Domů » Slovníček pojmů v PPC marketingu » Co je to RLSA

Co je to RLSA

Co je to RLSA

RLSA je zkratka anglického Remarketing lists for search ads, což lze přeložit jako Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání.

Pokud jste již slyšeli o „klasickém“ remarketingu v obsahové síti Google Ads, tak víte, že tato funkce vám umožní zacílit reklamu na uživatele, kteří v minulosti navštívili váš web.

Podobně lze remarketingová publika přidat do kampaní ve vyhledávání i do kampaní Nákupy, což se označuje právě termínem RLSA.

Jsou tři důvody, proč má smysl RLSA použít:

  1. Pokud je cílem některé reklamy ve vyhledávání zobrazovat pouze lidem, kteří v minulosti navštívili váš web. Stejně tak je možné díly RLSA některé reklamy zobrazovat pouze lidem, kteří na webu v minulosti nebyli.
  2. Pokud je cílem upravit nabídky za kliknutí pro uživatele, kteří na webu v minulosti byli. Nejčastěji se bude jednat o zvýšení nabídek, protože u vracejících se návštěvníků bývá vyšší konverzní poměr než u nových návštěvníků webu.
  3. Pokud je cílem novým a vracejícím se návštěvníkům zobrazovat odlišné texty reklam.

Více informací najdete v článku o Google Ads remarketingu ve vyhledávání.