fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » PLA reklama

PLA reklama

PLA reklamy (z angl. Product Listing Ads), neboli reklamy s produktovými informacemi, se zobrazují ve vyhledávací síti. Patří mezi nejvýkonnější typ inzerce vůbec a lze je spustit pouze pro e-shopy.

Jak funguje PLA reklama

PLA reklama je založena na dynamickém zobrazování produktů z XML feedu na základě konkrétních vyhledávacích dotazů od uživatelů. Když někdo něco vyhledává na Googlu nebo Seznamu, může se mu zobrazit blok produktů v horní či boční části výsledkové stránky. Níže ukázka z vyhledávání na Google:

PLA

Jak vidíme, tyto reklamy obsahují:

  • obrázek produktu,
  • název produktu,
  • cenu,
  • prodávající e-shop,
  • doplňující informace (např. o dopravě nebo hodnocení).

Uživatelé tak mají možnost přímo porovnávat produkty a kliknout na ten, který je zaujme nejvíce. Ovšem pozor – pokud nabízíte nějaký „obyčejný“ produkt výrazně dráž než konkurence, mohou na vás uživatelé klikat z pouhé zvědavosti :).

Výhody PLA reklam

Největší výhoda spočívá v samotném reklamním formátu. Tím, že v reklamě rovnou ukážete produkt, efektivně zacílíte na ty zákazníky, kteří ho aktivně hledají. Zvyšuje se pravděpodobnost, že kliknutí povede k nákupu. Lidé si rádi produkt prohlédnou, fotografie zaujme víc než text. Také umístění na první pozici hned pod vyhledávací lištou výrazně zvyšuje viditelnost a tím i šanci na konverzi.

Tipy pro úspěšnou PLA kampaň

Aby byla vaše PLA kampaň co nejefektivnější, je důležité dbát na správné nastavení. Dejte si záležet na struktuře kampaní: přehledné rozčlenění vč. reklamních sestav a přesné určení klíčových slov. Nezapomeňte pravidelně kontrolovat výkonnost vašich reklam a provádějte potřebné úpravy (např. optimalizace vyhledávacích dotazů nebo biddování produktů, které mají u zákazníků úspěch). 

Rovněž je důležitá práce s XML feedem, kde se nejčastěji pracuje s tvorbou vlastních štítků a vylaďování elementů jako Title, Product Category atd.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50