fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » PLA reklama

PLA reklama

PLA reklamy (z angl. Product Listing Ads), neboli reklamy s produktovými informacemi, se zobrazují ve vyhledávací síti. Patří mezi nejvýkonnější typ inzerce vůbec a lze je spustit pouze pro e-shopy.

Jak funguje PLA reklama

PLA reklama je založena na dynamickém zobrazování produktů z XML feedu na základě konkrétních vyhledávacích dotazů od uživatelů. Když někdo něco vyhledává na Googlu nebo Seznamu, může se mu zobrazit blok produktů v horní či boční části výsledkové stránky. Níže ukázka z vyhledávání na Google:

PLA

Jak vidíme, tyto reklamy obsahují:

  • obrázek produktu,
  • název produktu,
  • cenu,
  • prodávající e-shop,
  • doplňující informace (např. o dopravě nebo hodnocení).

Uživatelé tak mají možnost přímo porovnávat produkty a kliknout na ten, který je zaujme nejvíce. Ovšem pozor – pokud nabízíte nějaký „obyčejný“ produkt výrazně dráž než konkurence, mohou na vás uživatelé klikat z pouhé zvědavosti :).

Výhody PLA reklam

Největší výhoda spočívá v samotném reklamním formátu. Tím, že v reklamě rovnou ukážete produkt, efektivně zacílíte na ty zákazníky, kteří ho aktivně hledají. Zvyšuje se pravděpodobnost, že kliknutí povede k nákupu. Lidé si rádi produkt prohlédnou, fotografie zaujme víc než text. Také umístění na první pozici hned pod vyhledávací lištou výrazně zvyšuje viditelnost a tím i šanci na konverzi.

Tipy pro úspěšnou PLA kampaň

Aby byla vaše PLA kampaň co nejefektivnější, je důležité dbát na správné nastavení. Dejte si záležet na struktuře kampaní: přehledné rozčlenění vč. reklamních sestav a přesné určení klíčových slov. Nezapomeňte pravidelně kontrolovat výkonnost vašich reklam a provádějte potřebné úpravy (např. optimalizace vyhledávacích dotazů nebo biddování produktů, které mají u zákazníků úspěch). 

Rovněž je důležitá práce s XML feedem, kde se nejčastěji pracuje s tvorbou vlastních štítků a vylaďování elementů jako Title, Product Category atd.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.