fbpx
Přeskočit na obsah

Upselling je marketingová strategie, kdy zákazníkovi nabízíme dražší, kvalitnější nebo prémiový produkt než ten, který si původně zamýšlel koupit. Cílem upsellingu je zvýšit celkovou hodnotu objednávky. Narozdíl od cross-selingu, kde jde o navýšení celkového počtu objednávaných produktů.

Jak to funguje:
Když zákazník projeví zájem o konkrétní produkt nebo službu (typicky přidá do košíku), prodejce mu nabídne vylepšenou verzi daného produktu s uvedením výhod. Může tak zákazníka přesvědčit, že nákup dražší verze mu přinese větší hodnotu a lepší zážitek.

Příklady z praxe

  • E-shop: Zákazník si vloží do košíku základní model notebooku. E-shop mu nabídne a patřičně vyargumentuje dražší model s lepšími parametry, například s větší pamětí RAM, rychlejším procesorem nebo větší úložnou kapacitou.
  • Dovážka jídla: zákazník si objedná pizzu a restaurace mu nabídne další přísady navíc. Lepší chuť = zaplať víc :)

Výhody upsellingu:

  • Zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky. Někdy dokonce zákazník zaplatí i dvojnásob více než měl v úmyslu.
  • Zlepšuje zákaznickou zkušenost. Pokud nabídka skutečně vyhovuje potřebám zákazníka.
  • Zvyšuje loajalitu zákazníků. V situtaci, jestliže vylepšený produkt nebo služba překoná jejich očekávání.

Nevýhody upsellingu:

  • V případě, že je upselling příliš agresivní, bez přidané hodnoty nebo nevyžádaný, může zákazníka naštvat. A ten pak nenakoupí vůbec.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.