PLA reklamy (z angl. Product Listing Ads), neboli reklamy s produktovými informacemi, se zobrazují ve vyhledávací síti. Patří mezi nejvýkonnější typ inzerce vůbec a lze je spustit pouze pro e-shopy.
Jak funguje PLA reklama
PLA reklama je založena na dynamickém zobrazování produktů z XML feedu na základě konkrétních vyhledávacích dotazů od uživatelů. Když někdo něco vyhledává na Googlu nebo Seznamu, může se mu zobrazit blok produktů v horní či boční části výsledkové stránky. Níže ukázka z vyhledávání na Google:
Jak vidíme, tyto reklamy obsahují:
- obrázek produktu,
- název produktu,
- cenu,
- prodávající e-shop,
- doplňující informace (např. o dopravě nebo hodnocení).
Uživatelé tak mají možnost přímo porovnávat produkty a kliknout na ten, který je zaujme nejvíce. Ovšem pozor – pokud nabízíte nějaký „obyčejný“ produkt výrazně dráž než konkurence, mohou na vás uživatelé klikat z pouhé zvědavosti :).
Výhody PLA reklam
Největší výhoda spočívá v samotném reklamním formátu. Tím, že v reklamě rovnou ukážete produkt, efektivně zacílíte na ty zákazníky, kteří ho aktivně hledají. Zvyšuje se pravděpodobnost, že kliknutí povede k nákupu. Lidé si rádi produkt prohlédnou, fotografie zaujme víc než text. Také umístění na první pozici hned pod vyhledávací lištou výrazně zvyšuje viditelnost a tím i šanci na konverzi.
Tipy pro úspěšnou PLA kampaň
Aby byla vaše PLA kampaň co nejefektivnější, je důležité dbát na správné nastavení. Dejte si záležet na struktuře kampaní: přehledné rozčlenění vč. reklamních sestav a přesné určení klíčových slov. Nezapomeňte pravidelně kontrolovat výkonnost vašich reklam a provádějte potřebné úpravy (např. optimalizace vyhledávacích dotazů nebo biddování produktů, které mají u zákazníků úspěch).
Rovněž je důležitá práce s XML feedem, kde se nejčastěji pracuje s tvorbou vlastních štítků a vylaďování elementů jako Title, Product Category atd.