5 důvodů, proč si založit profil na Firmy.cz od Seznamu:
- je to reklama zadarmo – profil na Firmy.cz je bezplatný nástroj,
- řada firem o něm neví nebo nevyužívá naplno – vaše konkurenční výhoda,
- vhodný zejména pro lokální firmy (e-shopy i weby), zejména pokud vás klienti navštěvují ve vaší prodejně nebo kanceláři,
- nabízí miniaplikace (tzv. widgety), kterými přidáte na svůj web užitečné funkce. Jedná se například o uživatelské recenze z profilu Firmy.cz,
- další vychytávkou je umístění vaší firmy na mapovém podkladu. Návštěvníci si tak mohou mapu přiblížit či otevřít v jiném okně, kde využijí plánování trasy.
Kroky k založení profilu
Profil doporučujeme každému. Podívejte se sami na širokou škálu druhů podnikání, které Firmy umožňují filtrovat:
- Přejděte na adresu https://admin.firmy.cz/pridat-firmu-zaciname/1 a zadejte Vaše IČO nebo název:
- Postupujte podle pokynů dále – zadejte název firmy (ten se pak bude zobrazovat ve vašem profilu) a adresu provozovny, tedy kde vás zákazníci najdou. Nejedná se vždy o sídlo!
Po vypsání dalších údajů jako adresa, telefon nebo e-mail přidejte popis společnosti, čím se zabýváte. Snažte se využít všech 300 znaků a popsat co nejpřesněji, čím se zabýváte, aby návštěvník vašeho profilu nemusel tápat.
- Po odsouhlasení podmínek si vyberte kategorii, ve které se chcete zobrazovat. Např. pokud se věnujete psychologickému poradenství, našeptávač vám napoví „psychologické poradny“. Tuto kategorii vždy vyplňte, zvyšujete tak šance na zobrazení.
- Vyplňte další údaje – tady vás může zarazit pojem „obecně známý název“:
Další důležitou položkou, zvláště pokud využíváte (nebo do budoucna zvažujete) placenou reklamu v Seznamu, je nahrání loga pro dynamický retargeting. Na co je to dobré?
Bez tohoto loga nebudete moci v reklamním účtu využívat zpětné oslovování zákazníků prostřednictvím dynamického retargetingu.
Nezapomeňte ani na fotografie – interiér, exteriér, příp. video. Váš profil se tak stane zajímavější.
- Už zbývá jen vytvořit seznam účet, kterým se budete přihlašovat ke všem aktivitám na Seznamu (např. Seznam Sklik, Zboží.cz, Peněženka).
- A takto poté vypadá rozhraní Firmy.cz – zde si můžete spravovat váš profil:
Tip ze Seznamu
Sklik na základě dat doporučuje obchodům, aby si ve firemním profilu doplňovali Akce. Možnost nastavení akčního zboží najdete v administraci. Většina obchodů má vyplněno v profilu pouze pole Nabídka, proto průběžně doplňujte také akční produkty. Zobrazí se takto:
Na Firmy.cz zadáte např. prodej zdravé výživy a zvolíte filtr Nabídky a události:
Poté se zobrazí výpis obchodů, které toto splňují:
Po rozkliknutí pak u daného obchodu uživatel uvidí přímo akční produkty, které nabízíte:
Co dalšího můžete udělat
- Poproste spokojené zákazníky, aby vám napsali recenzi. Abyste jim to usnadnili, můžete jim rovnou posílat odkaz. Stačí v Menu přejít na stránku Profil a uvidíte, kolik možností referencí se nabízí – ke svému podpisu do mailu stačí zkopírovat text nebo je možnost vložit napsání reference přímo na web.
- Udržujte profil aktivní, zejména nezapomínejte na otevírací dobu. Uživatelé počítají s tím, že nabízené informace jsou pravdivé. Pokud máte v některý svátek zavřeno a váš profil bude tvrdit opak, může se tato skutečnost odrazit v podobě negativních recenzí.
- Minimálně jednou za měsíc se na svůj profil podívejte. Zkontrolujte recenze, odpovězte na ně a zároveň se přesvědčte, že jsou všechny informace stále aktuální.
- Od dubna 2022 v rámci služby Seznam naplno můžete inzerovat dalším způsobem – přes Služby. Je to tak další místo, kde zaujmete více zákazníků. Stačí si vytvořit stránku s prezentací své služby a zveřejníte ji nejen na Seznamu, ale na celém internetu. Potřebujete pouze fotografii, název služby, cenu, zařazení do kategorie, popis a nějaký benefit. Služby firem se budou zobrazovat na Vašem profilu Firmy.cz, v upoutávce na Seznamu.cz a ve Firemní kartě. Příklad:
Pokud si nevíte rady s nastavením profilu, pomůžeme vám.