Share of Voice (zkratka SOV) je metrika v marketingovém odvětví, která umožní porovnat povědomí o značce s konkurencí. S její pomocí změříte úspěšnost vašich reklam, zmínky o vás a vaší firmě na sociálních sítích nebo návštěvnost webu. Výsledek porovnáte s vašimi konkurenty a zjistíte, jak si reálně vedete. Také vám pomůže zjistit, na jaký marketingový kanál byste se měli soustředit.
3 marketingová odvětví, kde je výhodné SOV sledovat
- PPC reklamy – výhodou je, že nemusíte nic složitě počítat. V systému Google Ads a Sklik si jednoduše ve sloupcích přehledů zaškrtnete „Podíl zobrazení“ a výsledek vidíte v % vyjádření.
- Návštěvnost webu – v tomto ohledu vám poslouží bezplatný nástroj Google Search Console. Pomocí něj zjistíte, jak si vede váš web ve výsledcích organického vyhledávání. S poskytnutými daty můžete optimalizovat obsah tak, aby byl váš web byl viditelnější ve vyhledávání Googlu.
- Sociální sítě – zde výpočet není úplně jednoduchý. Nejdříve je potřeba sečíst veškeré zmínky o vás. Do zmínek můžete zahrnout sdílení vašich příspěvků, počet lajků, komentáře atp. Tento krok provedete i u konkurence. Pomocí hodnoty vyjádřené v procentech, zjistíte jaký je váš dosah na sociálních sítích. Jak na to: součet zmínek dosadíte do následujícího vzorce:
SOV = zmínky o vaší značce/celkový počet zmínek veškerých značek x 100
Průběžným sledováním této metriky si můžete zlepšit například marketingovou strategii, zvýšit efektivitu reklamních kampaní a celkově zviditelnit váš brand. Zjednodušeně řečeno, včas zareagovat na změny v tržním prostředí a přizpůsobit se jim.