Trendy Google nebo také Google Trends představuje bezplatný nástroj od Google, který okamžitě analyzuje oblíbenost vyhledávacích dotazů v Google. Snadno zjistíte, co lidi právě zajímá. Můžete si vyfiltrovat zemi, časové období, případně i region.
Za užitečnou funkci lze považovat také porovnání dvou vyhledávacích dotazů. Tímto způsobem například zjistíte, jaký produkt je pro lidi zajímavější nebo porovnáte svůj brand s konkurencí. Například – výsledek porovnání hledanosti slov „rolety“ a „žaluzie“ vypadá takto:
Využití dat z Google Trends
- Vytvoření a zefektivnění marketingové strategie na základě aktuálních trendů či sezónnosti.
- U PPC reklam mohou data sloužit k usnadnění plánování rozpočtu nebo ke zjištění, jaká klíčová slova je vhodné vyloučit.
- V rámci SEO rovněž lze sledovat popularitu klíčových slov a dlouhé fráze, které mohou přivést návštěvnost na váš web.
Jako všechno v online světě, ani data z Google Trends nemusí vždy přesně reflektovat skutečný objem vyhledávání. Přestože se na výstupy nelze stoprocentně spolehnout, dá se Google Trends považovat za užitečnou pomůcku ke sledování zájmů a trendů uživatelů v online prostředí.