fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Interní linkbuilding

Interní linkbuilding

Interní linkbuilding (česky zpětné odkazy nebo prolinkování) tvoří jeden ze SEO faktorů (optimalizace pro vyhledávače), který se často podceňuje. Přitom správně nastavená interní struktura odkazů může výrazně přispět k lepší viditelnosti vašeho webu ve vyhledávačích a zlepšit uživatelský zážitek.

Co je interní linkbuilding

Interní linkbuilding zahrnuje vytváření a správu odkazů mezi jednotlivými stránkami na vašem webu. Na rozdíl od externího linkbuildingu (získávání odkazů z jiných webových stránek) využívá odkazy, které vedou z jedné stránky vašeho webu na jinou stránku. Usnadňuje uživatelům navigaci po webu a zároveň pomáhá vyhledávačům lépe pochopit strukturu a obsah vašeho webu.

Jak prolinkovávat v praxi

  • Vycházejte ze struktury webu. Vytvořte logickou a přehlednou strukturu: hlavní kategorie, podkategorie a jednotlivé články.
  • Využívejte tzv. anchor textu. Jedná se o zvýrazněná místa, kam může uživatel kliknout a dostane se na jinou část webu. Například v článku na blogu, kdy potřebujete rozvést nějakou problematiku. Vyhněte se obecným sdělením „Klikněte zde“ nebo „Tady“. Místo toho uveďte klíčová slova nebo fráze, které se týkají obsahu cílové stránky.
  • Pracujte s kontextem. Stejně jako v příkladu výše, nebraňte se prolinkování i napříč kanály, např. v e-mailingu nebo postech na sociálních sítích.
  • Drobečková navigace je další formou interního prolinkování. Jedná se o sadu odkazů, která ukazuje cestu od hlavní stránky k aktuální stránce, kde se uživatel momentálně nachází. Například: na stránce Mall se nacházíte na produktu Lego – Policejní stanice. URL s drobečkovou navigací vypadá takto: https://www.mall.cz/lego-policiste-hasici/lego-city-60316-policejni-stanice
  • Ujasněte si nejdůležitější stránky pro váš business. Typicky produktové stránky, kontaktní údaje nebo hlavní menu. Na tyto stránky co nejčastěji odkazujte z relevantních článků nebo jiného obsahu. Například: v našich článcích v 99 % případů najdete bannery s nabídkou služeb PPC :)
  • Pravidelně kontrolujte a aktualizujte. Není nic horšího než odkaz, který nikam nevede.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.