S termínem asistované konverze se setkáme zejména v Google Analytics. Pomáhají nám udělat si kompletnější obrázek o fungování našeho webu a našich kampaní.
Většina Google Analytics přehledů funguje na principu posledního nepřímého kliknutí.
Pokud jako na obrázku přijde uživatel nejprve přes Google reklamu a poté napřímo (nebo z neznámého zdroje, viz vysvětlení k direct / none), Google Analytics přiřadí 100% zásluhu za konverzi Google reklamě.
V prvním případě to je ještě celkem v pořádku, ale co když nastane případ jako je tento:
Uživatel přišel přes Google reklamu a konverzi uskutečnil po návštěvě z Heureky. Dohromady ale web navštívil 8x ze čtyř odlišných zdrojů. V Google Analytics přehledech dostane 100% zásluhu za konverzi Heureka, protože byla na konci řetězce návštěv.
Na první pohled je zřejmé, že takový závěr neodpovídá realitě, ostatní zdroje návštěv mají na konverzi taky nějaký podíl. A přesně tady dostávají slovo Asistované konverze.
Asistované konverze vyjadřují počet (a peněžní hodnotu) nákupů a konverzí, u kterých daný zdroj návštěv asistoval. Pokud se zdroj návštěv objeví kdekoli na konverzní trase s výjimkou závěrečné interakce, je považován za pomocný pro danou konverzi.
Přehled asistovaných konverzí najdeme v Google Analytics v menu Konverze – Vícekanálové cesty – Asistované konverze:
V praxi se nejčastěji hodí při rozhodování, jestli nějakou kampaň oslabit nebo pozastavit. Pokud při pohledu do Google Analytics reportu dojdeme k závěru, že je nějaká kampaň ztrátová, je vždy dobré zkontrolovat ještě její podíl na asistovaných konverzích.
Může se totiž snadno stát, že nějaká marketingová aktivita nefunguje dobře jako přímý zdroj konverzí, ale dostaneme se díky ní do povědomí lidí. Taková kampaň bude často stát na začátku konverzní trasy, a přestože málokdy bude mít přímý podíl na konverzi, může mít velký podíl na asistovaných konverzích.