fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Cross-selling

Cross-selling

Cross-selling je marketingová technika, kdy zákazníkovi nabízíte doplňkové nebo související produkty či služby. Nejčastěji se tak děje po přidání produktů do košíku. Cílem cross-sellingu je zvýšit celkovou hodnotu objednávky tím, že zákazník zakoupí více produktů nebo služeb najednou. Narozdíl od upsellingu, kde jde primárně o nabídku kvalitnějšího (= dražšího) produktu.

Jak to funguje:
V okamžiku, kdy zákazník projeví zájem o konkrétní produkt nebo službu, prodávající mu nabídne další produkty, které s jeho původní volbou souvisí nebo ji doplňují. Tento přístup se často používá ve chvíli, kdy zákazník již činí nákupní rozhodnutí, což zvyšuje pravděpodobnost úspěšného prodeje.

Příklady z praxe:

  1. E-commerce: Zákazník si koupí nový mobilní telefon. E-shop mu následně nabídne ochranné pouzdro, tvrzené sklo nebo bezdrátová sluchátka jako doplňkový nákup, který by mohl zvýšit užitek z jeho nového mobilu.
  2. Bankovnictví: Klient si otevře běžný účet u banky. Bankovní poradce mu doporučí kreditní kartu, spořicí účet nebo pojištění jako doplňkové produkty.
  3. Restaurace: Host si objedná hlavní jídlo. Číšník mu navrhne začít předkrmem, přidá dezert nebo nápoj. Stejně tak objednávka pizzy – v košíku si můžete přihodit přísady navíc:

Výhody cross-sellingu:

  • Zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky.
  • Zlepšuje zákaznickou zkušenost tím, že zákazníkovi nabízí produkty, které mohou skutečně zlepšit jeho původní nákup.
  • Podporuje budování dlouhodobých vztahů se zákazníky tím, že jim poskytuje komplexní řešení.

Nevýhody cross-sellingu:

  • Všeho s mírou: Nepřežeňte to s nabídkou, abyste zákazníka neodradili. Rozhodně nenabízejte irelevantní produkty nebo sice produkty k věci, ale příliš často.
  • Minimalizujte riziko nespokojenosti zákazníka tím, že jej nebudete do ničeho tlačit. Zejména pak do produktů, které nepotřebuje.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.