Funnel, česky trychtýř, poskytuje návod, jak se potenciální zákazníci mohou proměnit v zákazníky. Jedná se o prodejní nebo marketingový model, který popisuje proces přeměny náhodného uživatele v zákazníka. Mapuje cestu od prvního kontaktu s vaší firmou či produktem až po uskutečnění nákupu. Nejlépe opakovaného :).
Představte si funnel jako skutečný trychtýř, kde nahoře je široký vstup (tedy velká skupina lidí, kteří se o vás dozvěděli), a dole úzké hrdlo. To představuje potenciální zákazníky, kteří jsou rozhodnuti něco u vás koupit.
Trychtýř vám pomůže pochopit, v které fázi zákaznické cesty ztrácíte potenciální zákazníky, a umožní vám přijmout opatření pro zlepšení. Pomáhá poznat, které marketingové strategie jsou nejúčinnější v přitahování nových zákazníků. Současně identifikuje „podpůrné“ aktivity v cestě vedoucí až k nákupu.
Trychtýř existuje v několika různých podobách, v rozsáhlém článku na blogu detailně rozebíráme prodejní, nákupní i marketingový trychtýř v souvislosti s modelem pro praktické využití.