Share of Search (česky „podíl hledání“) je metrika, která měří viditelnost značky v organických výsledcích vyhledávání v porovnání s vaší konkurencí. Podíl hledání vám pomůže zhodnotit, jak si vede vaše značka a jaký je její podíl na trhu. Přestože se začal měřit poměrně nedávno, bývá SOS označován jako nejdůležitější brandová metrika.
Na rozdíl od Share of Voice (SOV) je metrika SOS univerzální a mnohem jednodušší na výpočet. Stačí vám vydělit počet hledanosti vaší značky s počtem hledanosti konkurence, vynásobit 100 a máte výsledek vyjádřený %:
SOS = hledanost vaší značky / celková hledanost všech značek v dané kategorii (segmentu) x 100
Výsledek vám pomůže se rozhodnout, jak nadále budovat marketingovou strategii, ať už se jedná o placenou nebo neplacenou propagaci. Pravidelným sledováním se včas přizpůsobíte změnám na trhu.
Doporučujeme využít bezplatný nástroj Google Search Console, díky kterému zjistíte, jak si vede váš web ve výsledcích organického vyhledávání. Také můžete otestovat bezplatnou službu Google Trends, která sleduje aktuální trendy v jakémkoliv odvětví.