LinkedIn je profesionální sociální síť, která byla spuštěna v roce 2003 s cílem poskytnout platformu pro navazování obchodních kontaktů, sdílení pracovních příležitostí a rozvoj kariéry. Na rozdíl od jiných sociálních sítí, zaměřených často na osobní život a zábavu, LinkedIn slouží primárně k profesionálnímu a obchodnímu networkingu.
Uživatelé si vytváří vlastní profesionální profily, na kterých mohou prezentovat své pracovní zkušenosti, vzdělání, dovednosti a profesní úspěchy. To je také největší přidaná hodnota LinkedInu – možnost navazování kontaktů s ostatními profesionály.
Uživatelé si vzájemně posílají žádosti o spojení, které nefungují na bázi „přátelství“ jak známe např. z Facebooku. Lidé se nemusí osobně znát, spojuje je zájem nebo profese. Díky kontaktům rozšiřujete svoji profesionální síť.
Proč budovat profesionální síť?
Vaše spojení (tj. kontakty) tvoří profesionální síť, která pak může sloužit k hledání nových obchodních příležitostí, získávání rad a doporučení nebo k nalezení nových zaměstnanců či zaměstnání. LinkedIn také nabízí pokročilé vyhledávací funkce, např. podle oboru, zeměpisné polohy, společnosti, absolvované školy apod.
Na LinkedIn můžete sledovat firmy, číst a publikovat odborné články, sdílet aktualizace a účastnit se odborných skupin, kde se vedou diskuze o různých tématech a sdílí odborné znalosti.
V neposlední řadě LinkedIn slouží jako efektivní platforma pro personal branding a marketing, vč. možnosti placené reklamy. Nutno podotknout, že drahé :).