Nativní reklama je stále populárnější formát online reklamy, jejímž cílem je co nejlépe zapadnout do prostředí, kde se zobrazuje a nebude působit rušivým dojmem. Zkrátka se snaží co nejméně jako reklama vypadat. Směle tento formát můžeme označit současným trendem v online marketingu.
Tento formát reklamy vznikl jako reakce na tzv. únavu z klasických grafických reklam. Vyskytuje se zejména na sociálních sítích, ale také na webových stránkách. Lze ji rozpoznat podle označení Reklama nebo Sponzorováno.
Formáty nativní reklamy
- Může se jednat o samostatný obrázek, text anebo jejich kombinaci, která se používá nejčastěji.
- Stále populárnější formát reklamy představuje videoreklama. Náročnější na tvorbu, ale přináší výsledky. Krom tradičního Youtube kanálu na ni často narazíte na sociálních sítích ve formě „reels“.
Výhody
- Jak již bylo na začátku zmíněno, tak hlavní výhoda spočívá ve splynutí s okolním prostředím. Tím se zvyšuje pravděpodobnost, že uživatele zaujme. I když ví, že se jedná o reklamu, nemá pocit, že se mu něco vnucuje.
- Vyšší interakce uživatelů s reklamou, kterou vnímají jako součást obsahu.
- Oproti tradičním bannerům vyšší konverzní poměr. U nativní reklamy roste pravděpodobnost, že návštěvník stránky provede požadovanou akci (např. nákup nebo vyplní formulář).
- Nízká rušivost tohoto typu reklamy vede často k paradoxu – uživatel nemá důvod ji ignorovat nebo se bránit spamování pomocí Ad-blockeru.
- Nativní reklama se umí dobře přizpůsobit mobilnímu zařízení. Velká výhoda, jelikož uživatelé často využívají právě tento typ zařízení a mnoho konverzí je provedeno právě přes něj.
- Pokud nativní reklamu správně zacílíte (např. zájmy nebo témata), máte velkou šanci na úspěch. Zvýšíte si povědomí o značce, CTR (míru prokliku) a v neposlední řadě navýšíte počet konverzí.
Vzor nativní reklamy – článek na Seznamu:
Vzor reklamy na soc. sítích: