fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Share of Voice

Share of Voice

Share of Voice (zkratka SOV) je metrika v marketingovém odvětví, která umožní porovnat povědomí o značce s konkurencí. S její pomocí změříte úspěšnost vašich reklam, zmínky o vás a vaší firmě na sociálních sítích nebo návštěvnost webu. Výsledek porovnáte s vašimi konkurenty a zjistíte, jak si reálně vedete. Také vám pomůže zjistit, na jaký marketingový kanál byste se měli soustředit. 

3 marketingová odvětví, kde je výhodné SOV sledovat

  • PPC reklamy – výhodou je, že nemusíte nic složitě počítat. V systému Google Ads a Sklik si jednoduše ve sloupcích přehledů zaškrtnete „Podíl zobrazení“ a výsledek vidíte v % vyjádření. 
  • Návštěvnost webu – v tomto ohledu vám poslouží bezplatný nástroj Google Search Console. Pomocí něj zjistíte, jak si vede váš web ve výsledcích organického vyhledávání. S poskytnutými daty můžete optimalizovat obsah tak, aby byl váš web byl viditelnější ve vyhledávání Googlu. 
  • Sociální sítě – zde výpočet není úplně jednoduchý. Nejdříve je potřeba sečíst veškeré zmínky o vás. Do zmínek můžete zahrnout sdílení vašich příspěvků, počet lajků, komentáře atp. Tento krok provedete i u konkurence. Pomocí hodnoty vyjádřené v procentech, zjistíte jaký je váš dosah na sociálních sítích. Jak na to: součet zmínek dosadíte do následujícího vzorce:  

SOV = zmínky o vaší značce/celkový počet zmínek veškerých značek x  100

Průběžným sledováním této metriky si můžete zlepšit například marketingovou strategii, zvýšit efektivitu reklamních kampaní a celkově zviditelnit váš brand. Zjednodušeně řečeno, včas zareagovat na změny v tržním prostředí a přizpůsobit se jim. 

 

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50