-mailová adresa).
Všimněte si, že zde uvádíme i možnost přihlášení k odběru newsletteru – jednoduchým zaškrtnutím políčka.
3. Děkovací stránka
Poděkování se zobrazí v dalším kroku. Uživateli je zaslána stránka s poděkováním a informací, kde získá svůj „dárek“. Současně bude uživatel přidán do vašeho seznamu kontaktů.
Tady pozor – kontakt si nelze automaticky přidat do seznamu pro e-mailing. K tomu by vám uživatel musel dát speciální souhlas. My máme vyřešeno možností zaškrtnutí políčka – viz výše.
4. Pravidelná aktualizace
Magnetem práce nekončí, teprve začíná :). Už při samotné tvorbě magnetu zjistíte, že vyžaduje čas, úsilí a výsledky v podobě zvýšených objednávek většinou neuvidíte hned. Navíc, pokud chcete dlouhodobě oslovovat tímto způsobem další uživatele, je třeba magnet pravidelně aktualizovat.
Jak s kontakty dále pracovat
Nejčastěji e-mailovou adresu využijete pro e-mailing, tedy rozesílku newsletterů. Na blogu najdete 6 tipů, jak napsat správný newsletter, aby neskončil v koši.
Aby e-mailing fungoval, je třeba ho správně nastavit a využít v maximální míře automatizace. Pokud vás zajímá tato tematika, podívejte se na naše dva webináře – Naučte se e-mailing 1. díl, 2. díl.