fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » YouTube Shorts – co to je a jak fungují

YouTube Shorts – co to je a jak fungují

YouTube Shorts je celkem nová funkce krátkého videa, kterou YouTube představil v září 2020. Impulzem byla zejména obrovská popularita krátkých videí na platformě TikTok, kdy si Google jako majitel platformy YouTube nechtěl nechat ujet vlak.

YouTube Shorts umožňují uživatelům vytvářet až minutová videa. Jejich obrovskou výhodou je bezkonkurenčně velký neplacený dosah. V době, kdy musíme za šíření téměř jakéhokoliv obsahu platit, se jedná o velkou příležitost pro firmy, které se rozhodnou YouTube Shorts videa používat jako součást své marketingové strategie.

Výhody YouTube Shorts

Čím se YT Shorts liší od TikTok videí? Přestože inspirace je zřejmá, najdeme řadu rozdílů. Shorts jsou součástí velmi známé a používané platformy YouTube, což znamená, že uživatelé nemusí přepínat mezi aplikacemi, aby získali přístup k různým funkcím.

Za druhé, Shorts byly navrženy tak, aby bezproblémově spolupracovaly s dalšími funkcemi YouTube, jako jsou kanály, seznamy skladeb a živé vysílání. Uživatelé tak mohou snadno najít a sdílet svá videa Shorts se stávajícím publikem na YouTube.

Třetí výhodou je fakt, že YouTube je po Google druhým nejčastějším místem, které lidé používají jako vyhledávač. Pokud podnikatelé provedou analýzu klíčových slov a vytvoří zajímavá YouTube Shorts videa na často hledané dotazy, mohou výrazně rozšířit svoji viditelnost v neplaceném vyhledávání.

Čtvrtou výhodou je jejich virálnost. I když vaše klasická YouTube videa shlédne pár set nebo tisíc uživatelů, YouTube Shorts video se může zobrazit tisícům nebo i většímu počtu lidí. Vtip je v tom, že pokud si některé video u uživatelů vede dobře, YouTube je bude doručovat velkému počtu lidí.

Příkladem budiž kanál z obrázku, který se zabývá středověkou tématikou. Zatímco klasické YouTube video osloví desítky nebo nižší stovky tisíc uživatelů, YouTube Shorts má neskutečných 3.7 milionu shlédnutí.

Youtube Shorts v online marketingu

Proč by se marketéři měli starat o YouTube Shorts? YouTube Shorts nabízí podnikatelům jedinečnou příležitost, jak oslovit a zaujmout své cílové publikum novým a inovativním způsobem. Díky svému krátkému a snadno dostupnému formátu jsou Shorts perfektní pro upoutání pozornosti uživatelů ve stále rušnějším a přeplněném online prostředí.

Shorts navíc umožňuje marketérům experimentovat s novými kreativními formáty, jako jsou stop-motion animace, časosběrné efekty a efekty zelené obrazovky, aby vytvořili poutavá a nezapomenutelná videa se svou značkou.

Jak začít s YouTube Shorts

Začít s YouTube Shorts je snadné. Chcete-li vytvořit krátké video, jednoduše otevřete aplikaci YouTube na svém mobilu a klepněte na ikonu fotoaparátu Shorts. Odtud si můžete vybrat hudbu, kterou chcete použít a začít natáčet video pomocí kamery ve svém mobilu. Své video můžete také upravovat pomocí různých kreativních nástrojů, které jsou k dispozici: filtry, efekty a textové překryvy.

YouTube Shorts je nová funkce, kterou by měl každý podnikatel minimálně otestovat. I když vašich prvních deset videí zaznamená minimální sledovanost, jedenáctým se můžete trefit do vkusu svého publika a najednou se zdarma dostanete před oči tisíců potenciálních zákazníků.

Jak využít YouTube Shorts efektivně

  1. Naučte se být struční: Vzhledem k omezení na 60 sekund je důležité, aby byl váš obsah stručný a přímočarý. Zaměřte se na hlavní myšlenku nebo zprávu, kterou chcete sdělit.
  2. Zajímavý začátek: Prvních pár sekund je klíčových pro udržení pozornosti diváků. Začněte silným, zajímavým momentem, nejlépe aby vzbudil ve sledujících nějaké emoce (zvědavost, nadšení).
  3. Využijte formát na výšku: Shorts jsou primárně určeny pro mobilní zařízení, takže natáčejte ve vertikálním formátu pro nejlepší zobrazení.
  4. Použijte atraktivní náhled: I když YouTube automaticky vybírá miniatury pro Shorts, můžete přidat vlastní a zvýšit šance, že si uživatelé vyberou zrovna vaše video.
  5. Optimalizujte popisky a hashtagy: Použijte relevantní hashtagy a popisky, aby bylo vaše video snadněji nalezeno. YouTube doporučuje používat #Shorts v popisku.
  6. Interakce s diváky: Reagujte na komentáře a zapojte se do interakce se sledujícími, zvýšíte angažovanost lidí a díky tomu i dosah vašich videí.
  7. Pravidelnost a trpělivost: Prvních dvacet videí může mít po patnácti shlédnutí a když už to skoro vzdáte, dvacáté první uvidí tři tisíce lidí. Buďte trpěliví, předem nikdy nevíte, které video zaujme.
  8. Kreativní a originální obsah: Buďte kreativní a vymýšlejte originální nápady, které vás odliší od ostatních.
  9. Využijte trendy a virální témata: Zapojení do aktuálních trendů nebo virálních témat může zvýšit šanci, že vaše video získá větší pozornost.
  10. Použijte hudbu a zvuky z knihovny YouTube: Využijte hudbu a zvukové efekty z knihovny YouTube, které mohou vaše videa oživit a zvýšit jejich atraktivitu.
  11. Zkoušejte různé formáty a styly: Experimentujte s různými formáty a styly videí, abyste zjistili, co nejvíce zaujme vaše publikum.
  12. Analýza statistik: Sledujte metriky a analýzy vašich Shorts, abyste pochopili, co funguje, a přizpůsobili svůj budoucí obsah podle toho.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50