UGC marketing (angl. User-Generated Content) využívá ve své strategii uživatelsky generovaný obsah. Tedy takový, který vytvoří zákazníci nebo uživatelé a slouží k propagaci produktů (služeb). Obsah může zahrnovat různé formáty, nejčastěji fotografie, videa, psané recenze, posty na soc. sítích a jsou veřejně sdílené uživateli.
3 hlavní přínosy UGC marketingu:
- Důvěryhodnost a autenticita: Obsah vytvořený uživateli je často považován za více důvěryhodný než tradiční reklamní obsah, protože pochází od skutečných uživatelů a ne od značky samotné.
- Větší zapojení: Uživatelsky generovaný obsah může přirozeně podnítit větší zapojení ostatních uživatelů, kteří se mohou na obsahu podílet, sdílet ho a komentovat.
- Nižší náklady: Využití obsahu vytvořeného uživateli může snížit náklady na tvorbu obsahu, protože značky nemusí vymýšlet a realizovat náměty na svůj vlastní obsah.
V praxi je důležité dobře nastavit strategii, především pro motivaci uživatelů k vytváření obsahu. Současně zajistit relevanci obsahu a respektování práva na ochranu osobních údajů vč. autorských práv.