YouTube Shorts je celkem nová funkce krátkého videa, kterou YouTube představil v září 2020. Impulzem byla zejména obrovská popularita krátkých videí na platformě TikTok, kdy si Google jako majitel platformy YouTube nechtěl nechat ujet vlak.
YouTube Shorts umožňují uživatelům vytvářet až minutová videa. Jejich obrovskou výhodou je bezkonkurenčně velký neplacený dosah. V době, kdy musíme za šíření téměř jakéhokoliv obsahu platit, se jedná o velkou příležitost pro firmy, které se rozhodnou YouTube Shorts videa používat jako součást své marketingové strategie.
Výhody YouTube Shorts
Čím se YT Shorts liší od TikTok videí? Přestože inspirace je zřejmá, najdeme řadu rozdílů. Shorts jsou součástí velmi známé a používané platformy YouTube, což znamená, že uživatelé nemusí přepínat mezi aplikacemi, aby získali přístup k různým funkcím.
Za druhé, Shorts byly navrženy tak, aby bezproblémově spolupracovaly s dalšími funkcemi YouTube, jako jsou kanály, seznamy skladeb a živé vysílání. Uživatelé tak mohou snadno najít a sdílet svá videa Shorts se stávajícím publikem na YouTube.
Třetí výhodou je fakt, že YouTube je po Google druhým nejčastějším místem, které lidé používají jako vyhledávač. Pokud podnikatelé provedou analýzu klíčových slov a vytvoří zajímavá YouTube Shorts videa na často hledané dotazy, mohou výrazně rozšířit svoji viditelnost v neplaceném vyhledávání.
Čtvrtou výhodou je jejich virálnost. I když vaše klasická YouTube videa shlédne pár set nebo tisíc uživatelů, YouTube Shorts video se může zobrazit tisícům nebo i většímu počtu lidí. Vtip je v tom, že pokud si některé video u uživatelů vede dobře, YouTube je bude doručovat velkému počtu lidí.

Příkladem budiž kanál z obrázku, který se zabývá středověkou tématikou. Zatímco klasické YouTube video osloví desítky nebo nižší stovky tisíc uživatelů, YouTube Shorts má neskutečných 3.7 milionu shlédnutí.
Youtube Shorts v online marketingu
Proč by se marketéři měli starat o YouTube Shorts? YouTube Shorts nabízí podnikatelům jedinečnou příležitost, jak oslovit a zaujmout své cílové publikum novým a inovativním způsobem. Díky svému krátkému a snadno dostupnému formátu jsou Shorts perfektní pro upoutání pozornosti uživatelů ve stále rušnějším a přeplněném online prostředí.
Shorts navíc umožňuje marketérům experimentovat s novými kreativními formáty, jako jsou stop-motion animace, časosběrné efekty a efekty zelené obrazovky, aby vytvořili poutavá a nezapomenutelná videa se svou značkou.
Jak začít s YouTube Shorts
Začít s YouTube Shorts je snadné. Chcete-li vytvořit krátké video, jednoduše otevřete aplikaci YouTube na svém mobilu a klepněte na ikonu fotoaparátu Shorts. Odtud si můžete vybrat hudbu, kterou chcete použít a začít natáčet video pomocí kamery ve svém mobilu. Své video můžete také upravovat pomocí různých kreativních nástrojů, které jsou k dispozici: filtry, efekty a textové překryvy.
YouTube Shorts je nová funkce, kterou by měl každý podnikatel minimálně otestovat. I když vašich prvních deset videí zaznamená minimální sledovanost, jedenáctým se můžete trefit do vkusu svého publika a najednou se zdarma dostanete před oči tisíců potenciálních zákazníků.