Engagement v marketingu znamená míru zapojení a interakce (vzájemného působení), kterou sledující projevují vůči značce nebo obsahu. Měříme ho různými způsoby. Nejčastěji pomoci různých aktivit na sociálních sítích: lajky, sdílení, komentáře nebo prohlížení obsahu. Dalšími indikátory úspěšnosti mohou být:
- Doba strávená na webu.
- Opakované návštěvy.
- Přihlášení k odběru novinek.
Engagement měříme a vyhodnocujeme průběžně, protože vyšší úroveň zapojení uživatelů často signalizuje větší zájem o značku, produkty či služby. S tímto je samozřejmě spojena i větší míra konverzí. V marketingu používáme různé typy strategií engagementu, například:
- Vytváření relevantního a hodnotného obsahu: Vytváření obsahu, který se cílovému publiku líbí, a poskytuje jim hodnotu, je základním prvkem pro zvýšení zapojení.
- Interaktivita a zapojení uživatelů: Podporování diskusí, odpovídání na komentáře, umožnit zákazníkům vyjádřit se k různým tématům zvyšuje pocit propojení mezi značkou a zákazníky.
- Personalizace: Oslovování zákazníků na základě minulých interakcí (třeba nákupu, vyplnění dotazníku) a preferencí zvyšujete engagement.
- Kampaně a soutěže: Provedení interaktivních kampaní nebo soutěží může rovněž podpořit větší zájem, obsah se rychle šíří a stává se virální.
- Využívání sociálních médií: Efektivní využití sociálních platforem pro sdílení obsahu a komunikaci s uživateli.