fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Nativní reklama

Nativní reklama

Nativní reklama je stále populárnější formát online reklamy, jejímž cílem je co nejlépe zapadnout do prostředí, kde se zobrazuje a nebude působit rušivým dojmem. Zkrátka se snaží co nejméně jako reklama vypadat. Směle tento formát můžeme označit současným trendem v online marketingu. 

Tento formát reklamy vznikl jako reakce na tzv. únavu z klasických grafických reklam. Vyskytuje se zejména na sociálních sítích, ale také na webových stránkách. Lze ji rozpoznat podle označení Reklama nebo Sponzorováno. 

Formáty nativní reklamy

  • Může se jednat o samostatný obrázek, text anebo jejich kombinaci, která se používá nejčastěji. 
  • Stále populárnější formát reklamy představuje videoreklama. Náročnější na tvorbu, ale přináší výsledky. Krom tradičního Youtube kanálu na ni často narazíte na sociálních sítích ve formě „reels“. 

Výhody

  1. Jak již bylo na začátku zmíněno, tak hlavní výhoda spočívá ve splynutí s okolním prostředím. Tím se zvyšuje pravděpodobnost, že uživatele zaujme. I když ví, že se jedná o reklamu, nemá pocit, že se mu něco vnucuje.
  1. Vyšší interakce uživatelů s reklamou, kterou vnímají jako součást obsahu. 
  1. Oproti tradičním bannerům vyšší konverzní poměr. U nativní reklamy roste pravděpodobnost, že návštěvník stránky provede požadovanou akci (např. nákup nebo vyplní formulář).
  1. Nízká rušivost tohoto typu reklamy vede často k paradoxu – uživatel nemá důvod ji ignorovat nebo se bránit spamování pomocí Ad-blockeru.
  1. Nativní reklama se umí dobře přizpůsobit mobilnímu zařízení. Velká výhoda, jelikož uživatelé často využívají právě tento typ zařízení a mnoho konverzí je provedeno právě přes něj.
  2. Pokud nativní reklamu správně zacílíte (např. zájmy nebo témata), máte velkou šanci na úspěch. Zvýšíte si povědomí o značce, CTR (míru prokliku) a v neposlední řadě navýšíte počet konverzí.

Vzor nativní reklamy – článek na Seznamu:

Vzor reklamy na soc. sítích:

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50