Produktové inzeráty Sklik a dynamický retargeting

produktové-inzeráty

Produktové inzeráty a dynamický retargeting jsou výborné marketingové nástroje pro e-shopy. Pokud máte skladem produkt, který někdo hledá na seznam.cz, můžete mu jej ukázat ve formě obrázku s názvem produktu a s cenou. Pokud přijde na váš web a nekoupí, můžete mu produkt po nějakou dobu ukazovat pomocí dynamického retargetingu.

 

Sklik produktové inzeráty

Na první pohled je jasné, že tento formát reklamy je lákavější než klasické textové reklamy.

produktové reklamy sklik

Často mají produktové inzeráty i lepší návratnost investic než textové reklamy. Znamená to na textové reklamy rezignovat? Nedoporučujeme.

Textové reklamy jsou výrazně lepší pro obecnější vyhledávání. Pokud uživatel ještě přesně neví, který produkt shání, můžete jej s textovou reklamou navést na stránku s kategorií. V dobře strukturované Sklik kampani mají rozhodně prostor oba typy reklam.

 

Jak založit kampaň produktové inzeráty

Reklamy se vytváří automaticky z XML feedu pro zboží.cz – prvním předpokladem je tedy kvalitní feed. Tady záleží na řešení, které pro svůj e-shop používáte. Někdy vám feed v dobré kvalitě rovnou vygeneruje, někdy v něm budete muset udělat úpravy, jindy budete potřebovat pomoc programátora.

Pokud feed máte, založte si účet na zbozi.cz a v Skliku oba účty propojte.

propojení se zboží

Vytvořte novou kampaň typu Produktová.

produktová kampaň

Kampaň pojmenujte, nastavte rozpočet, vyberte provozovnu (bez toho se kampaň nespustí), nastavte cenu za kliknutí. Denní rozpočet nastavujeme u nové kampaně klidně i jen 100 Kč. Protože pokud na něco zapomenete nebo se něco pokazí, odhalíte to dřív než se utratí tisíce. Časem rozpočet podle potřeb zvyšte.

Cena za proklik záleží na typu nabízeného produktu a počtu konkurentů. Nejčastěji začínáme mezi 3 – 10 Kč, po pár dnech poznáte, jestli je to moc nebo málo.

vytvoření kampaně

Vytvořte produktovou skupinu. Kampaň a sestava vám může stačit jedna, počtem produktových skupin šetřit nemusíte. Čím víc skupin v produktové kampani vytvoříte, tím lépe můžete řídit nabídky jednotlivých produktů.produktová skupina

Samozřejmě u větších kampaní můžete čistě pro přehlednost vytvořit víc sestav, podstatná je ale segmentace na úrovni produktových skupin.

 

Rozdělení do produktových skupin

Při vytváření produktové skupiny můžete použít rozčlenění podle údajů z XML feedu. Nejčastěji vám Sklik nabídne členění podle ceny, dostupnosti a výrobce či kategorie. V produktové skupině můžete najít i další možnosti členění, záleží na podobě XML feedu.

Jinak řečeno, přímo v Skliku toho už moc neuděláte. Pokud chcete podrobnější členění, musíte upravit XML feed. U větších e-shopů je často dobré použít i custom label, které umožní přidat do feedu vlastní parametry. Můžete tak zboží rozčlenit podle prodejnosti, marže, sezónnosti apod. Detaily najdete ve specifikaci feedu pro zboží.cz

nastavení produktové skupiny

Jako minimum by tedy mělo sloužit rozčlenění podle dostupnosti a ceny do alespoň tří skupin. Abyste mohli dát skupinám odlišné nabídky za kliknutí. Určitě má smysl platit daleko méně u zboží, které má nízkou hodnotu nebo není skladem.

Kampaň se automaticky aktualizuje podle údajů z feedu, takže pokud naskladníte něco co skladem nebylo nebo změníte cenu, produkt se sám objeví ve správné kategorii.

Pro správnou optimalizaci kampaně se ujistěte, že měříte hodnotu Sklik konverzí. Jen tak budete vědět, kdy nabídky snížit nebo zvýšit s ohledem na návratnost investic. Nezapomeňte ani na vylučující klíčová slova, reklamy se občas spouští na trochu nesmyslné výrazy.

 

Sklik dynamický retargeting

Tento typ kampaně si oblíbíte, nastavení je snadné, vyžaduje minimální údržbu a často přináší zajímavou návratnost investic.

Teorie retargetingu je taková, že pokud si někdo prohlížel konkrétní produkty na vašem webu, dost možná zvažuje jejich koupi. Proto má smysl mu po určitou dobu zobrazovat reklamu na konkrétní produkty, které si prohlížel. Nastavovat ručně remarketing na stovky produktů je na dlouho, s dynamickým retargetingem to máte raz dva.

sklik dynamicky retargeting

 

Nastavení dynamického retargetingu

Podmínkou je opět propojení se zboží.cz a vložení loga k profilu firmy na firmy.cz; chybějící nebo špatné logo bývá nejčastější důvod, proč dynamický retargeting nefunguje. Logo musí být v .png a mít rozměr 200 x 100 px.

Pro vytvoření kampaně opět zvolte jako typ Produktová. V dalším kroku vyberete Obsahová – dynamický retargeting. U ceny za proklik to nepřežeňte, retargeting přinese hodně kliknutí i při nízkých nabídkách, často stačí mezi 1 – 3 Kč.

dynamický retargeting založení

Kampaň je skoro připravena, je potřeba přidat retargetingový seznam na úrovni sestavy.

přidat seznamy

Při propojení Sklik účtu se zboží.cz se automaticky vytvoří 7 denní seznam pro dynamický retargeting. Znamená to, že se reklama bude konkrétnímu uživateli zobrazovat 7 dnů od jeho poslední návštěvy webu.

Délku trvání můžete změnit, ale nepřehánějte to, s každým dalším dnem pravděpodobnost koupě výrazně klesá. U e-shopů s větším počtem návštěv je rozumné retargeting rozdělit. Navýšit nabídky třeba na první den kdy je největší šance dokončení nákupu a v dalších dnech postupně snižovat.

Nezapomeňte vyloučit publikum lidí, kteří dokončili nákup. Sami určitě víte jak je iritující vidět neustále reklamu na produkt, který jste právě koupili.

 

Jestli potřebujete s nastavením Sklik kampaní pomoci, požádejte nás o nezávaznou nabídku.