Interní linkbuilding (česky zpětné odkazy nebo prolinkování) tvoří jeden ze SEO faktorů (optimalizace pro vyhledávače), který se často podceňuje. Přitom správně nastavená interní struktura odkazů může výrazně přispět k lepší viditelnosti vašeho webu ve vyhledávačích a zlepšit uživatelský zážitek.
Co je interní linkbuilding
Interní linkbuilding zahrnuje vytváření a správu odkazů mezi jednotlivými stránkami na vašem webu. Na rozdíl od externího linkbuildingu (získávání odkazů z jiných webových stránek) využívá odkazy, které vedou z jedné stránky vašeho webu na jinou stránku. Usnadňuje uživatelům navigaci po webu a zároveň pomáhá vyhledávačům lépe pochopit strukturu a obsah vašeho webu.
Jak prolinkovávat v praxi
- Vycházejte ze struktury webu. Vytvořte logickou a přehlednou strukturu: hlavní kategorie, podkategorie a jednotlivé články.
- Využívejte tzv. anchor textu. Jedná se o zvýrazněná místa, kam může uživatel kliknout a dostane se na jinou část webu. Například v článku na blogu, kdy potřebujete rozvést nějakou problematiku. Vyhněte se obecným sdělením „Klikněte zde“ nebo „Tady“. Místo toho uveďte klíčová slova nebo fráze, které se týkají obsahu cílové stránky.
- Pracujte s kontextem. Stejně jako v příkladu výše, nebraňte se prolinkování i napříč kanály, např. v e-mailingu nebo postech na sociálních sítích.
- Drobečková navigace je další formou interního prolinkování. Jedná se o sadu odkazů, která ukazuje cestu od hlavní stránky k aktuální stránce, kde se uživatel momentálně nachází. Například: na stránce Mall se nacházíte na produktu Lego – Policejní stanice. URL s drobečkovou navigací vypadá takto: https://www.mall.cz/lego-policiste-hasici/lego-city-60316-policejni-stanice
- Ujasněte si nejdůležitější stránky pro váš business. Typicky produktové stránky, kontaktní údaje nebo hlavní menu. Na tyto stránky co nejčastěji odkazujte z relevantních článků nebo jiného obsahu. Například: v našich článcích v 99 % případů najdete bannery s nabídkou služeb PPC :)
- Pravidelně kontrolujte a aktualizujte. Není nic horšího než odkaz, který nikam nevede.